Poljot 2614.2H - ремонт

Отговори
roca
Напреднал
Reactions:
Мнения: 298
Регистриран: 27 апр 2014 22:03

Poljot 2614.2H - ремонт

Мнение от roca » 08 юни 2014 13:41

Здравейте отново,

Това е новата част от загадката "къде сбърках сега?", след онзи ЗиМ който след ваша помощ успях да съживя. И реших за нов играч да избера един Poljot 2614.2H, понеже първо си имам 2 цели механизма, и освен това сред всички който купих имаше и един чудесен донор с половин части, т.е. без баланс, без ринг и пружини отпред и без някое друго колело. Та захванах се аз като начало със разглобяването, и двата който имах бяха със проблеми в пружината, онова също от първата ми тема, след което по познатият вече начин освободих контрата, развих и разглобих. Тъй като имам вече и бензин от аптеката, реших че е време и да ги почистя. Признавам си разглобяването ми беше далеч по сложно от ЗиМ-а и както и колегата Невен беше казал ако не греша, тези си имат доста повече пружинки. Снимки мога да кача по-късно по някое време, от някой от етапите на разглобяване, въпреки че предполагам че всички са наясно с този механизъм.
Сглобяването също ми беше трудно но все пак мисля че със малко зор, и доста снимки се справих.
И сега идва загадката, която във клипчето. И при двата имам еднакъв проблем, то е сигурно защото и съм ги сглобявал еднакво и т.н. и то е:
когато побутна баланса, той се завърта, но въпреки че виждам че анкерното колело извършва някакво движение, но зъбното колело на минутите (ако не греша, защото аз секундното така и не го виждам) не извършва никакво движение.
- когато побутна баланса, и той се заварти а с малка карфичка доближа съвсем леко до въпросното зъбно колело, то се движи, като не прилагам никакво усилие за целта.
Предполагам че подобни манипулации с участието на кърфички, побутвания и т.н. са крайно неправилни, и най-вероятно е възможно да повредят нещо, така че повече опити освен за установяването и клипчето не съм правил.
Въпроса е следният: какво точно съм оплескал, възможно ли е всичко това да е защото не съм слагал масло (просто все още не съм купувал и слагам единствено една малка капка на рементоара и то моторно) или пък има разместени патенти или пък си е нещо съвсем друго?
Така или иначе имам повечето части за този и като резервни така че мога да експерементирам мисля а и донор си имам. Здраве и живот ако един от 2-та цели тръгне, ще е доста добро за мен постижение.
http://youtu.be/Sw77PkQGYK8" onclick="window.open(this.href);return false;

Ще съм благодарен на коментарите ви.

Поздрави.

diran
Reactions:
Мнения: 37
Регистриран: 01 апр 2012 17:33

Re: Poljot 2614.2H - ремонт

Мнение от diran » 08 юни 2014 14:31

Колега сам си знаеш грешката и питаш.
Как без Олио бе джанъм. :o
Той сега е сух като барут със старо масло може, но без не бива.
Плескай с някакво за шевни машини на първо време, но да знаеш с него не върви повече от месец и гледай да не се желира.(че има и такова)

Seikosha
Специалист
Reactions:
Мнения: 3686
Регистриран: 11 фев 2013 21:37
Местоположение: Варна

Re: Poljot 2614.2H - ремонт

Мнение от Seikosha » 08 юни 2014 14:33

Tози клип го изгледах почти като някой трилър. n_sad Колега,като насилваш толкова продължително животното,барем използвай някоя клечка за зъби,че да остане и някой зъб на колелото :D Колкото до проблема,аз съм все още зубря теория и се уча от чуждите грешки,но все пак секундното колело което не виждаш е точно това което следва след анкерното,то пък контактува с междинното и т.н. Мисля ,че колегата Пламен ти показа разрез на механизъм с централна секунда,попрегледай още веднъж.А ,и още нещо,тука пантентите няма т никаква роля и евентуална вина,може би имаш предвид палетите? Едва ли е от тях,щом анкерното колело се движи нормално.
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "

plamenhar
Специалист
Reactions:
Мнения: 2740
Регистриран: 17 апр 2012 14:49

Re: Poljot 2614.2H - ремонт

Мнение от plamenhar » 08 юни 2014 15:07

На филмчето не се вижда дали анкерното колело се движи.
Ама сигурно-не.
Щото ти го буташ баланса и той прави някакви движения и спира.
Ако всичко е наред анкера трябва да се вижда,че пуска по един зъб на анкерното колело.
Ако не пуска,значи има проблем с баланса,или анкера.
Махаш баланса и проверяваш с остра клечка дали копието отскача наляво надясно.В същото време дали пуска по един зъб на анкерното колело.
Ако там не е наред отпускаш пружината,махаш анкера и проверяваш трансмисията-леко навиваш коронката и трябва всички колела да се въртят.
Сложи масло както ти казаха.

diran
Reactions:
Мнения: 37
Регистриран: 01 апр 2012 17:33

Re: Poljot 2614.2H - ремонт

Мнение от diran » 08 юни 2014 15:18

Клипа е като много лошо порно.
Винаги съм се чудил на хора които имат желание да правят нещо, а ги мързи да се учат.
Сега желанието е на лице ентусиазма също и толкова.
Колега научаваш частите в механизма като за начало, че като питаш да се разбере за какво точно иде реч.
След като научиш частите разбери кое за какво служи и какви проблеми предизвиква тогава по-лесно ще разбираш къде точно е проблема. Обикновенно в една механика всяко нещо има строго определена функция.
Частите се проверяват при разглобяване и след почистване.
сглобява се на модули при което се проверява всеки модул по отделно как работи и тн.
Като подчертавам майсторството в този занаят не е почистването, а откриването на дефекта.
Обърни особенно внимание на теорията първо.Карай нещата по ред не бързай.

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1260
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Poljot 2614.2H - ремонт

Мнение от nevenbekriev » 08 юни 2014 17:26

Сега,
Първото което се вижда от клипа, е че насилваш точно секундното колело. Това, на което казваш минутно - вероятно имаш пред вид това, на което стои минутната стрелка, се казва средно, то се намира точно под секундното, пиньонът му е кух и в отвора влиза пиньонът на секундното.
Никога не насилвай така колелата, особено малките - секундно и анкерно. Те предават много малко усилие и голямото такова може лесно да ги повреди. Никога не насилвай с осрър преддмет зъбите, може внимателно да се бута някоя спица за проба.
От клипа се вижда, че механизмът върви когато буташ секундното колело. Това значи че вероятно балансът, анкерното колело. анкера и секундното са добре сглобени и взаимодействат правилно. Ама понеже буташ силно, няма гаранции че е така, а само че някак все пак взаимодействат. Това значи като цяло, че до секундното колело не пристига никакво усилие, което пък значи, че има нещо блокирало или неправилно сглобено назад между секундното и барабана на пружината.
Това, че няма масло не е причина да не върви никак. Ще върви зле и ще се износва много по-бързо, но трябва да върви някяк. Разбира се, че трябва да смажеш.
Изпусни пружината. Махни баланса и анкера. Навий малко и трансмисията трябва да се завърти бързо и свободно. При теб няма да е така, затова махни горния мост на трите колела и самите колела и пробвай дали като навиаш ше се движи (развива) в същия момент барабанът и средното колело, което има отделен малък мост. Ако не се движат, вероятно причината е в неправилно сглобен календар или преводния механизъм за движението на малката стрелка. Тези всички части може да се махнат за проба, часовникът може спокойно да работи без тях.
Ако пък се движат, сложи само посредното с моста и пробвай, после посредното и секундното, и накрая и анкерното. Да неби пък да не си улучил всички оси в отворите на камъните и да си стегнал така моста? Колелата трябва да имат малък аксиален луфт и като ги побутнеш нагоре-надолу, той се усеща.
Преди всичко обаче огледай внимателно за криви зъби всички колела, че като гледах клипа, малко ме е страх...

Skyler
Напреднал
Reactions:
Мнения: 249
Регистриран: 28 мар 2012 12:51
Местоположение: София, кв. "Хаджи Димитър"

Re: Poljot 2614.2H - ремонт

Мнение от Skyler » 08 юни 2014 20:38

diran написа: Как без Олио бе джанъм.
Това е чист жаргон, но като чуя олио и часовник - изтръпвам. Имал съм си работа с два часовника, оклепани с клеясало олио, и двата тотално съсипани. Били са прекрасни Сейко, сега не стават и за части.
В никакъв случай написаното да не се приема като бележка към колегата по форум Diran, никога не бих си позволил нещо подобно.
Успех с ремонта!

Seikosha
Специалист
Reactions:
Мнения: 3686
Регистриран: 11 фев 2013 21:37
Местоположение: Варна

Re: Poljot 2614.2H - ремонт

Мнение от Seikosha » 08 юни 2014 21:07

Че какво му е на Сейкото от едно оливане,че това е Сейко,накисвай го в нещо обезмасляващо и частите му ще станат като нови :)
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "

Skyler
Напреднал
Reactions:
Мнения: 249
Регистриран: 28 мар 2012 12:51
Местоположение: София, кв. "Хаджи Димитър"

Re: Poljot 2614.2H - ремонт

Мнение от Skyler » 09 юни 2014 05:07

Seikosha написа:Че какво му е на Сейкото от едно оливане,че това е Сейко,накисвай го в нещо обезмасляващо и частите му ще станат като нови :)
Не е оливане, а е било яко смазване от някой индобългарин - пишман часовникар icon_crazy
След измиването всичко е в язвички и петна, явно в олиото има киселини и е важно колко време са стояли оклепани часовниците /6119 и 7009/. Сигурен съм, че 6119 и така ще тръгне, ама не си е работа. Все пак не е Калашник :D

Отговори

Върни се в “Ремонти, "направи си сам" и "как се прави"”