Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 2 от 2   [ 30 мнения ]
Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2017 10:58 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
Дълго мислих за нелеката задача как да направя отвора точно перпендикюлярен .-По простата причина че с пробиване на ръка е невъзможно .Накрая ми светна -използвак плоскоста на супорта
Изображение

Изображение Така или иначе резултата ми хареса.

Изображение

Изображение
Единственото което остана е да преработя леко дорника -правейки леко дялане със фрезер.-За да легне докрай детайла върху него.
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2017 17:36 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
Лака го наклепах много лесно ,извадих цангата с дорника ,поставих ги вертикално и почнах да грея с горелка дорника .Достигайки при разнасяне до дъвкова консистенция на лака -наложих и детайла .Притискайки детайла внимателно към дорника ,изчаках да истине лака.
ИзображениеДоста здраво залепна -после ще мисля при отлепването .Бързо завъртане да се провери здравината на лака и проверка с ножа за да видя дали стружката ще покрие цяла окръжност.

Изображение Наложи се да коригирам наместването на детайла така че пак нагрях и наместих докато ми хареса как стържа цяла окръжност с ножа .

ИзображениеПри въртене изглежда доста страшно .

ИзображениеИ започна голямото стъргане

Изображение

ИзображениеДоста пъти се наложи да спирам за проверка на размера .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2017 18:30 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1077
Местоположение: Варна
Браво, добре си се справил. Остава да провериш дали разстоянието от центъра е правилно.
След като ти се е виждало страшно при въртенето, значи оборотите са били много големи. Нямаш ли регулатор на напреженоето за мотора?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2017 19:38 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
Да си кажа право- невярвах че ще излезе нещо от тая работа .Ама то взе че стана и то от първия път .
Изображение
то се вижда че подаването съм го правил на ръка -просто супорта ми е обратен -
ИзображениеТука вече съм готов и правя последни проверки преди свалянето на детайла .

ИзображениеНакрая си отдъхнах след като поставих капака на барабана и завъртях палеца -луфтовете между палеца и малтийския кръст бяха в допуските-След въртене напред -назат и пак на обратно.... . Мисля си че можеше малко да помисля за намаляване на оборотите -като начало пусках -подавах ,после го подкарах както трябва да се стърже -накрая обаче доста внимавах за да не прецакам цялата работа .Благодарности и за Невен ,които бе така добър да разкрие своя опит в бранша .Заради това и аз правя толкова снимки -надявайки се да обогатя знанията на форума .Пак ще изкажа благодарности и на Иван 55-от Елена който ме уреди на времето с малко шеллак. Чудно мие каква е разликата между колофона и шеллака?
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2017 07:00 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1077
Местоположение: Варна
Колофонът е много по-крехък и не става за подобни приложения.
Колофонът се получава чтез пречистване на естествена дървесна иглолистна смола. Шеллакът представлява изпражненията на вид китайски бубулечки. Доколкото знам, на някакъв етап от развитието им се изсушават, натрошават, накисват се в спирт, получената течност се прецежда и филтрира и след изсъхването й (изпаряването на спирта) се получават тези познати люспи...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2017 17:13 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4222
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Аз мога само да благодаря на автора на темата Иван и на Невен за напътствията. Много добре направено ръководство с хубави снимки. Поздравявам ви за уменията и за това, че споделихте с нас.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Фев 2017 13:21 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
Най -накрая пристигнаха дългоочокваните части -нов окомплектован барабан , две зъбни колела и резервни рубинени лагери и пружини .-Съвет -то досега не ми се е случвало но не забравяйте че когато пазарите по интернет и още повече зад граница -винаги същесвува голям риск.
Изображение

Изображение
Вече имам резервна пружина . Май трябваше да си направя и оста на барабана но ме спря само едно на оригиналната има циментация по повърхноста .-А това е поне за мен доста сложен процес и начин на изработване -ако някой е правил такава циментация моля да сподели .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2017 12:01 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
За навиването на самата пружина и монтирането на малтийския кръст ще пиша тук.На когото му е интересно ще прочете .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2017 12:36 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
Когато пристигна новият барабан ,-той беше с монтиран малтийски кръст-Реших първо да го навия до край пружината , за да проверя работата на кръста. Уви не работеше правилно -първо достигаше до краен натяг на пружината и се виждаше че има още 45 градуса оборот на палеца за да застопори. Така или иначе трябваше да отворя пружината вътре за да я проверя за състоянието и и смазването и. Както е ясно на всички -изтриване ,измиване , потсушаване и накрая смазване на пружината .-това и направих.
Изображение
монтажа изглеждаше така: Самото натягане на пружината го правя с ръце -оказа се мисия възможна .за да не сбъркам някъде си драснах и белези с маркерите -те помагат много .Първо се монтира кръста /желателно е леко да му смажете с тънка грес оста/.После навивате няколко оборота към 5-7оборота ,спирате държейки здраво и барабана и навиващото зъбно колело и монтирате палеца така че да застопори на вече получения натяг .Това е много важно за изпълнение, защото по този начин застопоряването на малтийския кръст ще ви позволи да ви отпочинат пръстите .След почивката започвате наново навиването -достигате нивото когато на палеца му остава още един оборот за да заклини .Спирате държейки здраво барабана с една ръка заедно навиващият диск и премествате внимателно палеца за да заклини, подновявате почивката на пръстите си .Последните няколко навивки са много важни -След почивката подновявате навиването . След два -три оборота на палеца идва и достигането на крайния натяг на пружината .Тогава отбелязките който сте направили на барабана и навиващия диск ви идват в помощ .Както каза и Невен -държейки здраво барабана и диска връщате на около 45 градуса пружината на обратно/ но не и на по малко / и премествате палеца внимателно с пинсета така че да застопори и да не позволява повече от това да се навие пружината .-Пиша толкова много само за да обясня точно и правилно начина на изпълнение -това е толкова опасно начинание .мисля че повечето от вас знаят много добре какво може да стане от дебела и здрава пружина изхвърчала от барабана .
Изображение Мисля че в този случай когато часовника е с две пружини е желателно достигане на еднаквост в натяга на пружините .


Последна промяна ivan_p_uzunov на 15 Фев 2017 12:46, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2017 12:42 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
Мисията приключва след монтажа на двете пружини на местата им и проверка -дали има достатъчно разстояние от платото до винчето държащо малтийския кръст за да не стърже в платото. .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2017 17:25 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4222
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
:bravo

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2017 07:36 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1077
Местоположение: Варна
Може да стане и много по-лесно. Просто не мога да предположа всичко, което ще хрумне на човека, за да му спестя подобни кахъри...
Монтираш в барабана почистената и смазана пружина, както си му е реда, и затваряш капака. Монтираш на мястото му женското на малтийския кръст и завиваш винтчето. Хващаш здраво в патронника или цанга на струга вала на барабана. Надбарабанното колело не ти е нужно. Шпинделът на струга го блокираш да не се върти. Разбира се, че може да хванеш вала на барабана в менгеме и по всякакви други начини...Навиваш пружината до край, като въртиш самия барабан. Ще видиш, че не е никак уморително, и като я навиеш, можеш да я държиш с едната ръка колкото дълго искаш. После връщаш малко, колкото е нужно, за да монтиташ в правилното положение мъжкото на кръста, наместваш женското за да блокира на края на този оборот и слагаш мъжкото. Накрая е много важно да позволиш на пружината да се развие бавно, не изведнъж, защото иначе ще строши поне мъжкото на кръста.
По принцип в часовникарския занаят не се използва циментация, и при производството на частите в самите заводи също не мисля, че се използва. Циментация се прави на грубо готови детайли от просто желязо, за да се получи на повърхността им слой от стомана, обогатен на въглерод и други елементи, който може да се закали. Детайлите в часовниците не са големи и е по-просто да се направят изцяло от стомана. Валът на барабана е разумно да се стругова от мека (без никаква закалка) стомана грубо, да се закали и отвърне до синьо, и накрая да се стругова окончателно и полира на местата, където лагерува барабанът и капакът.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2017 08:46 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
Да ,много си прав за начините на натяг на пружината но просто ми се стори че така палеца ще изпада от мястото си /ако е поставен барабана в такова положение стегнат в струга / .
Изображение
Но в интерес на истината по този начин става много по лесно и безопасно от моя описан по горе -дори и при липса на на вретено и цанги -оста може да се хване по много начини .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2017 18:14 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 04 Яну 2012 22:27
Мнения: 1243
Искам да бъда разбран правилни и по никакъв начин не искам да омаловажа труда на колегата Иван с това което ще напиша.
Според мен тази предавка спокойно можеше да бъде махната, часовникът и без нея щеше да си работи добре. Вярно е че липсата й щеше наруши абсолютната автентичност на часовника, но...
Поздравления за огромния труд и упоритост на колегата и благодарности, че сподели направеното с нас :b


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2017 21:35 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
Да съгласен съм с теб ,но ако го нямаше малтийския кръст-първо часовника нямаше да работи точно два дни . Можеби щеше да работи четири или даже пет дена . И според мен а и според нещата който изчетох без малтийския кръст щеше да е само часовник който избързва или изостава с по минута за седмица а не военен хронограф - като го взех още в началото преди години ,часовника се изравнянаше по точност с кварцовите часовници . Само заради тая причина го направих както си е оргинал.-Абе не е много сигурно дали съм го направил -ама поне за сега върви . Най много по някое време да пусна и една тема за лепене на палети със шеллак.-Та за сега това е!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 2 от 2   [ 30 мнения ]
Отиди на страница Предишна  1, 2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало