Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 2   [ 40 мнения ]
Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2016 08:42 

Регистриран на: 02 Дек 2016 22:06
Мнения: 18
Здравйте,

Може би няои от вас вече са видяли темата ми другаде, но реших да я пусн аи тук :)

Наскоро се сдобих с този прекрасен часовник, което ме доведе и до форума.


Изображение


Изображение


Казаха ми, че не е пускан от години и ми се иска да му направя някаква профилактика, преди да се опитам да го пусна.
За жалост до сега не съм се занимавал с нещо такова и нямам никакъв опит, но имам огромното желание да се справя сам!

След доста четене по въпроса, не смятам, че е толквоа сложно да се изчисти и сложи малко масълце.
За такъв тип мейтенънс говоря, не смятам да разглобявам каквото и да е било.
Доста четох как се чистят такъв тип часовници , гледах доста видеа с такива часовници, къде се капва масло, колко масло се слага, какво масло, как не трябва да се прекалява и още доста за почистването/смазване.Собствениците на такива часовници предимно чистят от прах и капват маслце, това смятам да направя и аз. Смятам, че вече имам достатъчно инфо по въпроса, остава да си намеря масълце :) Ако някой може да помогне с това ще бъда благодарен. Препоръчаха ми 100 % синтетично масло, за жалост няма голям избор, на
няколко места видях Moebius 8040 ...
В няколко форума предимно немски/австииски мн често използват wall nut (орехово масло)
което е доста интересно, поне за мен :)
Както писах по-горе ще съм безкрайно благодарен, ако някой може да ми помогне с това.

Пиша във форума с надеждата да получа съвети, добри практики и всякаква подбна информация, която би ми помогнала в това начинение, от всички вас.


Поздрави,


Последна промяна Utgard на 10 Дек 2016 21:14, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2016 12:25 
Напреднал
Аватар

Регистриран на: 07 Окт 2015 21:42
Мнения: 1317
Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Добре дошъл,
Ако си беше запазил странния ник от другия форум сигурно щяхме да свикнем с него , сега трябва да помним два ...
Видяхме кукъвичката в другия форум сега очакваме снимки на предприетите действия и конкретен въпрос за първия проблем със който си се сблъскал .
Ако няма да ремонтираш часовници според мен е необосновано да купуваш специални масла.
Мисля че първо трябва да отделиш механизма от кутията и да махнеш стрелките и циферблата за да имаш достъп отвсякъде .
Ако нещо запъне , макро снимки със стрелка и обяснение .
Снимай и надписвай кое от къде сваляш , едва ли нещо миже да се сложи на друго място но е по лесно.
Успех и по смело , 5 зъбни колелета са , не е ракета


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2016 12:54 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 729
Първо и най важно е да извадиш механизма .това става като измъкнеш синджирчетата внимателно и същевременно запомняш как са били сложени и от къде минават-леко разтегляш едната бръмка и после се стяга "бръмката " след монтажа им на място. Най -важното в твоя случай е да откачиш внимателно телчетата свързващи механизма с мехчетата когато и това е готово махаш и стрелките като развиеш гайката пред тях -те трябва да са на шлици .Не на последно място е рисунката ти с дължината на телчетата за да можеш после да ги натаманиш на точното им място.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2016 13:06 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 729
Този часовник е малко по сложен от обикновените кукувички.Трябва да видиш как да откачиш механизма за кукувицата и вратата от цялостния механизъм.направиш ли и това -имаш четири гайки или четири винта за свалянето на механиката от кутията . Взимаш я"механиката не кутията" и почваш да я пръскаш с пулвилизатора с обезмаслител , като я почистваш с малка четка за рисуване или подобна.С обезмаслителя ще постигнеш истинско почистване -такова че и на теб ще ти хареса трябва да достигнеш истинския блясък на бронза .После следва подсушаване и миене в кофичка с чист бензин.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2016 13:22 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 729
После със леко подърпване на металните шини отиващи към мехчетата се убеди че от мехчетата излиза добър звук на кукувица ,не на ранен тигър.Ако не е така значи те са се разлепили на места и ще трябва да ги презалепиш с подходящо лепило .Също трябва да се убедиш че и осите на вратичката и кукувицата се движат без проблем -това ще улесни движението на механиката .Възможно е и това че след цялото почистване да ти се появят и големи луфтове в отворите където лагеруват осите на зъбните колелета ,това също може да го отстраниш но в последсвие .Ще го забележиш чак след миенето на механиката.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2016 13:31 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 729
В твоя случай няма да ти трябва толкова тънко и най вече скъпо масло , тези големи неща могат да се смазват и с по гъсто масло "например двигателно " но без да се оливаш -капва се по една малка капчица но след като си почистил механизма .ПРекомерното и безразборно мазане най - вече по зъбите на зъбните колела води до натрупване на всевъзможен прахоляк по тях.Смазването става само в отворите на двете планки служещи за лагери на осите .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2016 13:40 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 729
Можеш да смажеш и всички места по металните мотовилки "движещи мехчетата и окачването на махалото, вратичката и кукувицата " подложени на триене .Това се прави с цел да не корозира метала ,но пак без да се оливаш.Ако видиш ръжда някъде, може да я свалиш с малко водна шкурка.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2016 15:07 

Регистриран на: 02 Дек 2016 22:06
Мнения: 18
Здравейте на всички и благодарности за съветите!

Ще взема под внимание всичко :)
Успях да намеря малко масълце Moebius 8040 и ще сложа от него.
Следва снимане, отделяне на механизма, снимане, почистване и смазване (без да се оливам).
Ще пиша за резултатите, като се надявам да са добри :)

Поздрави,
Миро


Последна промяна Utgard на 10 Дек 2016 21:15, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2016 15:34 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4061
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Добре дошъл и от мен.
Забавлявай се с новото предизвикателство което си приел.
Хобито е много увлекателно, започвай да се оглеждаш за инструменти и части.
Все от някъде ще ти изпадне някой стар настолен руски будилник.
След това някой джобен и така към ръчните. Голямо удоволствие е да поправиш някой ръчен и да го носиш през деня поглеждайки го непрекъснато за да се наслаждаваш на своята работа.
Хобито върви с чаша бира понякога две.
Следвай указанията и се справяй според ситуацията! Важното е ,че имаш желание.
Успех!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2016 18:31 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 729
Нарочно не ти казах как да проведеш една арменска профилактика ,точно заради нея имам това хоби сега! В тая свера -добрия положителен резултат ти действа направо опияняващо.Това е часовник с който може да постигнеш завидни резултати .Единия от който е да върви много точно -поради равномерното натоварване на механизма от тежестите му. :b :lol:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2016 00:07 
Напреднал
Аватар

Регистриран на: 07 Окт 2015 21:42
Мнения: 1317
Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Utgard написа:
Здравейте на всички и благодарности за съветите!

Ще взема под внимание всичко :)
Успях да намеря малко масълце Moebius 9020 и ще сложа от него.
Следва снимане, отделяне на механизма, снимане, почистване и смазване (без да се оливам).
Ще пиша за резултатите, като се надявам да са добри :)

Поздрави,
Миро

Това че питаш е хубаво , това че не обръщаш внимание на отговорите е смело.
За начало преди да смазваш с това сигурно хубаво олио , което обаче сигурно е за ръчни часовници,провери да нямаш някой изяден отвор на осите на зъбните колела , т.е голяма хлабина.
там по добре с грес за начало , а на другите с масло от колата или шевна машина .
Ако сложиш тънко масло на разбит плъзгащ лагер с голям луфт , то бързо ще изтече и край.
Размисли на човек който само разглобява будилници , още не съм почнал да сглобявам , ако нещо бъркам нека ме коригират колегите които сглобяват и настройват.
Поздави
:b


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2016 10:21 

Регистриран на: 02 Дек 2016 22:06
Мнения: 18
Здравей,

"Олиото" , за което съм писал по-горе е "standard general purpose clock oil", пълна синтетика.
Има добра вискозитетност/температура (-29 to +70 °C).
На пръв поглед не забелязвам поблеми по колелата, няма луфтове, само замърсяване,
така, че мисля, да мина само с масло.

stepona555 написа:
Utgard написа:
Здравейте на всички и благодарности за съветите!

