Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 2   [ 19 мнения ]
Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2018 10:05 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 768
Здравейте , имам питане относно тази каса !-Някой разпознава ли я и може ли да покаже какъв механизъм се намира в нея ? Имам известни съмнения че дори механизмът и е с предно навиване -тоест през цифера .Касата ми попадна вчера на битака и не посмях да я оставя -за 6 лв ... Е доста я обикалях като котарак сергия за риба, ама в крайна сметка я прибрах . -Здрава е, но не е сребърна а посребрена .
Изображение

Изображение
Размера не е на механизмът а на цифера който влиза в този жлеб.-самият механизъм трябва да е с диаметър 41,9 мм. Интересното в случая е мястото на отвора за ключето на навиване .
Изображение

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2018 11:18 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 575
Ванка, според мен тази каса е за някой цилиндър! Едва ли ще се навива отпред. Тази дупка е за оста на барабанното колело! Склонен съм да мисля, че оста на средното колело /оста за сверяване/ е нямала дупка, а се е отварял целия капак.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2018 12:31 
Специалист

Регистриран на: 11 Фев 2013 21:37
Мнения: 3259
Местоположение: Варна
Съгласен съм с Мълнията ,може да е и със щифтов ход и точно за сверяване се е отварял задният междинен капак,като ключето може да е било същото ,а мже и второ с по-малки размери. Касата също буди любопитство, но маркировките не се виждат добре. Може би на задният капак да се виждат по-добре. Касата е хънтър, но на предният капак е паднала "паничката" и са му сложили стъкло. Дай снимки на задният капак отвътре Ванка. Горе на пъпката на халката също има малък печат, виж дали ще различиш буквите.

_________________
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2018 12:50 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 768
Почти съм превъртял всички механизми които са на панта и единствено тези които се навиват от отпред са със същия диаметър на механизма . Честно, не съм виждал цилиндров механизъм който да стой на панта . И най вече съм озадачен от разположението на отвора намиращ се на неотваряемия гръб на капака .А от маркировките нищо не се разбира .Дори е възможно някой още на времето да ги е гравирал -не са удряни защото няма поражения по гърба им - за да мине касата изцяло от сребро .-Това си е лично мое мнение . Визията на касата си е добра . Така че ще се опитам с времето да открия въпросния механизъм! :b- а като погледна предния капак отвътре си мисля че винаги си е имало стъкло -макар и това да не е оригиналното по простата причина че виждам лепилото с което е лепено и то доста кадърно .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2018 07:04 
Специалист

Регистриран на: 11 Фев 2013 21:37
Мнения: 3259
Местоположение: Варна
Всичко е възможно. Продължавай да си мислиш. Не ме подпомогна за това което те питах,но и така, за мене касата е най-вероятно някаква имитация. Доколкото може да се разпознае нещо,има печат за сребро, за злато и град Лондон, но ако е така ,нещата са несъвместими ,а и лошото качество на щампите пречи. По принцип е възможно предният капак да е със стъкло, но е по-малко вероятно. Защо трябва щом е със стъкло, капакът да е с панта и да се отваря?

_________________
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2018 10:34 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 768
Предния капак се отваря по простата причина че междинния е едно цяло с касата -тоест отваряеми са предния и задния капак и както се вижда механизма е стоял на панта .Вижда се и че има изрез за заключващия зъб на механизма стоящ отдолната страна -срещуположно на пантата . :b няма проблем -а за маркировките наистина са протрити и нищо се не вижда .касата пак казвам е била посребрена и си е много готина и ще и се търси механизъм


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Юни 2018 06:18 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1078
Местоположение: Варна
Какво се чудите бре деца?
Вижте тази тема
viewtopic.php?f=101&t=4035
За жалост глупавият постимидж не пази снимките, но са останали видеотата.

https://www.ebay.co.uk/itm/Antique-Silv ... SwvmNbH73s

https://www.ebay.co.uk/itm/Antique-gold ... Swi0xaDrbV

От тези линкове можете да добиете представа за какъв тип часовник става въпрос.
Навива се отзад през отвора, а се сверява отпред. На върха на карамфила има квадрат, на който стои самата минутна стрелка. Квадратът стърчи малко над стрелката и там се поставя ключът с който се навива и сверява...
Обикновено са фюзейни анкерни, но може да е бил шпинделен, а може и да е бил и анкерен, но без фюзея. Обикновено касите са сребърни, но тази е менте. Значи и механизмът вероятно е бил менте - я швейцарски, я американски. Ако е бил американски, има някаква възможност да се намери такъв, който да пасне. Американците първи са въвели унификацията в производството и заменяемостта на частите. По това време англичаните и швейцарците са си правили часовниците всеки сам за себе си, като частите от един могат да станат на друг само по случайност. Няма донори, няма заменяемост.
То механизъм ще се намери, ама трябва да се направи по мястото в касата плочата, на която стои циферблата. Тази плоча е междинно звено между механизма и циферблата и на нея е обикновено пантата за касата. И отворът на касата за навиването трябва да се задъни и да се направи нов на нужното място, според новия механизъм...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Юни 2018 07:29 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 768
Да -ааа! това и аз си го мислех -англичаните да нямат сребро да си правят касите ... Тя горката Индия е работила само за тях ! Докато братята Американци - събрана паплач от целия свят- са се опитвали да го откраднат от горките Индианци . За отвора съм съгласен и така го гледах и иначе ,явно ще се запои и ще му се смени мястото .Механизъм ще намеря -има из интернет пространството .Единствено трябва да внимавам за диаметъра на цифера . Него няма да мога да го престържа ама плочката ще мога . :b


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Юни 2018 09:51 
Напреднал
Аватар

Регистриран на: 07 Окт 2015 21:42
Мнения: 1476
Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Изображение
Абе той си ги пази , ама няма кой да добави един ред и да почне да ги показва форума
Ето една произволна .
като цъкнеш и се отвори празен екран горе в адреса сменяш org на cc и това е всичко.
Малко играчка е една по една , а и с липсата на възможност за редактиране , трябва да си копираш поста в друг и там да си ги оправяш.
Като разходя кучетата ще ги кача на друго място , поста е интересен , ама със снимки
Изображение

:b

ето ги всичките ако не съм пропуснал нещо
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Поздрави и весела седмица


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2018 21:54 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 768
Здравейте , вече имам два такива механизма - Много са красиви ! Само единия е с нужния диаметър и ще трябва да преправя пантата на касата -но ще стане ! проблемът ми сега е че и двата тръгнаха и ще трябва да търся каса за втория . Но тоя път ще си я търся да е сребърна .
Изображение

Изображение

Изображение
Имам само два въпроса към Знаещите ! -Трябва ли да се процедира с тези вериги по същия начин както се процедира и с веригите на колелетата ? - тоест дали трябва да се смазват?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2018 09:18 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 768
Нека малко от малко да продължа тази тема, за тези интересни стари джобни часовници .И двата механизма ги сглобих по два различни по последователност начина . Това стана поради простата причина че на единия по- не му стърчеше копието на опашката на анкерната котва . - Принципно не са трудни но не трябва да се бърза със сглобяването . Необходимо е да се прогонят всички оси и с техните луфтове и най вече барабана с пружината и така наречения охлюв, на който се намотава спираловидно веригата . -В противен случай ще се получи деформация в необходимото положението на веригата върху пружинния барабан -тя се обръща на страни ,криви се и механиката спира .Най -вероятно тя ще се скъса в последствие -поради тази причина явно се продават повечето механизми в интернет пространството . Самото сглобяване на тия красавци е също голямо предизвикателство ! Трябва да се заредите с много нерви . При мен пак го разбрах от по -трудния начин !
Изображение
Необходимо е веригата да стои ида изглежда в една повърхнина а не да е на вълни !
Изображение След проба на веригата в леглото на охлюва-такова щръкване на нейния край е недопустимо . Възможно е с леки пречуквания върху наковалня да се опитате да я поизправите - В противен случай просто нещата няма да се получат !

Изображение
Самото сглобяване го правя така - Не можах да намеря нещо написано ат Невен за сглобяването - Та навивам веригата внимателно върху пружинния барабан и с две малки парченца тиксо я стопирам да не се развие . -След сгобяването при започване на навиването на механизма те внимателно се махат . И най важното -
Изображение
Когато я закачите на охлюва трябва по този начин -след сглобяването на влаковите колела и поставянето на горната табла -Трябва леко да се натегне пружината на барабана . Това се прави според мен с цел при нейното развиване до отказ , веригата да остане в натегнато положение Зя да не провисне и не заклини под или над барабана ! :b
Изображение

