Самолетен хронограф
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
Чакам, чакам...
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1162
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Както обещах , днеска намерих време и ето резултата .Взех една ролка от иглен лагер ,отвърнах я до синю върху медна плочка и започнах изпитанията .
даже показвам и какво използвах за плочка ,една медна клема .На някой от снимките даже се виждат и накъдрените стружки .Диаметъра на ролката е 2,5 мм.
даже показвам и какво използвах за плочка ,една медна клема .На някой от снимките даже се виждат и накъдрените стружки .Диаметъра на ролката е 2,5 мм.
Последна промяна 1 на ivan_p_uzunov, променена общо 12 пъти
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1162
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Не съм се стремял към размери ,просто пробвах ножовете върху метала и както казва и Невен стоманата е добра за работа .Самата повърхнина след обработка стои по гладка .
Дори тази стомана може да се обработва и с двата вида ножове които съм показал.
Единственото което ми остана да пробвам е да намаля още съвсем мъничко оборотите .Трябва да си намеря педал от шевна машина .Когато натиснах цапфата с цел да я счупя , първо се изкриви леко и остана така -както и Невен обясни на около 15- 20 градуса от оста .,после при по силен натиск се счупи от раз.Дано да съм допринесъл с нещо от тези мои писания.
Дори тази стомана може да се обработва и с двата вида ножове които съм показал.
Единственото което ми остана да пробвам е да намаля още съвсем мъничко оборотите .Трябва да си намеря педал от шевна машина .Когато натиснах цапфата с цел да я счупя , първо се изкриви леко и остана така -както и Невен обясни на около 15- 20 градуса от оста .,после при по силен натиск се счупи от раз.Дано да съм допринесъл с нещо от тези мои писания.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
До тук добре!
Давай да видим готова ос... Ти какъв двигател използваш? Не всичко може да се регулира, особено с педал от шевна машина.
Давай да видим готова ос... Ти какъв двигател използваш? Не всичко може да се регулира, особено с педал от шевна машина.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1162
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Ми то ,мотора си е от шевна машина ама ми го дадоха леко натрошен и без педала за регулиране. Няма табелка с оборотите,но когато правя довършването върху цапфата работя с пила и усещам че оборотите са ми големи .Абе ще намеря и падал това е лесно .проблема ми е в измервателните уреди .най ми е лесно да меря диаметрите на детайла когато е стегнат с такъв дебеломер/щото го имам и е лесен и лек за употреба/
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1162
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
А мога ли да продължа да си слагам финно машинно масло на лагерите на вретеното .Или ми трябва нещо по специално ?За сега не мисля че съм работил повече от минута-минута и нещо на обороти и следя звука на лагерите ,щом се промени и ги пълня с масло .До сега съм ги следил -не загряват изобщо.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 3031
- Регистриран: 07 окт 2015 21:42
- Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Re: Самолетен хронограф
Педал от шевна е неподходящ според мен защото като мръднеш с крак ще мени оборотите, трябва ти тиристорен регулатор за бормашина, за да ги задаваш предварителноivan_p_uzunov написа:Не съм се стремял към размери ,просто пробвах ножовете върху метала и както казва и Невен стоманата е добра за работа .Самата повърхнина след обработка стои по гладка .
Дори тази стомана може да се обработва и с двата вида ножове които съм показал.
Единственото което ми остана да пробвам е да намаля още съвсем мъничко оборотите .Трябва да си намеря педал от шевна машина .Когато натиснах цапфата с цел да я счупя , първо се изкриви леко и остана така -както и Невен обясни на около 15- 20 градуса от оста .,после при по силен натиск се счупи от раз.Дано да съм допринесъл с нещо от тези мои писания.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
И аз щях да предложа симисторен регулатор вместо педал. Обаче този тип двигател има много мека изходна характеристика и оборотите много ще се променят от натоварването.
Лагерите на струга ги смазвай с моторно масло по-добре.
Не може да довършваш цапфата с пила, защото накрая няма да има кръгло сечение. Допустимо е да и намаляваш диаметъра на jakot tool-а, но пак е добре да не е много. Най- правилно е още при струговането да достигнеш до диаметър, при който цапфата влиза в камъка без никакъв луфт, и после при полирането диаметърът малко намалява, колкото трябва за правилния луфт. А именно -оста трябва да може да се наклони на 20 градуса от вертикалата.
Лагерите на струга ги смазвай с моторно масло по-добре.
Не може да довършваш цапфата с пила, защото накрая няма да има кръгло сечение. Допустимо е да и намаляваш диаметъра на jakot tool-а, но пак е добре да не е много. Най- правилно е още при струговането да достигнеш до диаметър, при който цапфата влиза в камъка без никакъв луфт, и после при полирането диаметърът малко намалява, колкото трябва за правилния луфт. А именно -оста трябва да може да се наклони на 20 градуса от вертикалата.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 3031
- Регистриран: 07 окт 2015 21:42
- Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Re: Самолетен хронограф
Ако е слаб мотора , може би един маховик ще ти стабилизира оборотите , може да го закрепиш отзад на шайбата и при пускане да завърташ с ръка да помагаш на мотора.
Така по бавно ще вдига обороти , но и по малко ще ги мени .Още по добре ако можеш да го закрепиш на оста на мотора , там са по високи оборотите , и не забравяй да го балансираш поне статично , да не счупи всичко
Така по бавно ще вдига обороти , но и по малко ще ги мени .Още по добре ако можеш да го закрепиш на оста на мотора , там са по високи оборотите , и не забравяй да го балансираш поне статично , да не счупи всичко
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
Не е никак слаб моторът, просто е "универсален колекторен двигател", от последователен тип. Има мека товарна характеристика по принцип. Вдига много големи обороти на празен ход, но при натоварване бързо падат. При голямо натоварване и малки обороти има голям въртящ момент, което е плюс. Но не е подходящ за поддържане на постоянни обороти, ако натоварването се променя.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1162
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1162
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Това е новата ос ,мисля че е трябвало още малко да я откаля защото бая ножове затоквах в процеса на работа .това е едната обработка ,следва прерязване и обръщане на детайла
с тоя дебеломер мерая размерите ,ми на мен ми е удобен.
Тук оста е пробвана в лагера как стои, направих цапфата доста плътно -да няма почти отклонение.
След проверка на оста занитих ринга и го завъртях на осморка за да видя дали видимо не бие -хареса ми и минах с по нататъшни проверки .Проверих втулката на спиралата - докарал съм размера явно.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1162
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
тука вече е полирането на цапфите и докарването им до размер в който стоят леко изкривени на около 15 градуса както казва Невен.На снимката е оригиналната цапфа и се вижда размера който трябва да се получи .Също с този измервателен процеп се гледа с кое деление трябва да полираш .
Тука падна голям тормоз-Според мен трябва да се ползват поне две делания по малки от показващата -на цапфата -Тоест като движиш лъкчето и то от своя страна върти оста -опирайки шлайф пиличката отгоре на цапфата ,трябва да усещаш самото въртеливо движение на оста под пилата .
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1162
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50