Ще взема под внимание всичко :)
Успях да намеря малко масълце Moebius 8040 и ще сложа от него.
Следва снимане, отделяне на механизма, снимане, почистване и смазване (без да се оливам).
Ще пиша за резултатите, като се надявам да са добри :)

Поздрави,
Миро

Това че питаш е хубаво , това че не обръщаш внимание на отговорите е смело.
За начало преди да смазваш с това сигурно хубаво олио , което обаче сигурно е за ръчни часовници,провери да нямаш някой изяден отвор на осите на зъбните колела , т.е голяма хлабина.
там по добре с грес за начало , а на другите с масло от колата или шевна машина .
Ако сложиш тънко масло на разбит плъзгащ лагер с голям луфт , то бързо ще изтече и край.
Размисли на човек който само разглобява будилници , още не съм почнал да сглобявам , ако нещо бъркам нека ме коригират колегите които сглобяват и настройват.
Поздави
:b


Последна промяна Utgard на 10 Дек 2016 21:15, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2016 16:42 

Регистриран на: 02 Дек 2016 22:06
Мнения: 18
Привет на всички,

почистването/смазването премина успешно.
Но миля, че имам проблем с тежесите. След като закача всичко и пусна часовника след около минута махалото спира. Когато го сложа на час за да излезе кукувицата, вратичката се отваря и кукувицата се подава наполовина, без да издава звук. Отворих за да видя какво става и забелязах, че палчето, което е на зъбното колело, което се грижи за кукувицата не се премества изцяло и съответно кукувицата спира по средата и тежеста не се отпуска. За да се случи всичко както трябва се наложи да дръпна леко тежеста, като идеята ми беше да дам допълнителна тежест и всичко заработи нормално. С леко дърпане на веригата (като допълнителна тежест) махалото не спира и механизма работи много по-отчетливо. Всичко това ме довежда до мисълта, че тежестите, които имам не са правилните, дори мисля, че не са за този часовник. Въпросните тежести са 515 грама едната.
За жалост имам затруднения с идентифицирането на модела за да намеря правините тежести.

Всички съвети са добре дошли.
Прилагам няколко снимки на тежести/механизъм/часовник.

Поздрави,
Миро
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2016 18:27 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 729
Как го намаза и с какво масло -Да не би да си разместил плочката в която лагерува котвата на махалото .Ако си я мърдал или някой друг я е местил то работата е ясна .Мисля че и с тези тежести трябва да си върви .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2016 19:01 

Регистриран на: 02 Дек 2016 22:06
Мнения: 18
Привет,

За маслото писах по-горе - Moebius 8040 - "standard general purpose clock oil", пълна синтетика.
Смятам, че това масло е ОК, доста четох преди да го сложа. Колкото до смазването, слагал съм само в определените за това места, използвайки клечка за зъби, без да прекалявам Колкото до "плочката в която лагерува котвата на махалото" не съм я местил и ми изглежда наред, както написах, давайки допълнителна тежест, махало не спира.

ivan_p_uzunov написа:
Как го намаза и с какво масло -Да не би да си разместил плочката в която лагерува котвата на махалото .Ако си я мърдал или някой друг я е местил то работата е ясна .Мисля че и с тези тежести трябва да си върви .


Последна промяна Utgard на 10 Дек 2016 21:13, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2016 20:01 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 729
Приятелю, не зная какво си чел за маслата но това масло е за ръчни часовници .За да ме разбереш ще ти го кажа така: какво ще стане ако не намажеш даден механизъм след профилактика -да би трябвало да върви според българските закони по физика ама според часовникарските местата в лагерите трябва да са смазани и то с правилното масло за да се намали до нищожност триенето в тях и да може механизмът да изпълнява правилно ролята си по предназначение -при правилна центровка да продължава да работи .Опитай да го смажеш с по гъсто масло -направо двигателно за кола .......Часовника не е първа младост, има си вече и големи хлабини в лагерите. Ако си слагал това тънко масло -възможно е да не е достатъчна гъстотата му.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2016 22:02 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 04 Яну 2012 22:27
Мнения: 1223
Хайде и аз за напиша нещо по въпроса. Макар и да не се разглобява целия часовник е хубаво поне минутерията да се разглоби, демек да се свали часовото и делителното колело, както и минутния пиньон. Следва хубаво почистване и смазване. На снимката на която е снимам механизма се вижда и част от веригата. Личи, че халките са разтегнати, което значи само едно - прилагана е сила по-голяма от необходимата за работа на механизма. Щом механизма тръгва да работи с по-голяма сила значи триенето в него е по-голямо от допустимото и трябва да се вземат мерки за намаляването му. В противен случай механизма ще се износи много бързо.
Иначе казано - почистване по устав с преглед на лагерите и осите и при необходимост свиване на разбитите лагери и полиране на захабените оси. Мазане и часовника ще тръгне със света. Явно е, че арменска профилактика в случая работа не върши.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Дек 2016 09:38 

Регистриран на: 02 Дек 2016 22:06
Мнения: 18
Привет,

Благодаря за съвета, за жалост не мисля, че имам нужните знания/умения за да продължа с понантатъчние интервенции и може би ще е добра идея да потърся помощ от приятел/професионалист :) Ако някой може да ми помогне с това, моля да сподели.


omegaqq написа:
Хайде и аз за напиша нещо по въпроса. Макар и да не се разглобява целия часовник е хубаво поне минутерията да се разглоби, демек да се свали часовото и делителното колело, както и минутния пиньон. Следва хубаво почистване и смазване. На снимката на която е снимам механизма се вижда и част от веригата. Личи, че халките са разтегнати, което значи само едно - прилагана е сила по-голяма от необходимата за работа на механизма. Щом механизма тръгва да работи с по-голяма сила значи триенето в него е по-голямо от допустимото и трябва да се вземат мерки за намаляването му. В противен случай механизма ще се износи много бързо.
Иначе казано - почистване по устав с преглед на лагерите и осите и при необходимост свиване на разбитите лагери и полиране на захабените оси. Мазане и часовника ще тръгне със света. Явно е, че арменска профилактика в случая работа не върши.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2016 10:47 

Регистриран на: 02 Дек 2016 22:06
Мнения: 18
Привет,

Реших да пиша по темата и във др форум:
http://mb.nawcc.org/showthread.php?1387 ... ation-Help
Писах за помощ с дентификацията на часовника + съвет за тежестите.
Ако на няко йму е интересно може да погледне, като след всичко което проччтох стигнах до извода, че тежестите са нещо супер важно, и с риска да убидя някого коментари, като "трябва да върви и с тези тежести" не мисле че са релевантни.

Поздрави,

П.С
Смятам да закарам механизма на "истинска" профилактика, ако някой може да ми предпожи място ще съм благодарен.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2016 23:04 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1060
Местоположение: Варна
Погледнах аз какво са ти отговорили, но имай пред вид, че този, дето ти е казал 1.2 кг, не е взел пред вид, че твоят часовник е еднодневен, а не седмичен. За да ти каже някой колко точно са тежали оригиналните тежести, трябва да има часовник със същия механизъм.
Тежестта, задвижваща боя, е важна. Може да се определи опитно - трябва да може да повдигне меховете, и освен това боят трябва да работи с нормална скорост. Обаче за целта меховете трябва да са изправни. Значи да не оказват повече съпротивление при надигането им, отколкото тежестта на горната им част. Да не е сложена допълнителна тежест върху тях, кожата да е мека и да не препятства изобщо надигането. Освен това, не трябва да се надигат повече, отколкото е достатъчно. А когато има проблем със "звукоизвличането", първата мисъл на пишман-майстора е или да добави тежест на меха, или да опита да го накара да се вдига повече... Мисля, че при теб проблемът може да не е в тежестите, а именно в меховете.
Тежестта, задвижваща хода, не е толкова важна, ходът би трябвало да може да работи и с наполовина по-малка тежест. Щом не работи, трябва да се обърне внимание на загубите в махалото и на равновесното положение.
Друго важно нещо са веригите. Те подходящи ли са? Трябва да имат правилна стъпка - брой звена за 10 см. примерно. Идеята е да се зацепват точно със зъбите в макарата през която минават - това е изключително важно. А изобщо не е сигурно, че са оригиналните, както и тежестите.
Маслото е подходящо, но и да не беше, това би се отразило след повече време.
Ако искаш да разбереш точната маса на гирите, потърси в ибей часовник с такъв механизъм и помоли любезно продавача да измери тежестта на гирите. С английския се справяш даже по-добре отколкото с българския, поздравления.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 2   [ 40 мнения ]
Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало