Добре написано и подкрепям Иван и неговите съвети.
Ако ми позволи някой да добавя една идея.
На мен ми се е случвало дори и след дълго киснене в бензин и дори след дълъг престов във ултразвукова ваничка лагерите така и не искат да се разделят.
Един наин който съм виждал, но не харесвам особено е, когато баланса е още монтиран в механизма при откопчаване на противоударното да се използват цапфите (пояснявам, че това са най-тънките части на оста в крайщата) за да се избутат накладните камъни *плоските.
Така обаче може да изхвръкне някъде и да се изгуби някой рубин.
Аз ползвам една хитрост.
В празно сухо малко бурканче слагам тези лагери които все още не са се разделели и затварям капачката. Започвам енергично да ги раздрусвам и след 5 секунди през стъклото вече се вижда, че са разделени. След това вече ги къпя за да са чисти и винаги прилагам почистването бърху бял чист лист както описан Иван по-горе.
Много ми харесва, че си се постарал и си разделил и подредил частите.
С такъв мерак, ще стане.. само търпение трябва.
Успех!
Проблем с ремонтоар на Восток
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Сглобих и смазах механизма!
Работи! Не мога да засека някаква точност, тъй като механизмът е "донор" и се оказа със счупена водеща втулка на стрелките (не знам как се казва) и липсваща пружинка на контричката на барабанното колело...
Я кажете как ги смазвате часовниците, имам предвид с какво? Пробвах с косъм от четка - не става. Направих си "масльонка" от телчетата на меден проводник: 0.1 и 0.2mm, но са меки... Знам, че има някакви специални игли, но межете ли да ми кажете диаметрите им? Да измисля нещо...
Работи! Не мога да засека някаква точност, тъй като механизмът е "донор" и се оказа със счупена водеща втулка на стрелките (не знам как се казва) и липсваща пружинка на контричката на барабанното колело...
Я кажете как ги смазвате часовниците, имам предвид с какво? Пробвах с косъм от четка - не става. Направих си "масльонка" от телчетата на меден проводник: 0.1 и 0.2mm, но са меки... Знам, че има някакви специални игли, но межете ли да ми кажете диаметрите им? Да измисля нещо...
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6201
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Поздравления за добре свършената работа.
В началото и аз бях с мустак от моя котарак. Бива. Сравнително твърд и е подходящ за целта.
Иначе в китайските не са скъпи, само ,че трябва да чакаш.
4 броя с различни върхове плус масльонка т.е. място в което да капваш капка масло и от което да вземаш с иглите. -8лв.
https://de.aliexpress.com/item/32978441 ... hweb201603_
или само единична бройка - 3лв.
https://de.aliexpress.com/item/10050016 ... hweb201603_
На първо време оскуби един котарак. и закрепи 3 см от дебелата му част към клечка която можеш да разцепиш по средата където да пъхнеш мустака.
В началото и аз бях с мустак от моя котарак. Бива. Сравнително твърд и е подходящ за целта.
Иначе в китайските не са скъпи, само ,че трябва да чакаш.
4 броя с различни върхове плус масльонка т.е. място в което да капваш капка масло и от което да вземаш с иглите. -8лв.
https://de.aliexpress.com/item/32978441 ... hweb201603_
или само единична бройка - 3лв.
https://de.aliexpress.com/item/10050016 ... hweb201603_
На първо време оскуби един котарак. и закрепи 3 см от дебелата му част към клечка която можеш да разцепиш по средата където да пъхнеш мустака.
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Така... Натъкнах се на следното странно нещо...
На това колелце, минутното зъбно колело (горното) е фиксирано към общата ос чрез стисване на втулката му, така ли?
Все едно с керпеден стисвате две тръбички, които са една в друга, за да не се движат една спрямо друга...
Направи ми впечатление, че не се движи минутната стрелка, а механизмът работи. Разглобих пак и видях, че са въртят независимо зъбните колела на това колело.
На това колелце, минутното зъбно колело (горното) е фиксирано към общата ос чрез стисване на втулката му, така ли?
Все едно с керпеден стисвате две тръбички, които са една в друга, за да не се движат една спрямо друга...
Направи ми впечатление, че не се движи минутната стрелка, а механизмът работи. Разглобих пак и видях, че са въртят независимо зъбните колела на това колело.
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6201
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Това което показваш играе ролята на "карамфила" (cannot pinion) както е по-разпространено да го наричаме и конструкцията му тук в 2209/2214 е малко по-различна от на останалите например 90% часовници.
Да както предполагаш така е.
Чрез триенето механизмът може да бъде сверяван т.е. принудително движение на системата тогава се плъзга.
Когато часовникът работи нормално с прибрана към корпуса коронка, то тогава силата на механизма движи стрелките и не е добре да се приплъзва лесно.
Т.е. ако е прекалено хлабаво, часовникът може да тиктака и секундите да вървят, но няма да може да движи стрелките. *часовата и минутната
Ако пък е прекалено стиснато и триенето е голямо тогава ще се усеща затруднение при сверяване и може да се счупи някой зъб на часовото колело например.
Търси във форума теми за карамфила и как е добре той да се затяга и смазва.
В повечето теми се дава за пример масово срещаният карамфил който се намира от горната страна на механизма т.е. под циферблата. Но принципът се същият.
http://chasove.com/viewtopic.php?p=67275#p67275
http://chasove.com/viewtopic.php?p=48690#p48690
http://chasove.com/viewtopic.php?p=48902#p48902
Ако искаш можеш да си направиш отделна тема или дап родължиш да пишеш в някоя която намериш за подходяща.
Така информацията ще се категоризира и за вбъдеще и на нас и на бъдещите посетители ще бъде по лесно и прегледно.
Успех!
Питай смело следващите си въпроси.
https://www.oldswisswatches.com/watch-p ... stok-2214/
Да както предполагаш така е.
Чрез триенето механизмът може да бъде сверяван т.е. принудително движение на системата тогава се плъзга.
Когато часовникът работи нормално с прибрана към корпуса коронка, то тогава силата на механизма движи стрелките и не е добре да се приплъзва лесно.
Т.е. ако е прекалено хлабаво, часовникът може да тиктака и секундите да вървят, но няма да може да движи стрелките. *часовата и минутната
Ако пък е прекалено стиснато и триенето е голямо тогава ще се усеща затруднение при сверяване и може да се счупи някой зъб на часовото колело например.
Търси във форума теми за карамфила и как е добре той да се затяга и смазва.
В повечето теми се дава за пример масово срещаният карамфил който се намира от горната страна на механизма т.е. под циферблата. Но принципът се същият.
http://chasove.com/viewtopic.php?p=67275#p67275
http://chasove.com/viewtopic.php?p=48690#p48690
http://chasove.com/viewtopic.php?p=48902#p48902
Ако искаш можеш да си направиш отделна тема или дап родължиш да пишеш в някоя която намериш за подходяща.
Така информацията ще се категоризира и за вбъдеще и на нас и на бъдещите посетители ще бъде по лесно и прегледно.
Успех!
Питай смело следващите си въпроси.
https://www.oldswisswatches.com/watch-p ... stok-2214/
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Да допълня...
Неправилно предполагаш, че са две тръбички, които са стиснати заедно с керпедена. Така нареченият 'карамфил' вярно се стиска със секачки, нокторезачка или друг подобен инструмент, но никога докато е на оста на колелото. Трябва да се извади от нея и тогава да се стисне. Добре е вътре да се сложи малко по-тънко по диаметър тяло, което да ограничи степента на смачкването, и да се стисне на старото място, където е бил стиснат първоначално.
Неправилно предполагаш, че са две тръбички, които са стиснати заедно с керпедена. Така нареченият 'карамфил' вярно се стиска със секачки, нокторезачка или друг подобен инструмент, но никога докато е на оста на колелото. Трябва да се извади от нея и тогава да се стисне. Добре е вътре да се сложи малко по-тънко по диаметър тяло, което да ограничи степента на смачкването, и да се стисне на старото място, където е бил стиснат първоначално.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
В общи линии -как можеш да си направиш проверка на правилно стегнат карамфил:-При отворен заден капак и виждайки свободното движение на баланса и неговата амплитуда -издърпваш коронката и бавно и плавно започваш да я въртиш на обратно . -Внимаваш ,движението на стрелките трябва да е в обратна посока на часовника .Тогава трябва да наблюдаваш затихване и леки наченки на спиране на баланса .-Тогава може да се каже че имаш правилно стегнат карамфил . В противен случай ако е хлабав е не получава нужното триене ,часовника може да показва точно време поставен на виброграв но в действителност може показващото от стрелките време да е в разрез -изоставане -от него! - И естествено , ако си стегнал прекалено много карамфила -тогава при сверяване може да спреш баланса !
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Да, благодаря за насоките. Пообразовах се и от книжки... Остана да избистря как да разделя пиньона от зъбното колело и смазването как се прави..
Че съм приготвил една Бочка за реанимация с калибър 2209, който е еднакъв... Ама сега се занимавам с касата, търся ремонтоар с коронка, безел, циферблат (евентуално) ... Не смея да бутна механизма...
Че съм приготвил една Бочка за реанимация с калибър 2209, който е еднакъв... Ама сега се занимавам с касата, търся ремонтоар с коронка, безел, циферблат (евентуално) ... Не смея да бутна механизма...