Реално ти трябват пипала.
Гъвкави кабели, надеждни бананки, различни накрайници: игли, щипки.
И дребен поялник.
Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Малко ми се прииска да се върнем на темата за 3056 - Въртим , сучем и накрая като сложа нови части , работата става. Да ама така и баба може. Та сега се заимах с драни и ожулени бобинки. Днес размотах една докато останаха здрави краища. Това добре - но от тук нататък какво правим. Намаляваме броя на навивките значително. Да кажем че има някакви корекций после. Но основно въпроса е за запояването на краищата. Знаем че проводника е лакиран. Как да се махне лака на 1, 2 милиметра от края. С какво ще се запои. И осен това ако се разменят левия и десния ще се промени ли нещо. Те като че ли две жички успоредно са навити - та ми се искаше да го докарам до край тоя проблем - да видим какво ще излезе. Явно че при 3056 проблема е 90 процента скъсана бобина заради това че не е предпазена. И като отишъл някой в събота на пазара при Манго дето продава китайски стоки и искал батерийка - Манго рекъл , дай да ти я сменя, извадил джобното ножче и ........натам е ясно.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Information must be free!varban написа:Ето първата част на справочника по ремонт на кварцови цасовници, в които е описан и въпросния 3056А, както и 3056, и 3050: http://vova1001.ru/00006804.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Само че е платена... ще търся някой, който купува книги от Вова 1001. Аз няколко пъти пробвах с смски - дуки :-[
http://forum.watch.ru/showthread.php?t=327138" onclick="window.open(this.href);return false;
"Часы наручные кварцевые. Справочное пособие по ремонту, Тентосервис" , преки линкове има в темата на руския форум. Аз я дръпнах веднага
В книгата е описана фирмената технология (без щипане на бобинки и промивка на двигатели ;)) за ремонт на механизми 3050, 3056, 3056А, 1956, 2356 и 2456.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
// viewtopic.php?f=104&t=2576#p23955" onclick="window.open(this.href);return false;varban написа:Ред е на ангренажа. Почва се с централното колело.
Тук е въпросът, защо този механизъм има два фрикциона
Работата е в много големите луфтове на зъбните колелета. При кварцетата навсякъде колелетата лопат. Те са статични през по-голямата част от времето, само за няколко стотни от секундата ги превърта стъпковия двигател. И ангренажът е много нежен за зверския руски карамфил a la Победа Затова има още едно освобождение - в централното колело. Иначе минутерията ще изпочупи нежните колелета. И спирачката трябва да е не пластинка, а челюстна
След това се отказвам от думите си:
// viewtopic.php?f=104&t=2576&start=20#p23969" onclick="window.open(this.href);return false;varban написа:Глупости пиша за двата фрикциона!
То това не е фрикцион, а така е изпълнена опората на централното колело!
Вместо мост е, да икономисат някой и друг милиметър и два камъка!
Фрикционът е само един - класическия зверски карамфил a la Победа!
И веднага след това:
Точно така е! Таблата е запресована в тръбичката и усилието на приплъзване се регулира от запресоването на разрязаната шайба върху таблата. И наистина 3056 и 3056А са с два фрикциона - карамфил и подвижната табла на централното колело, която табла се смазва!varban написа:Ето кинематичната схема на 3056А:
Централното колело е дет. 3, май таблата е запресована в тръбичката.
Трябва да намеря едно счупено, и ще стане ясно.
Вижда се от разреза на страница 99 (карта на смазването) и се споменава на няколко пъти преди и след това, до страница 107 включително
Още едно интересно нещо, което не знаех - 3050 е със смесени профили в ангренажа: стъпковия мотор, предавателното колело и пиньона на секундното са с еволвентен профил, а останалите - с традиционния часовников профил. Следващите механизми са изцяло с еволвентни профили, за намаляване на загубите в ангренажа.