Ами аз ти казвам, че меките е по-трудно да се изработят от твърдите...ivan_p_uzunov написа:Невене ,не би трябвало да е от незнание -правенето на меки оси а от лекотата на изработването им .
Самолетен хронограф
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
Re: Самолетен хронограф
Да,стар Bergeon са ,но с тези ромбовидно заточени,дълги около 20см ножове ,които се държат в ръка нещо не се получават нещата.Много твърди ми се струват заготовките. Но причината сигурно е в мен.nevenbekriev написа:
Правилно се включваш, би трябвало да са точно закалени, отпуснати и готови за работа. Наричат се Blued steel. Продават се и не е проблем човек да си купи, но в днешно време са индийски или китайски и изобщо не вършат работа (дори и ако си поръчаш ор Bergeon). Твоите май са стари и сигурно са истински.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
Ами рядко се среща истински нож. Обаче стоманата ти е истинска - новите са меки като кашкавал. Има голямо значение умението за заточване и полиране на ножа, че и как се държи и подава към детайла е важно. Препоръчвам на всички, които искат да правят оси, да си вземат за ножове китайски свредла като тези, дето съм показал.rosen_er написа: Да,стар Bergeon са ,но с тези ромбовидно заточени,дълги около 20см ножове ,които се държат в ръка нещо не се получават нещата.Много твърди ми се струват заготовките. Но причината сигурно е в мен.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Ще си взема от тези ножове ,където ги показа Невен .Росене ,вземи се пробвай с една спица от колело -но вземи малко парче и го откали на газовия котлон.И тогава се пробвай с тези ножове /които казваш са заточени ромбоидно /.И въпрос към Невен, Гледам ги по клипчетата разни майстори ,абе слагат нещо- сигурно е смазка ,Когато почват да полират самите цапфи .Говоря за работа с така наречения инструмент- (инструмент на Жако)или JAKOT TOOL . и така го гледам и иначе,за да се върти спокойно самата цапфа в леглото определено от нейния диаметър ,трябва според мен да се сложи капка финно машинно масло .Всичките полиращи пили, ми идват леко омазани ще кажеш че от масло.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Росене а защо не вземеш да резнеш едно парченце от тези сини заготовки ,опитай още леко да го откалиш /става лесно / и тогава пробвай да направиш една цапфа и виш я пробвай при огъване до каква степен ще се огъне и кога ще се счупи .
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
Да, слага се масло. На самата пила.ivan_p_uzunov написа: .Всичките полиращи пили, ми идват леко омазани ще кажеш че от масло.
Re: Самолетен хронограф
Ножовете по-истински май няма как да са,но майсторство липсва.И учител трябва.На живо да видя как става това-онова.Четох,гледах ъгли на режещия ръб,още ред хитринки,но то само с гледане ако се ставаше..........как беше поговоркатаnevenbekriev написа:
Ами рядко се среща истински нож. Обаче стоманата ти е истинска - новите са меки като кашкавал. Има голямо значение умението за заточване и полиране на ножа, че и как се държи и подава към детайла е важно. Препоръчвам на всички, които искат да правят оси, да си вземат за ножове китайски свредла като тези, дето съм показал.
Ето тези ножове имам,от "онова време" са:
Капкан преди време ме посъветва да ползвам чушкопек за разкаляване,но нямаме такъв "уред" в къщи.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Росене , при мен поне става доста лесно .Ако ножа не отнема от метала просто променяш ъгъла на подаване .По принцип случвало ми се е да не отнемам от метала поради простата причина че метала е по твърд от ножа и започва да свири . Заради това тръгнах и си намерих стругче със супорт ,че да мога да му сложа нож с твърдосплавна пластина.А е възможно и ножовете да са ти за по мек метал .Например мойте ножове опашката на свредлото не я струговат идва им твърда .Ама според мен ти стая бройка си само за завиждане .-Това си е в кръга на майтапа разбира се !
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
Истината е, че не е сигурно дали стават за закалена стомана, нищо че са маркови и стари. Трябва да се пробва.rosen_er написа:Ножовете по-истински май няма как да са,но майсторство липсва.И учител трябва.На живо да видя как става това-онова.Четох,гледах ъгли на режещия ръб,още ред хитринки,но то само с гледане ако се ставаше..........как беше поговоркатаnevenbekriev написа:
Ами рядко се среща истински нож. Обаче стоманата ти е истинска - новите са меки като кашкавал. Има голямо значение умението за заточване и полиране на ножа, че и как се държи и подава към детайла е важно. Препоръчвам на всички, които искат да правят оси, да си вземат за ножове китайски свредла като тези, дето съм показал.
Ето тези ножове имам,от "онова време" са:
Капкан преди време ме посъветва да ползвам чушкопек за разкаляване,но нямаме такъв "уред" в къщи.
Сините заготовки не ги разкалявай, защото ше станат безполезни.
За да се научиш как се държи ножа, и как се заточва, опитай да направиш ос за баланс от месинг. Няма да стане за работа, само за тренировка.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
А сега ето и поредното парче от сагата за този хронограф.В крайна сметка реших да продължа с ремонта му като му сложа готовата балансова ос-която между другото съм я направил от доста мек метал преди време....,то си има хронология на събитията ,така че можете да ми вярвате .Както каза и Невен за оста -тя трябва да се направи от по твърд метал.Поставих я да проверя дали е калибрована ,после я свалих за да се пробвам да полирам цапфите и там стана проблема -просто меката цапфа не издържа и се счупи . Така де ,сега ще я направя както Невен ми обясни . темата ще бъде и със снимков материал.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
Чакам, чакам...
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Както обещах , днеска намерих време и ето резултата .Взех една ролка от иглен лагер ,отвърнах я до синю върху медна плочка и започнах изпитанията .
даже показвам и какво използвах за плочка ,една медна клема .На някой от снимките даже се виждат и накъдрените стружки .Диаметъра на ролката е 2,5 мм.
даже показвам и какво използвах за плочка ,една медна клема .На някой от снимките даже се виждат и накъдрените стружки .Диаметъра на ролката е 2,5 мм.
Последна промяна 1 на ivan_p_uzunov, променена общо 12 пъти
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Самолетен хронограф
Не съм се стремял към размери ,просто пробвах ножовете върху метала и както казва и Невен стоманата е добра за работа .Самата повърхнина след обработка стои по гладка .
Дори тази стомана може да се обработва и с двата вида ножове които съм показал.
Единственото което ми остана да пробвам е да намаля още съвсем мъничко оборотите .Трябва да си намеря педал от шевна машина .Когато натиснах цапфата с цел да я счупя , първо се изкриви леко и остана така -както и Невен обясни на около 15- 20 градуса от оста .,после при по силен натиск се счупи от раз.Дано да съм допринесъл с нещо от тези мои писания.
Дори тази стомана може да се обработва и с двата вида ножове които съм показал.
Единственото което ми остана да пробвам е да намаля още съвсем мъничко оборотите .Трябва да си намеря педал от шевна машина .Когато натиснах цапфата с цел да я счупя , първо се изкриви леко и остана така -както и Невен обясни на около 15- 20 градуса от оста .,после при по силен натиск се счупи от раз.Дано да съм допринесъл с нещо от тези мои писания.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Самолетен хронограф
До тук добре!
Давай да видим готова ос... Ти какъв двигател използваш? Не всичко може да се регулира, особено с педал от шевна машина.
Давай да видим готова ос... Ти какъв двигател използваш? Не всичко може да се регулира, особено с педал от шевна машина.