Ремонт на малтийски кръст в пруж. барабан на сам. хронограф
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6195
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Ремонт на малтийски кръст на пруж. барабан на с. хроногр
Аз мога само да благодаря на автора на темата Иван и на Невен за напътствията. Много добре направено ръководство с хубави снимки. Поздравявам ви за уменията и за това, че споделихте с нас.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1157
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Ремонт на малтийски кръст в пруж. барабан на сам. хроног
Най -накрая пристигнаха дългоочокваните части -нов окомплектован барабан , две зъбни колела и резервни рубинени лагери и пружини .-Съвет -то досега не ми се е случвало но не забравяйте че когато пазарите по интернет и още повече зад граница -винаги същесвува голям риск.
Вече имам резервна пружина . Май трябваше да си направя и оста на барабана но ме спря само едно на оригиналната има циментация по повърхноста .-А това е поне за мен доста сложен процес и начин на изработване -ако някой е правил такава циментация моля да сподели .
Вече имам резервна пружина . Май трябваше да си направя и оста на барабана но ме спря само едно на оригиналната има циментация по повърхноста .-А това е поне за мен доста сложен процес и начин на изработване -ако някой е правил такава циментация моля да сподели .
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1157
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Ремонт на малтийски кръст в пруж. барабан на сам. хроног
За навиването на самата пружина и монтирането на малтийския кръст ще пиша тук.На когото му е интересно ще прочете .
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1157
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Ремонт на малтийски кръст в пруж. барабан на сам. хроног
Когато пристигна новият барабан ,-той беше с монтиран малтийски кръст-Реших първо да го навия до край пружината , за да проверя работата на кръста. Уви не работеше правилно -първо достигаше до краен натяг на пружината и се виждаше че има още 45 градуса оборот на палеца за да застопори. Така или иначе трябваше да отворя пружината вътре за да я проверя за състоянието и и смазването и. Както е ясно на всички -изтриване ,измиване , потсушаване и накрая смазване на пружината .-това и направих.
монтажа изглеждаше така: Самото натягане на пружината го правя с ръце -оказа се мисия възможна .за да не сбъркам някъде си драснах и белези с маркерите -те помагат много .Първо се монтира кръста /желателно е леко да му смажете с тънка грес оста/.После навивате няколко оборота към 5-7оборота ,спирате държейки здраво и барабана и навиващото зъбно колело и монтирате палеца така че да застопори на вече получения натяг .Това е много важно за изпълнение, защото по този начин застопоряването на малтийския кръст ще ви позволи да ви отпочинат пръстите .След почивката започвате наново навиването -достигате нивото когато на палеца му остава още един оборот за да заклини .Спирате държейки здраво барабана с една ръка заедно навиващият диск и премествате внимателно палеца за да заклини, подновявате почивката на пръстите си .Последните няколко навивки са много важни -След почивката подновявате навиването . След два -три оборота на палеца идва и достигането на крайния натяг на пружината .Тогава отбелязките който сте направили на барабана и навиващия диск ви идват в помощ .Както каза и Невен -държейки здраво барабана и диска връщате на около 45 градуса пружината на обратно/ но не и на по малко / и премествате палеца внимателно с пинсета така че да застопори и да не позволява повече от това да се навие пружината .-Пиша толкова много само за да обясня точно и правилно начина на изпълнение -това е толкова опасно начинание .мисля че повечето от вас знаят много добре какво може да стане от дебела и здрава пружина изхвърчала от барабана .
Мисля че в този случай когато часовника е с две пружини е желателно достигане на еднаквост в натяга на пружините .
монтажа изглеждаше така: Самото натягане на пружината го правя с ръце -оказа се мисия възможна .за да не сбъркам някъде си драснах и белези с маркерите -те помагат много .Първо се монтира кръста /желателно е леко да му смажете с тънка грес оста/.После навивате няколко оборота към 5-7оборота ,спирате държейки здраво и барабана и навиващото зъбно колело и монтирате палеца така че да застопори на вече получения натяг .Това е много важно за изпълнение, защото по този начин застопоряването на малтийския кръст ще ви позволи да ви отпочинат пръстите .След почивката започвате наново навиването -достигате нивото когато на палеца му остава още един оборот за да заклини .Спирате държейки здраво барабана с една ръка заедно навиващият диск и премествате внимателно палеца за да заклини, подновявате почивката на пръстите си .Последните няколко навивки са много важни -След почивката подновявате навиването . След два -три оборота на палеца идва и достигането на крайния натяг на пружината .Тогава отбелязките който сте направили на барабана и навиващия диск ви идват в помощ .Както каза и Невен -държейки здраво барабана и диска връщате на около 45 градуса пружината на обратно/ но не и на по малко / и премествате палеца внимателно с пинсета така че да застопори и да не позволява повече от това да се навие пружината .-Пиша толкова много само за да обясня точно и правилно начина на изпълнение -това е толкова опасно начинание .мисля че повечето от вас знаят много добре какво може да стане от дебела и здрава пружина изхвърчала от барабана .
Мисля че в този случай когато часовника е с две пружини е желателно достигане на еднаквост в натяга на пружините .
Последна промяна 1 на ivan_p_uzunov, променена общо 15 пъти
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1157
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Ремонт на малтийски кръст в пруж. барабан на сам. хроног
Мисията приключва след монтажа на двете пружини на местата им и проверка -дали има достатъчно разстояние от платото до винчето държащо малтийския кръст за да не стърже в платото. .
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1259
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Ремонт на малтийски кръст в пруж. барабан на сам. хроног
Може да стане и много по-лесно. Просто не мога да предположа всичко, което ще хрумне на човека, за да му спестя подобни кахъри...
Монтираш в барабана почистената и смазана пружина, както си му е реда, и затваряш капака. Монтираш на мястото му женското на малтийския кръст и завиваш винтчето. Хващаш здраво в патронника или цанга на струга вала на барабана. Надбарабанното колело не ти е нужно. Шпинделът на струга го блокираш да не се върти. Разбира се, че може да хванеш вала на барабана в менгеме и по всякакви други начини...Навиваш пружината до край, като въртиш самия барабан. Ще видиш, че не е никак уморително, и като я навиеш, можеш да я държиш с едната ръка колкото дълго искаш. После връщаш малко, колкото е нужно, за да монтиташ в правилното положение мъжкото на кръста, наместваш женското за да блокира на края на този оборот и слагаш мъжкото. Накрая е много важно да позволиш на пружината да се развие бавно, не изведнъж, защото иначе ще строши поне мъжкото на кръста.
По принцип в часовникарския занаят не се използва циментация, и при производството на частите в самите заводи също не мисля, че се използва. Циментация се прави на грубо готови детайли от просто желязо, за да се получи на повърхността им слой от стомана, обогатен на въглерод и други елементи, който може да се закали. Детайлите в часовниците не са големи и е по-просто да се направят изцяло от стомана. Валът на барабана е разумно да се стругова от мека (без никаква закалка) стомана грубо, да се закали и отвърне до синьо, и накрая да се стругова окончателно и полира на местата, където лагерува барабанът и капакът.
Монтираш в барабана почистената и смазана пружина, както си му е реда, и затваряш капака. Монтираш на мястото му женското на малтийския кръст и завиваш винтчето. Хващаш здраво в патронника или цанга на струга вала на барабана. Надбарабанното колело не ти е нужно. Шпинделът на струга го блокираш да не се върти. Разбира се, че може да хванеш вала на барабана в менгеме и по всякакви други начини...Навиваш пружината до край, като въртиш самия барабан. Ще видиш, че не е никак уморително, и като я навиеш, можеш да я държиш с едната ръка колкото дълго искаш. После връщаш малко, колкото е нужно, за да монтиташ в правилното положение мъжкото на кръста, наместваш женското за да блокира на края на този оборот и слагаш мъжкото. Накрая е много важно да позволиш на пружината да се развие бавно, не изведнъж, защото иначе ще строши поне мъжкото на кръста.
По принцип в часовникарския занаят не се използва циментация, и при производството на частите в самите заводи също не мисля, че се използва. Циментация се прави на грубо готови детайли от просто желязо, за да се получи на повърхността им слой от стомана, обогатен на въглерод и други елементи, който може да се закали. Детайлите в часовниците не са големи и е по-просто да се направят изцяло от стомана. Валът на барабана е разумно да се стругова от мека (без никаква закалка) стомана грубо, да се закали и отвърне до синьо, и накрая да се стругова окончателно и полира на местата, където лагерува барабанът и капакът.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1157
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Ремонт на малтийски кръст в пруж. барабан на сам. хроног
Да ,много си прав за начините на натяг на пружината но просто ми се стори че така палеца ще изпада от мястото си /ако е поставен барабана в такова положение стегнат в струга / .
Но в интерес на истината по този начин става много по лесно и безопасно от моя описан по горе -дори и при липса на на вретено и цанги -оста може да се хване по много начини .
Но в интерес на истината по този начин става много по лесно и безопасно от моя описан по горе -дори и при липса на на вретено и цанги -оста може да се хване по много начини .
Re: Ремонт на малтийски кръст в пруж. барабан на сам. хроног
Искам да бъда разбран правилни и по никакъв начин не искам да омаловажа труда на колегата Иван с това което ще напиша.
Според мен тази предавка спокойно можеше да бъде махната, часовникът и без нея щеше да си работи добре. Вярно е че липсата й щеше наруши абсолютната автентичност на часовника, но...
Поздравления за огромния труд и упоритост на колегата и благодарности, че сподели направеното с нас
Според мен тази предавка спокойно можеше да бъде махната, часовникът и без нея щеше да си работи добре. Вярно е че липсата й щеше наруши абсолютната автентичност на часовника, но...
Поздравления за огромния труд и упоритост на колегата и благодарности, че сподели направеното с нас
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1157
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Ремонт на малтийски кръст в пруж. барабан на сам. хроног
Да съгласен съм с теб ,но ако го нямаше малтийския кръст-първо часовника нямаше да работи точно два дни . Можеби щеше да работи четири или даже пет дена . И според мен а и според нещата който изчетох без малтийския кръст щеше да е само часовник който избързва или изостава с по минута за седмица а не военен хронограф - като го взех още в началото преди години ,часовника се изравнянаше по точност с кварцовите часовници . Само заради тая причина го направих както си е оргинал.-Абе не е много сигурно дали съм го направил -ама поне за сега върви . Най много по някое време да пусна и една тема за лепене на палети със шеллак.-Та за сега това е!