Самолетен хронограф

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1260
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Самолетен хронограф

Мнение от nevenbekriev » 11 окт 2016 20:35

Чакам, чакам...

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1162
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Самолетен хронограф

Мнение от ivan_p_uzunov » 12 окт 2016 14:56

Както обещах , днеска намерих време и ето резултата .Взех една ролка от иглен лагер ,отвърнах я до синю върху медна плочка и започнах изпитанията .
Изображение

Изображение
даже показвам и какво използвах за плочка ,една медна клема .На някой от снимките даже се виждат и накъдрените стружки .Диаметъра на ролката е 2,5 мм.
Последна промяна 1 на ivan_p_uzunov, променена общо 12 пъти

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1162
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Самолетен хронограф

Мнение от ivan_p_uzunov » 12 окт 2016 15:09

Не съм се стремял към размери ,просто пробвах ножовете върху метала и както казва и Невен стоманата е добра за работа .Самата повърхнина след обработка стои по гладка .
Изображение

Изображение

Изображение
Дори тази стомана може да се обработва и с двата вида ножове които съм показал.
Изображение
Единственото което ми остана да пробвам е да намаля още съвсем мъничко оборотите .Трябва да си намеря педал от шевна машина .Когато натиснах цапфата с цел да я счупя , първо се изкриви леко и остана така -както и Невен обясни на около 15- 20 градуса от оста .,после при по силен натиск се счупи от раз.Дано да съм допринесъл с нещо от тези мои писания.

Потребителски аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6220
Регистриран: 20 яну 2012 22:02
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW

Re: Самолетен хронограф

Мнение от atanweb » 12 окт 2016 17:15

Поздравления! Показваш, че човек ако желае, може да постигне много.
Изображение

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1260
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Самолетен хронограф

Мнение от nevenbekriev » 12 окт 2016 18:58

До тук добре!
Давай да видим готова ос... Ти какъв двигател използваш? Не всичко може да се регулира, особено с педал от шевна машина.

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1162
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Самолетен хронограф

Мнение от ivan_p_uzunov » 12 окт 2016 19:14

Ми то ,мотора си е от шевна машина ама ми го дадоха леко натрошен и без педала за регулиране. Няма табелка с оборотите,но когато правя довършването върху цапфата работя с пила и усещам че оборотите са ми големи .Абе ще намеря и падал това е лесно .проблема ми е в измервателните уреди .най ми е лесно да меря диаметрите на детайла когато е стегнат с такъв дебеломер/щото го имам и е лесен и лек за употреба/
Изображение

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1162
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Самолетен хронограф

Мнение от ivan_p_uzunov » 12 окт 2016 20:19

А мога ли да продължа да си слагам финно машинно масло на лагерите на вретеното .Или ми трябва нещо по специално ?За сега не мисля че съм работил повече от минута-минута и нещо на обороти и следя звука на лагерите ,щом се промени и ги пълня с масло .До сега съм ги следил -не загряват изобщо.

stepona555
Специалист
Reactions:
Мнения: 3031
Регистриран: 07 окт 2015 21:42
Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"

Re: Самолетен хронограф

Мнение от stepona555 » 12 окт 2016 21:43

ivan_p_uzunov написа:Не съм се стремял към размери ,просто пробвах ножовете върху метала и както казва и Невен стоманата е добра за работа .Самата повърхнина след обработка стои по гладка .
Изображение

Изображение

Изображение
Дори тази стомана може да се обработва и с двата вида ножове които съм показал.
Изображение
Единственото което ми остана да пробвам е да намаля още съвсем мъничко оборотите .Трябва да си намеря педал от шевна машина .Когато натиснах цапфата с цел да я счупя , първо се изкриви леко и остана така -както и Невен обясни на около 15- 20 градуса от оста .,после при по силен натиск се счупи от раз.Дано да съм допринесъл с нещо от тези мои писания.
Педал от шевна е неподходящ според мен защото като мръднеш с крак ще мени оборотите, трябва ти тиристорен регулатор за бормашина, за да ги задаваш предварително
Изображение

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1260
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Самолетен хронограф

Мнение от nevenbekriev » 13 окт 2016 06:37

И аз щях да предложа симисторен регулатор вместо педал. Обаче този тип двигател има много мека изходна характеристика и оборотите много ще се променят от натоварването.
Лагерите на струга ги смазвай с моторно масло по-добре.
Не може да довършваш цапфата с пила, защото накрая няма да има кръгло сечение. Допустимо е да и намаляваш диаметъра на jakot tool-а, но пак е добре да не е много. Най- правилно е още при струговането да достигнеш до диаметър, при който цапфата влиза в камъка без никакъв луфт, и после при полирането диаметърът малко намалява, колкото трябва за правилния луфт. А именно -оста трябва да може да се наклони на 20 градуса от вертикалата.

stepona555
Специалист
Reactions:
Мнения: 3031
Регистриран: 07 окт 2015 21:42
Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"

Re: Самолетен хронограф

Мнение от stepona555 » 13 окт 2016 09:56

Ако е слаб мотора , може би един маховик ще ти стабилизира оборотите , може да го закрепиш отзад на шайбата и при пускане да завърташ с ръка да помагаш на мотора.
Така по бавно ще вдига обороти , но и по малко ще ги мени .Още по добре ако можеш да го закрепиш на оста на мотора , там са по високи оборотите , и не забравяй да го балансираш поне статично , да не счупи всичко
Изображение

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1260
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Самолетен хронограф

Мнение от nevenbekriev » 13 окт 2016 17:30

Не е никак слаб моторът, просто е "универсален колекторен двигател", от последователен тип. Има мека товарна характеристика по принцип. Вдига много големи обороти на празен ход, но при натоварване бързо падат. При голямо натоварване и малки обороти има голям въртящ момент, което е плюс. Но не е подходящ за поддържане на постоянни обороти, ако натоварването се променя.

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1162
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Самолетен хронограф

Мнение от ivan_p_uzunov » 13 окт 2016 18:46

Тук се вижда двигателчето
Изображение
Няма проблем ,ако трябва след време ще го сменя .Честно казано исках да зная дали мога да работя на толкова малко нещо ,направо се кефя

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1162
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Самолетен хронограф

Мнение от ivan_p_uzunov » 15 окт 2016 17:06

Изображение
Това е новата ос ,мисля че е трябвало още малко да я откаля защото бая ножове затоквах в процеса на работа .това е едната обработка ,следва прерязване и обръщане на детайла
Изображение
с тоя дебеломер мерая размерите ,ми на мен ми е удобен.
Изображение
Тук оста е пробвана в лагера как стои, направих цапфата доста плътно -да няма почти отклонение.
Изображение
След проверка на оста занитих ринга и го завъртях на осморка за да видя дали видимо не бие -хареса ми и минах с по нататъшни проверки .Проверих втулката на спиралата - докарал съм размера явно.

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1162
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Самолетен хронограф

Мнение от ivan_p_uzunov » 15 окт 2016 17:19

Изображение
тука вече е полирането на цапфите и докарването им до размер в който стоят леко изкривени на около 15 градуса както казва Невен.На снимката е оригиналната цапфа и се вижда размера който трябва да се получи .Също с този измервателен процеп се гледа с кое деление трябва да полираш .
Изображение
Тука падна голям тормоз-Според мен трябва да се ползват поне две делания по малки от показващата -на цапфата -Тоест като движиш лъкчето и то от своя страна върти оста -опирайки шлайф пиличката отгоре на цапфата ,трябва да усещаш самото въртеливо движение на оста под пилата .
Изображение

Изображение

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1162
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Самолетен хронограф

Мнение от ivan_p_uzunov » 15 окт 2016 17:23

Изображение
Трябва много да се внимава -защото вдигнеш ли пилата от цапфата баланса моментално изхвърча ако е в движение и почва едно търсене.
Изображение
Тука размера вече е докаран като оригиналния .

Отговори

Върни се в “Ремонти, "направи си сам" и "как се прави"”