Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 4 от 4   [ 79 мнения ]
Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 22 Май 2014 23:14 

Регистриран на: 03 Фев 2012 23:01
Мнения: 857
Да , видях го това шипче. Сега ще разглобя другата слава и ще огледам как става действието. Ще сложа платката която свалих и ще видим какво ще стане.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Май 2014 23:20 

Регистриран на: 03 Фев 2012 23:01
Мнения: 857
Интересно - другата слава заработи с уж проблемната платка - че чакам - да видим до кога.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Май 2014 23:24 

Регистриран на: 03 Фев 2012 23:01
Мнения: 857
А иначе пък убавица - стара чанта ама лачена
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2014 06:17 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1061
Местоположение: Варна
При руските кварцови часовници трябва да се съмняваме и за повреда на тример-кондензатора за донастройка на честотата. Понеже е трудно да се намери такъв за смяна, може да се запои на мястото му обикновен малък дисков ипи пък SMD кондензатор 15pf, и после, ако не върви точно, тази стойност да се промени.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2014 06:31 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Ти за носене ли я стягаш или за кутия?

За носене сега му е времето, лято иде :)

Нали знаеш, на какво е посветен този часовник? То си пише де, СССР-САЩ: дружба навеки :)

Май бая такива са направени, аз имам остатъци от един, с много тъжен циферблат - оплескан с разложено уплътнение.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2014 06:47 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
nevenbekriev написа:
При руските кварцови часовници трябва да се съмняваме и за повреда на тример-кондензатора за донастройка на честотата.


Такова нещо има на една малка машина, принципно същата, като 3056А, но един път и половина по-малка, 1956:

Изображение

Много готина Заря, и с цяла бобинка. Ще я бъде, чипът и е жив. А кварц и кондензатор ще намеря :) Само че първо трябва да се науча да си правя изолатори - свършиха ми.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2014 07:29 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
мitakaaa написа:
Интересно - другата слава заработи с уж проблемната платка - че чакам - да видим до кога.


Ми то електрониката е наука за контактите :)

Дай да споделя челен опит - аз само от това разбирам.

Значи ако имаш Слава-кварце, да знаеш, че тя е много по-различна от всяко едно друго :)

И разликата е уплътненията, на които аз им викам "позорът на 2 МЧЗ".

Вземи лупа и огледай всички контактни площадки. На платката, на бобинките, колонките на платината, върху които ляга платката и пружинката на батерията. Видиш ли черно, значи е оплескана. Това нещо, продуктът на разлагане на бившето уплътнение, не се чисти с бензин, а със спирт. Трябва да го няма, ама хич.

Аз като правих първия си 3056А, на брат ми, се срещнах с подобен проблем.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2014 10:28 

Регистриран на: 03 Фев 2012 23:01
Мнения: 857
Още снощи ''убавицата'' е спряла - вече е ясно - проблем в платката. Нали платката я взех от другата за проба и проблема се прехвърли на тази. Сега ще сваля още няколко платки от други слави и ще опитвам с всяка една. Абе вече ми писна от тия двете, а чакат други - ракетата с лунни фази. Снощи я разглобих тотално и сега тя идва наред. Поне видях устройството - как става движението на диска при работа и при сверяване.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2014 10:36 
Site Admin

Регистриран на: 03 Яну 2012 18:46
Мнения: 4798
Вече са разделени, има тема за 2359.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2014 17:02 

Регистриран на: 03 Фев 2012 23:01
Мнения: 857
nevenbekriev написа:
При руските кварцови часовници трябва да се съмняваме и за повреда на тример-кондензатора за донастройка на честотата. Понеже е трудно да се намери такъв за смяна, може да се запои на мястото му обикновен малък дисков ипи пък SMD кондензатор 15pf, и после, ако не върви точно, тази стойност да се промени.

Ракетата 3056 която показах (новата, бялата ракета) въпреки че е чисто нова НЕ Е НОСЕНА се оказа с проблем в платката. Вчера сложих чисто нова платка , пак от пликчето и край с проблема, няма спиране до днес. Та сега си мисля че нещо в платките и е слабо място. Може ли да се проверява , установява кое оказва дефект. Вече имам три платки с проблеми. Не може да е случайно. Вероятно с мултицет би могло , стига да знам кое и как да стане. Някой има ли идея?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2014 17:21 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
С мултицет може да провериш, дали излизат импулси на двигателчето. Ама ако понякога излизат, а понякога - не, едва ли.
Освен да кляка батерията... тогава можеш, както е в часовника, да измериш напрежението между корпус и контакта на батерията. На прясна батерия трябва да е около 1.5 волта. Работят до примерно 1.3. Ако е по-малко, има дерт.
Ама трябва да се провери и на чипа колко е - между 2 (-) и 3 (+) крак.
Това, че там отиват наглед цели писти, нищо не значи. Студена спойка, пукната писта, и до там. Гладна мечка хоро не играе, и чеп без захранване не бачка :-)
Неисправност в генератора или в чипа вече е по-сложно.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2014 17:33 

Регистриран на: 03 Фев 2012 23:01
Мнения: 857
Ми ясно е че ще купувам мултицет. Докато съм се запалил по темата и ми стана интересно - тъкмо ще ги изуча, но и на вас колеги ще разчитам за помощ А каквото науча ще го споделям че и други да знаят.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2014 17:58 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Не ти трябва, ти си имаш :-)
Имах предвид именно стрелковия. И аз кварцетата ги поправям със стрелкови:


Изображение

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2014 18:03 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
ТЛ-4 отнася това китайче като дизел цинкова кофа :-)

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2014 18:08 

Регистриран на: 03 Фев 2012 23:01
Мнения: 857
ОК, нека само да ми дойде музата тия дни и ще опитам да установя проблем на платка


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2014 18:12 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Реално ти трябват пипала.
Гъвкави кабели, надеждни бананки, различни накрайници: игли, щипки.
И дребен поялник.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2014 13:44 

Регистриран на: 03 Фев 2012 23:01
Мнения: 857
Малко ми се прииска да се върнем на темата за 3056 - Въртим , сучем и накрая като сложа нови части , работата става. Да ама така и баба може. Та сега се заимах с драни и ожулени бобинки. Днес размотах една докато останаха здрави краища. Това добре - но от тук нататък какво правим. Намаляваме броя на навивките значително. Да кажем че има някакви корекций после. Но основно въпроса е за запояването на краищата. Знаем че проводника е лакиран. Как да се махне лака на 1, 2 милиметра от края. С какво ще се запои. И осен това ако се разменят левия и десния ще се промени ли нещо. Те като че ли две жички успоредно са навити - та ми се искаше да го докарам до край тоя проблем - да видим какво ще излезе. Явно че при 3056 проблема е 90 процента скъсана бобина заради това че не е предпазена. И като отишъл някой в събота на пазара при Манго дето продава китайски стоки и искал батерийка - Манго рекъл , дай да ти я сменя, извадил джобното ножче и ........натам е ясно.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2016 14:03 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
varban написа:
Ето първата част на справочника по ремонт на кварцови цасовници, в които е описан и въпросния 3056А, както и 3056, и 3050: http://vova1001.ru/00006804.htm
Само че е платена... ще търся някой, който купува книги от Вова 1001. Аз няколко пъти пробвах с смски - дуки :-[


Information must be free!

http://forum.watch.ru/showthread.php?t=327138
"Часы наручные кварцевые. Справочное пособие по ремонту, Тентосервис" , преки линкове има в темата на руския форум. Аз я дръпнах веднага :)
В книгата е описана фирмената технология (без щипане на бобинки и промивка на двигатели ;)) за ремонт на механизми 3050, 3056, 3056А, 1956, 2356 и 2456.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2016 15:06 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
varban написа:
Ред е на ангренажа. Почва се с централното колело.
Тук е въпросът, защо този механизъм има два фрикциона :)

Работата е в много големите луфтове на зъбните колелета. При кварцетата навсякъде колелетата лопат. Те са статични през по-голямата част от времето, само за няколко стотни от секундата ги превърта стъпковия двигател. И ангренажът е много нежен за зверския руски карамфил a la Победа :) Затова има още едно освобождение - в централното колело. Иначе минутерията ще изпочупи нежните колелета. И спирачката трябва да е не пластинка, а челюстна :D


// viewtopic.php?f=104&t=2576#p23955

След това се отказвам от думите си:

varban написа:
Глупости пиша за двата фрикциона!
То това не е фрикцион, а така е изпълнена опората на централното колело!
Вместо мост е, да икономисат някой и друг милиметър и два камъка!
Фрикционът е само един - класическия зверски карамфил a la Победа!


// viewtopic.php?f=104&t=2576&start=20#p23969

И веднага след това:

varban написа:
Ето кинематичната схема на 3056А:
Изображение
Централното колело е дет. 3, май таблата е запресована в тръбичката.
Трябва да намеря едно счупено, и ще стане ясно.


Точно така е! Таблата е запресована в тръбичката и усилието на приплъзване се регулира от запресоването на разрязаната шайба върху таблата. И наистина 3056 и 3056А са с два фрикциона - карамфил и подвижната табла на централното колело, която табла се смазва!
Вижда се от разреза на страница 99 (карта на смазването) и се споменава на няколко пъти преди и след това, до страница 107 включително :)

Още едно интересно нещо, което не знаех - 3050 е със смесени профили в ангренажа: стъпковия мотор, предавателното колело и пиньона на секундното са с еволвентен профил, а останалите - с традиционния часовников профил. Следващите механизми са изцяло с еволвентни профили, за намаляване на загубите в ангренажа.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 4 от 4   [ 79 мнения ]
Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало