dreadx написа:За Ruhla-та намести роторчето и го придържай с нещо - клечка за зъби? С търпение и ловкост - ще се сглоби. Ruhla-та кварц всъщност ми харесва. Както и Слави-те кварц.
Абе Славата 3056А е по-яка :-) 14 калибър не спира броячите и моторът почва да работи със слагането на батерията. За точен часовник това си е недостатък!
Рулата все пак я подкарах. Толкова дертове в един часовник отдавна не ми се бяха събирали.
По ред на номерата.
Отначало измих зеленилката по платката. Едната спойка на чипа се беше подкожушила и аз му отпоих нацяло крака. И звъннах бобинката. Оказа се цяла. По-добре да беше скъсана! Тогава хич нямаше да я правя :-)
Ама като се вкарах в този филм, трябваше да го догледам :-)
След като звъннах бобинката, почнах да мъча да извадя гривната. Голям зор - беше текла батерия и я беше запекла. Почнах да и капя по малко вода, дано да разроши солите. И почнах да сглобявам ангренажа с ротора на двигателя, без да вадя машината.
Успях... роторчето го фиксирах с три хартиени лентички, наместих колелетата и освободих предната. И сбедна изострена клечка го наместих. После беше зор да извадя другите две лентички, ама и те излязоха.
Стегнах болтовете, проверих осовите луфтове и запоих крачето на чипа.
Нямам батерия такава! Запоих жици на една голяма и захраних платката през мултицета на микроамперметър. Направо късо!
Отпоих пак крачето, включих мултицета на 2 килоома и звъннах бобинката. Колелетата мръднаха! Обърнах изводите - пак мръднаха!
Взех една платка от 3056 и захраних стъпковия мотор - върви :-)
И почнах да гледам платката. На едно място съм направил късо... ама един час го търсих!
И рухлицата тръгна. Ама зле - пропуска секунди :'(
Освен това календарът никакъв го няма.
През това време гривната се разкисна и излезе. Извадих машината и разглобих всичко под цифера.
Карамфилът излезе с голям зор - ръжда и спечена смазка.
От някъде изпадна оная пластмасова джаджа, дето стои в денонощното колело, цяла, за късмет.
Разглобих още един път ангренажа и извадих всичко. После три вани с хептан и работата заприлича.
Сглобих ангренажа много лесно, когато машината е извадена.
Намазах го с масло 8000, а оста на карамфила - с трансмисионно масло.
После от втория път събрах ремонтоара и от третия път календара :-)
Събрах всичко в касата и взех една ква да е батерия. Оказа се АГ7 :-)
И последния номер - закършена контактна пластина :(
Сложих една счупена от руски :-)
И най-накрая всичко и работи. Секунди не пропуска... То можеш ли я разбра, след като секундата не е в основната кинематична схема :-) Абе две стрелки/дата и секундарник, колкото да не кажеш, че нема :-)
Баш като Восток 2414 :-)