Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6201
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Ремонт на оста на секундната стрелка.
снимката е примерна, че сглобих обратно механизма, но върхът на пиньона го няма. (дългата част- тази на която се поставя секундната стрелка)
Чудно как понякога часовникът работи, но всъщност дори не се вижда остатък от тази ос.
Може би колелото се насочва от другият камък от другата страна на колелото.
Та бих искал да пробвам да го ремонтирам. От какво имам нужда?
Имам китайски свредла от 0,1-1,0мм.
Мисля, че трябва да пробия отвор? и в него да се постави.... ама какво? Как се казва този консуматив. Къде да го търся. Явно, че ще ми трябва и занапред. Ако въобще съм на правилна посока
снимката е примерна, че сглобих обратно механизма, но върхът на пиньона го няма. (дългата част- тази на която се поставя секундната стрелка)
Чудно как понякога часовникът работи, но всъщност дори не се вижда остатък от тази ос.
Може би колелото се насочва от другият камък от другата страна на колелото.
Та бих искал да пробвам да го ремонтирам. От какво имам нужда?
Имам китайски свредла от 0,1-1,0мм.
Мисля, че трябва да пробия отвор? и в него да се постави.... ама какво? Как се казва този консуматив. Къде да го търся. Явно, че ще ми трябва и занапред. Ако въобще съм на правилна посока
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
А можеш ли да кажеш нещо повече за размерите например ?- тоест колко дебел трябва да е този връх . И колко е диаметъра на основния вал в който трябва да се пробива отвора . Трябва да имаш в предвид и колко високо ще стой секундната стрелка .- Можеш да измериш при сложен циферблат колко трябва да стърчи тази ос . Виж дали двата лагера са еднакви по отвори и замери останалата здрава част от оста за да ти кажа от какво ще ти е най лесно да я направиш . Когато тръгнеш да я струговаш вече набитата нова ос - хубаво ще е да я поставиш на център в задното седло на стругчето .
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Сашо, първо според мен измери точното разстояние на което трябва да стърчи оста от лагера. След това изпили оста до дебелата част, преди мястото на което е занитена. След това с върха на ножа направи център в който след това ще пробиваш /ще ти бъде по-лесно/ . След пробиването на отвор взимаш струна от китара и режеш парче малко по-дълго от дължината на оста. От долната страна стругова и парчето под конус и го набиваш в отвора. След това стругова оста така, че да влиза свободно в лагера. Полираш на пивотера и си ти!
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6201
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Благодаря за съветите. Сега през почивните дни ще поразчопкам малко по темата.
Ще пробвам първо на някое непотребно колело със сходни размери.
Ще пробвам първо на някое непотребно колело със сходни размери.
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Точно така. Обикновено пробите водят до успеха!!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 3015
- Регистриран: 07 окт 2015 21:42
- Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Всички мои опити да пробия нещо твърдо и малко което се намира в центъра на друго по меко са водели до неуспех.На технически език закалена стоманена ос на месингово зъбно колело , по добре да се избие , защото при разпробиването гарантирано ще се получи елипса и ще се загуби центъра на колелото.
С нагряване няма ли да излезе по лесно.
ПП
Размисли на отдавна завършил машинен инженер който не е доближавал никога металорежеща машина.
С нагряване няма ли да излезе по лесно.
ПП
Размисли на отдавна завършил машинен инженер който не е доближавал никога металорежеща машина.
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Не е правилно колелото /таблата/ да се избива от пиньона, защото тогава е гарантираната елипса. Пиньона/оста/ може да де разпробити с твърдосплавно свредло с подходящия диаметър и най-важното НА БАВНИ обороти!!!!!!!! Елипсата няма как да я избегнем, но когато разнитим таблата от пиньона тя е по-непоправима!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
https://www.youtube.com/watch?v=p0D3uCPYrfA-Мисля че Невен отдавна е показал че няма невъзможни неща ! И аз показах че е възможно! - Няма нищо страшно, може леко да се отгрее оста преди самото пробиване .Показвал съм как го правя и води до успех!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Мда...
Много пъти съм казвал и показвал как се прави. Моите съвети са да не се сваля таблата от пиньона и да не се отвръща, нагрява и т. н. При джобен часовник обикновено секундната ос е 0.3мм. Трябва да пробиеш с 0.3, на дълбочина не повече от 0.9-1мм. Дани ти е казал правилно, аз наскоро му обяснявах. Хвани колелото в подходяща цанга, без да замята като се върти. С островърх нож трябва да направиш 'център', за да може свредлото да тръгне да пробива в центъра. Когато 'центърът' е добре поставен с ножа, може просто да хвнеш опашката на свредлото с пръсти и да пробиваш докато колелото се върти на струга. Стремиш се да го държиш по оста.... Прави се на малки обороти, отначало бвз масло, а после се смазва , като почнат да излизат обилно стружките. Като започне отворът да става дълбок, все по-често се вади свредлото за да може да излизат по-лесно стружките.
Ако си пробил с 0.3, ще ти трябва струна 0.33. Отрязваш парче олколо 1см, хващаш го в цанга да стърчи примерно 6мм и докато се върти, с фина диамантена пила го изпиляваш на много лек конус. Когато върхът му влезе в отвора до дъно, започваш пак с пилата да го скъсяваш и пробваш кога ще почне да се заклинва в отвора. Тогава намазваш с осигурител за резби или осигурител 'вал-втулка' и докато въртиш шпиндела леко напред-назад, притискаш пиньона към струната за да се заклини. Остава после да отрежеш малко по-дълго и да оформиш оста, да паснеш диаметъра по отвора на камъка...
Много пъти съм казвал и показвал как се прави. Моите съвети са да не се сваля таблата от пиньона и да не се отвръща, нагрява и т. н. При джобен часовник обикновено секундната ос е 0.3мм. Трябва да пробиеш с 0.3, на дълбочина не повече от 0.9-1мм. Дани ти е казал правилно, аз наскоро му обяснявах. Хвани колелото в подходяща цанга, без да замята като се върти. С островърх нож трябва да направиш 'център', за да може свредлото да тръгне да пробива в центъра. Когато 'центърът' е добре поставен с ножа, може просто да хвнеш опашката на свредлото с пръсти и да пробиваш докато колелото се върти на струга. Стремиш се да го държиш по оста.... Прави се на малки обороти, отначало бвз масло, а после се смазва , като почнат да излизат обилно стружките. Като започне отворът да става дълбок, все по-често се вади свредлото за да може да излизат по-лесно стружките.
Ако си пробил с 0.3, ще ти трябва струна 0.33. Отрязваш парче олколо 1см, хващаш го в цанга да стърчи примерно 6мм и докато се върти, с фина диамантена пила го изпиляваш на много лек конус. Когато върхът му влезе в отвора до дъно, започваш пак с пилата да го скъсяваш и пробваш кога ще почне да се заклинва в отвора. Тогава намазваш с осигурител за резби или осигурител 'вал-втулка' и докато въртиш шпиндела леко напред-назад, притискаш пиньона към струната за да се заклини. Остава после да отрежеш малко по-дълго и да оформиш оста, да паснеш диаметъра по отвора на камъка...
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6201
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Благодаря много за съветите. Осъзнавам, че някой от нещата се повтарят, но в това време само съм чел и разглеждал без да разбирам за какво иде реч. Сега опитах да намеря във форума ,но е трудно. На някой места виждам отговори на някой от въпросите, а за други специфични остават неразгадани за мен.
Радвам се, че ми помагате. Сега остава да потърся някой от нещата които участват в ремонта и да направя опити.
Радвам се, че ми помагате. Сега остава да потърся някой от нещата които участват в ремонта и да направя опити.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Пиньонът на колелото е стоманен и е цял детайл. Цапфата (или шийката на лагера) е просто стругована част от пиньона, а не е допълнителен детайл, набит в отвор. Просто трябва сега, за целите на този ремонт, да се пробие отвор, възможно най-центрично, и в него да се набие друга цапфа, защото старата е счупена...stepona555 написа:Всички мои опити да пробия нещо твърдо и малко което се намира в центъра на друго по меко са водели до неуспех.На технически език закалена стоманена ос на месингово зъбно колело , по добре да се избие , защото при разпробиването гарантирано ще се получи елипса и ще се загуби центъра на колелото.
С нагряване няма ли да излезе по лесно.
ПП
Размисли на отдавна завършил машинен инженер който не е доближавал никога металорежеща машина.
Месинговата табла е с много голям диаметър на отвора и не би трябваяло наличието й да пречи при манипулациите. Връзката между таблата и пиньона обикновено е неразглобяема - пиньонът е занитен, като при занитването се врязва в материала на таблата. Разрушаването на тази връзка създава много проблеми за последващото повторно сглобяване на колелото и затова се прави само в много крайни случаи.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 3015
- Регистриран: 07 окт 2015 21:42
- Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Сега вече ми се проясни аз си мислех че двете колела (голямото и пиньона) са набити на оста в краищата на която са изработени цапфите .
Отговарям за да се избегне ситуацията от Меито при която човекът си разказва за редуктора на руска фреза модел 25 год ние си дремеме , накрая пита има ли въпроси и след мълчанието обобщава , щом не питате или всичко ви е ясно или нищо не ви е ясно.
Та в случая приемам че центрови отвор се прави по лесно щом материала е еднороден , отколкото избиването на сглобка изработена със стегнатост.Дано не обърках някой от термините , 85 беше отдавна.
Весел празник на именниците утре и весела неделя.
Отговарям за да се избегне ситуацията от Меито при която човекът си разказва за редуктора на руска фреза модел 25 год ние си дремеме , накрая пита има ли въпроси и след мълчанието обобщава , щом не питате или всичко ви е ясно или нищо не ви е ясно.
Та в случая приемам че центрови отвор се прави по лесно щом материала е еднороден , отколкото избиването на сглобка изработена със стегнатост.Дано не обърках някой от термините , 85 беше отдавна.
Весел празник на именниците утре и весела неделя.
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6201
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Стигнах до нещо като свободен ден. С две деца около мен колкото мога толкова.
Та снимах колелото... https://imgur.com/a/97A9aVx" onclick="window.open(this.href);return false;
измерих...
стърчащата част откъм счупеното е ⌀ 0,75мм
здравият връх е ⌀ 0,02мм
т.е. ако разчитам на това, че от двете страни е еднакво което за мен си потвърдих с проба да обърна колелото и да сложа здравия връх в камъкът през който е минавал стария връх. Влиза нормално и няма луфт.
Да но до колкото схващам трябва да има една малко по широка част която да лагерува в камъка, Нещо като конус и след това да продължи през камъка и да излезе достатъчно за да закрепя секундната стрелка там.
Ако няма други препоръки ще действам по указанията които ми дадохте.
Намерих парче струна на 0,3мм, та от нея ще трябва да сваля после до 0,2 след като съм набил парче в пробитият отвор, който ще направя след като изравня повърхността и го центровам с остър нож.
Всичко звучи логично, но ми е притеснено. Все още всичко е много дребно за мен. Нямам опит, но за това го правя за да натрупам някакъв опит.
Та снимах колелото... https://imgur.com/a/97A9aVx" onclick="window.open(this.href);return false;
измерих...
стърчащата част откъм счупеното е ⌀ 0,75мм
здравият връх е ⌀ 0,02мм
т.е. ако разчитам на това, че от двете страни е еднакво което за мен си потвърдих с проба да обърна колелото и да сложа здравия връх в камъкът през който е минавал стария връх. Влиза нормално и няма луфт.
Да но до колкото схващам трябва да има една малко по широка част която да лагерува в камъка, Нещо като конус и след това да продължи през камъка и да излезе достатъчно за да закрепя секундната стрелка там.
Ако няма други препоръки ще действам по указанията които ми дадохте.
Намерих парче струна на 0,3мм, та от нея ще трябва да сваля после до 0,2 след като съм набил парче в пробитият отвор, който ще направя след като изравня повърхността и го центровам с остър нож.
Всичко звучи логично, но ми е притеснено. Все още всичко е много дребно за мен. Нямам опит, но за това го правя за да натрупам някакъв опит.
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Всичко става с опити!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Fourth Wheel секундна ос. Ремонт?
Грешиш, не е еднакво от двете страни. Счупената цапфа , на която стои стрелката, е много по-дебела от горната на това колело. Опитай да пъхнеш струната 0.3мм в камъка. Почти съм сигурен, че ще влезе. Цапфата е дълга поне 1.5мм. В началото си е цлиндрична , става конусна след средата на дължината си, но това не е толкова важно. Като сложиш циферблата, върхът й трябва да е малко по-ниско от повърхността му.atanweb написа: измерих...
стърчащата част откъм счупеното е ⌀ 0,75мм
здравият връх е ⌀ 0,02мм
т.е. ако разчитам на това, че от двете страни е еднакво което за мен си потвърдих с проба да обърна колелото и да сложа здравия връх в камъкът през който е минавал стария връх. Влиза нормално и няма луфт.