Руски кварцови часовници - ремонт
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Хм...
И колко ти показва батерията в часовника, ако мернеш напрежението с китайски мултицет на обхват 2 V?
Тия AG12, които аз ползвам, от опаковката показват 1.45, в машината, под товар, падат с около десета, ама часовникът върви с такава по година, че и отгоре.
Нещо не е в ред - или лош контакт, или лошо стегнат стъпков мотор. Има две болтчета, които го притягат към платината, трябва добре да се стегнат и веднага да се провери, дали зацепването е свободно и дали моторчето може да се позиционира. Трябва само да се връща в едно от двете равновесни положения, като превърта колелетата, иначе няма да върви.
И колко ти показва батерията в часовника, ако мернеш напрежението с китайски мултицет на обхват 2 V?
Тия AG12, които аз ползвам, от опаковката показват 1.45, в машината, под товар, падат с около десета, ама часовникът върви с такава по година, че и отгоре.
Нещо не е в ред - или лош контакт, или лошо стегнат стъпков мотор. Има две болтчета, които го притягат към платината, трябва добре да се стегнат и веднага да се провери, дали зацепването е свободно и дали моторчето може да се позиционира. Трябва само да се връща в едно от двете равновесни положения, като превърта колелетата, иначе няма да върви.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Ей тука има снимка на двигателя:
viewtopic.php?f=57&t=2576#p23961" onclick="window.open(this.href);return false;
Двете болтчета около капсулата на ротора трябва да са стегнати, щото иначе моторчето се клати и зацепването отива на кино. Но не до скъсване де :-)
viewtopic.php?f=57&t=2576#p23961" onclick="window.open(this.href);return false;
Двете болтчета около капсулата на ротора трябва да са стегнати, щото иначе моторчето се клати и зацепването отива на кино. Но не до скъсване де :-)
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Ако покажа с какво меря , някой ще падне от коня - но този уред не отстъпва по нищо на съвременния мултицет. Като оправдание ще кажа че сега започвам с кварц и все още не съм се оборудвал с по-модерни неща. Уредчето което показвам е на 43 години но не е отказвало за ден. И това което ще кажа , за вас лъжа , за мен е истина - Уреда е наследство от моя баща. Аз когато бях дете или тийнейджър нямам спомен да е сменял батерийте му. През 1993 год. получи инсулт и почина - от 1993 уреда просто си стои неизползван с тези батерий които се виждат на снимката - те все още са с пълен капацитет - та както искате - така го приемайте.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Хич няма да падам от коня, щото за кварцета такъв уред има предимства пред цифровия
Цифров уред не може добре да хваща тесни импулси, а на стрелковия се усещат.
Аз също меря с един стрелкови, ама твоят е изтребител пред моя
Моя има само два предела - до 1 и до 10 килоома
Само че купи си и един евтин мултицет. Той пък е удобен за друго - пищи, като даде верига. Като почнеш да щипеш драни бобинки, ще го оцениш
Цифров уред не може добре да хваща тесни импулси, а на стрелковия се усещат.
Аз също меря с един стрелкови, ама твоят е изтребител пред моя
Моя има само два предела - до 1 и до 10 килоома
Само че купи си и един евтин мултицет. Той пък е удобен за друго - пищи, като даде верига. Като почнеш да щипеш драни бобинки, ще го оцениш
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Не са с пълен капацитет, разбира се Даже са станали друг тип - въздушни въглено-цинкови Заради дупките
Но тук не е важен капацитета. Щом се нулира и не тече, значи стават. Не трогай технику и она не подведёт
Re: Кварцови часовници - ремонт.
ето тези два изедника които ме морят - единият е 3056А - другият само 3056 но като го гледам ми се виждат еднакви - и на двата смених бобините с чисто нови от пликче - и двата заработиха - но за ден два - сега просто си правят майтапи - ту работят, ту не - изобщо пълна анархия и незнам от къде идва проблема
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Уреда ти е трепач!мitakaaa написа:Ако покажа с какво меря , някой ще падне от коня - но този уред не отстъпва по нищо на съвременния мултицет. Като оправдание ще кажа че сега започвам с кварц и все още не съм се оборудвал с по-модерни неща. Уредчето което показвам е на 43 години но не е отказвало за ден. И това което ще кажа , за вас лъжа , за мен е истина - Уреда е наследство от моя баща. Аз когато бях дете или тийнейджър нямам спомен да е сменял батерийте му. През 1993 год. получи инсулт и почина - от 1993 уреда просто си стои неизползван с тези батерий които се виждат на снимката - те все още са с пълен капацитет - та както искате - така го приемайте.
Батериите му подозирам какви са.
Сега продават едни батерии-3 волта.Не си спомням модела,рядко ги има.
Вътре има 2 такива като твоите.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Правилно ти се виждат. Еднакви са. Реално това с обозначение 3056 си е 3056А.мitakaaa написа:ето тези два изедника които ме морят - единият е 3056А - другият само 3056 но като го гледам ми се виждат еднакви
За разлика от предния калибър с датник, 3050, 3056 е разработван от самото начало в два варианта. Ето го 3056, от предната страница:
Основната част е същата. Ангренаж - същия. Платината - почти същата... май имаше преходни варианти, на които могат да се монтират и двата вида стъпкови мотори. То като че ли това е причината да имат старото обозначение - 3056. Или са изчерпвали вече нащамповани мостове... няма да ги хвърлят, я Те са еднакви, независимо дали е с голям или малък стъпков двигател, щото големия се върти на 45 градуса, а не на 180, ама и зъбите на колелото му са 4 пъти повече.
Само че двигателчето на 3056 е чума! Засега не ми се получава да го преборя... по-точно, щях да преборя едно, ако имах малко повече акъл в главата :( Затова ти пиша, ако ти падне кръгъл двигател с четири бобинки, да не го пипаш, преди да ти обясня, какво съм успял да направя и какво съм сбъркал.
Давай едно по едно.мitakaaa написа:и двата заработиха - но за ден два - сега просто си правят майтапи - ту работят, ту не - изобщо пълна анархия и незнам от къде идва проблема
Най-лесно е да провериш, какво е напрежението на батерията, когато вървят и когато спират.
Ако падне под примерно 1.2 волта, няма да работят.
После трябва да разбереш, защо пада напрежението - дали от батерията или от лош контакт.
Ако батерията дава 1.35 и повече под товар, после 1.2, а после пак се качва до 1.35, то не е от батерията, а от лош контакт.
Реално трябва за зачистиш и предпазиш от корозия следните места:
1) V - образния контакт на стойката на моторчето, който взима плюса от батерията и го предава на маса. Трябва да има добър контакт между него и колонката. Никаква чернилка!
Да ти кажа, че разложеното уплътнение се мие не с бензин, а със спирт. Или с топла вода и веро, ако става дума за корпуса
2) Болтчето около ремонтоара. То пък подава + на платката.
3) Контактната площадка на платката около батерията. Гледам, стъргал си я. Това не е много добре, ама ако е била корозирала, няма кой знае какво да правиш, освен да я калайдисаш. Но не забравяй и обратната страна на пружинния контакт на батерията! Точно притискането на тези две повърхности сваля контактното съпротивление и то може да докара падение на напрежението.
4) Самата батерия и местата, в които контактува с пружинния контакт. Ако не е кородирал, чисти го с твърда гума за триене на молив, не го дери, щото е позлатен
5) Изхода към бобинката. Пробвай внимателно с тъпа игла да попритиснеш единия и другия извод през отворите във фигурния изолатор. Това също е проблем на тези машинки - от лош контакт до лоша спойка. Но при теб едва ли е лоша спойка - не и на двете платки.
За ремонтоарния механизъм дерт не бери - той не участва в работата при прибрана коронка, а само подава плюс на контактния щифт отдолу на платката и забранява броенето, когато коронката е изтеглена.
Това по електрическата част.
Ама и ти много ме впечатли:
мitakaaa написа:и на двата смених бобините с чисто нови от пликче
Ей сега ще те наскачат хиените Откъде ги взимаш такива пликчета!!!
Сериозно, това си е голям дефицит. На мен ми се налага да щипя бобинки.
Засега съм купил една от Стефко (заедно с два омазани и неработещи часовника) - тя отиде при брат ми.
После Миро ми прати няколко кварцета с три цели бобинки - две отиват при него, една - за мен. Тя ми се явява единствената цяла и работи в една Слава.
Капканчо ми прати и той сума кварцета, ама само две здрави бобинки - едната вече влезе в негова Ракета, и другата ще е за него
И като ударя чертата, за мен остава една цяла от Миро и една, която съм оправил.
Та... варди си ги, ама ако искаш, сподели, откъде такъв вълшебен източник.
И още какво има в тоя източник... някак си не вярвам да има само бобинки за 3056А и нищо друго ;)
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
За ангренажа - трябва да се върти много свободно, ако махнеш стъпковия двигател (не бобината, а оная джажда, в която е запресована месингова капсула).
Още нещо - вътре трябва да е чисто. Кварцетата могат да спират от най-невероятни работи.
Например, в една Слава, в която беше текла батерията и беше корозирала машината, се бяха подкожушили участъци от боята и бяха попаднали в подциферблатните колелета. И - клин на всеки 10...12 часа. Доста време я гледах, после я разглобих и издухах с балонче от тези, които ползват компютраджиите.
Провери и колелетата за сверяване, и карамфила. Той също може да заклини машината. Ама той се усеща на въртене на коронката. Трябва да е мазно-мазно, приятно леко, но да има все пак съпротивление, иначе няма да се въртят големите стрелки.
Недей да мажеш много-много ремонтоарния механизъм. Там усилия няма, щото не се навива, само се сверява. Намажи пружинката в мястото, където фиксира кулисата, и квадрата на ремонтоара. И - толкова.
Още нещо - вътре трябва да е чисто. Кварцетата могат да спират от най-невероятни работи.
Например, в една Слава, в която беше текла батерията и беше корозирала машината, се бяха подкожушили участъци от боята и бяха попаднали в подциферблатните колелета. И - клин на всеки 10...12 часа. Доста време я гледах, после я разглобих и издухах с балонче от тези, които ползват компютраджиите.
Провери и колелетата за сверяване, и карамфила. Той също може да заклини машината. Ама той се усеща на въртене на коронката. Трябва да е мазно-мазно, приятно леко, но да има все пак съпротивление, иначе няма да се въртят големите стрелки.
Недей да мажеш много-много ремонтоарния механизъм. Там усилия няма, щото не се навива, само се сверява. Намажи пружинката в мястото, където фиксира кулисата, и квадрата на ремонтоара. И - толкова.
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Аз като доказана хиена веднага скачам.
Намери една бобина за ЕТА 255 441.
Намери една бобина за ЕТА 255 441.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Тя не е ли заедно с платката? Щото ако не е, става от същата тая Омега, която си пробвал при Божидар. Разликата е само в делителите в чепа.
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Ухаа Върбанчоо крадни му един ремонтоар за 2356 ;)
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Гледам,че някакви тръбички я крепят към платката.varban написа:Тя не е ли заедно с платката? Щото ако не е, става от същата тая Омега, която си пробвал при Божидар. Разликата е само в делителите в чепа.
Мисля си,че могат да се избият.Ама знам ли?
Ще опитам и после по лесно ще търся къде е прекъснато.
А за платката на омегата не си струва да се разваля.
Пък и по лесно ще се откачи чипа,отколкото изводите на бобината.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Кварцови часовници - ремонт.
Митак, ако имаш ремонтоар от Луч или Ракета 2356, ама с лунен календар, давай го насам. Заплащане - както щеш. Може с финикийски знаци, може и с робски труд... примерно профилактика на няколко машини или... някой нож за отваряне на саати.kapkan написа:Ухаа Върбанчоо крадни му един ремонтоар за 2356 ;)
Щото Ракетата е на Капканчук :-)
Аз им губя стрелки, а той - ремонтоари и буренца :-)
Сериозно, ако имаш ремонтоар с две канавки, ваден от руско кварце, давай го!
За мой саат нямаше да настоявам, ама е за другарче :-)