Изображение
Също така трябва да се внимава и докато се навива веригата върху охлюва още първия път за да не прецакате целия си труд !- Успех на следващите след мен !-И пак да кажа ,това са наистина едни красиви малки бижута ! :b


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2018 09:28 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4264
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Чета с любопитство. Това е ново и интересно за мен. с удоволствие бих пробвал да мина по този път.
Поздравления.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2018 09:36 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 575
Ванка..тези механизми принципно е по-добре и по-лесно да се сглобяват върху горната плоча, а не върху долната. Това което си направил, аз го правя по малко по различен начин /от Невен го нам/. Сглобяваш на горната плоча механизма /без баланса/ и без секундарното, посредното колело и барабана с пружината, защото за тях си има отделен мост! Навивам веригата върху барабана и внимателно я поставям в механизма. След това с помощта на една клечка и добре изострени пинсети я закачам за щифта на фюзейното колело. След поставянето на секундарното и посредното колело, смазвам механизма и започвам да навивам внимателно, докато цялата верига не отиде върху фюзейното колело. Слагам баланса и съм готов! Това което си написал за колелото което се намира под барабана с пружината /храпово колело/ е много правилно! Добре е контрата да е добре стегната! Поздрави за крайния резултат!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2018 21:36 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1078
Местоположение: Варна
Ще го напиша тук начина за сглобяване на този тип механизми.
Първо - ако веригата е леко крива или усукана, това няма да попречи. Обаче изправянето й може да завърши зле... Може да се провери дали се навива и развива нормално от охлюва на барабана и обратно преди да е сглобен окончателно механизма... Важно е дебелината на веригата да е такава, че да влиза в какала хем почти плътно, хем свободно.

При сглобяването първо се сглобява целият механизъм без баланса и барабана на пружината.
Върху горната плоча се нареждат анкерът, анкерното колело и фюзейното (охлювът). Централното колело стои на долната плоча, държи го карамфилът. Поставя се долната плоча върху горната, подреждат се цапфите в отворите и след това се слагат фиксиращите щифтове на колоните. После се поставят секундното и посредното колела - през отвора на долната плоча, който се получава като се махне малкият дъгообразен мост, на който се намират отворите за цапфите на тези колела. Тук трябва да кажем, че понякога секундното не може да влезе, и в този случай ще трябва да се постави на мястото си още при първия етап... Слага се малкият мост, наместват се цапфите в отворите и се завиват винтовете.
После се слага барабанът с пружината, слага се неговият мост и се завиват двата винта.
Следва веригата: Завърта се с клечка за зъби барабанът така, че отворът за закачане на веригата да дойде навън. Краят на веригата с по-особената кука се закача за отвора, притиска се леко с пръст и барабанът се върти с клечката за зъби докато цялата верига се навие на него. Веригата продължава да се придържа с пръста, краят й се издърпва колкото твбва и се прекарва зад колоната към охлюва. С ключа се завърта охлювът така, че отворът за закачане на пружината да дойде навън. Закача се куката за охлюва, барабанът се завърта колкото да изпъне веригата, слага се храповото колело на квадрата на вала, захваща се с някакъв подходящ инструмент и се завърта примерно на половин оборот така, че да се навие първоначално пружината и да държи веригата изпъната дори в най крайното й развито положение, накрая в това положение се законтря храповото колело. Остава да се навие внимателно механизмът с кюча, като се следи при това първо навиване веригата да не изскочи от канала. При следващите навивания и развивания би трябвало всичко да стане от само себе си правилно. Сега, как можем да пробваме дали се навива и развива правилно? При шпинделните часовници трансмисията е свободна и след навиване ще се развъртят колелата и пружината ще се развие. При анкерните трансмисията е блокирана от анкера. За да развием пружината, ще трябва да блокираме централното колело, да свалим малкия мост, да извадим посредното колело и държейки ключа за навиване, да отблокираме централното. Като отпускаме внимателно и постепенно ключа, ще позволим на пружината да се развие.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2018 20:56 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 768
Даа, ето и дългоочакваната развръзка !-
Изображение
Часовника е доста огромен-Касата е 52 мм. Доста е тежък .
Изображение
Само остана да разпробия в задната част на касата нов отвор за ключето .И разбира се да затапя стария - това ще е механизма -стои си идеално.
Изображение
С много зор намерих и подходяща месингова верига -касата така и така е месингова . Следващата стъпка ще е да си направя и едно ключе за навиването . :b


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 2   [ 19 мнения ]
Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало