Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 5 мнения ]
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2017 22:55 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
Здравейте, както обещах.-Оказа се ,че ако човек си изясни цялостната картинка в крайна сметка всичко свършва добре .Както и се оказа ,начина на регулирането който каза Невен е достатъчно лесен и опростен за разбиране .Взех една слава -само да не ми се разсърди някой-и я разглобих .Ползвах я за практически опити .-Механизмат и е достатъчно голям за да го вижда човек и да вникне в смисала на нещата .
Изображение
Е да, наложи се леко да изчистя пейзажа за да мога по лесно да виждам .След като изчистих механизма върнах само анкера и анкерното колело и внимателно ги огледах -запомняйки каквото мога от видяното .После размърдах палетите ,свалих ги и почистих лака от анкера вътре в леглата им.
Изображение
монтажа на палетите става най -лесно върху такава разпробита плочка -за по лесно си сложих и парче хартия за да виждам по -добре.


Последна промяна ivan_p_uzunov на 19 Фев 2017 09:01, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2017 23:15 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
Първо избрах да монтирам десния палет -поставих го внимателно в леглото му като внимавах да го поставя правилно а не да го превъртя .-Той е на по-късото рамо на анкера.
Изображение
Добре е да си поставите една бяла хартийка под палетите за да виждате какво правите .
Изображение
Добре е също да препилите върха на една игла с която после ще побутвате палета напред към анкерното колело.-Та след като монтирах палета на място, завъртях опашката на анкерната котва в противоположната страна на поставения палет .Опирайки я на стопорното колче - завъртате колелото. То трябва да се върти свободно без зъбите да закачат върха на палета .При отделяне на опашката на анкера от колчето -на една двайста от цялото растояние между двете колчета -както казва и Невен -когато завъртите колелото ,зъбите при въртене трябва да опират във върха на палета.
Изображение


Последна промяна ivan_p_uzunov на 19 Фев 2017 09:06, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2017 23:56 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
После се монтира и втория палет .Той също се монтира като се остави малко разстояние зад него ,за да може да се пъхне нещо и да се избута в последствие напред .Този палет- /на по дългото рамо /- е с по -заострен връх от другия .По това ще ги различите .Ако се разменят местата им ,часовника може и да върви но ще е с нарушена амплитуда според мен .
Изображение
След като сте монтирали и двата палета ,вече не можете да завъртите с няколко оборота колелото .за целта дърпате опашката на анкерната котва в противоположната страна на монтирания втори палет/опирайки я в стопорното колче / и леко задвижвате колелото напред -назад .Върху палета ще попада само един зъб -според мен и той ви е достатъчен за центроване.Отмествайки пак опашката на анкера на много малко разстояние -пак около една двайста от от колчето -Трябва да избутате така палета, че при движението на колелото напред -назад -зъбът трябва да почне да закача върха на рубина . След като направите и тая центровка идва и пробата .Монтирате и другите влакови колела и барабана с пружината .Навивате пружината на няколко оборота и почвате проби .Първо ,за да сте сигурни че не сте завъртели като мен някой рубин- започвате с проба за притегляне. плоскоста на почивката -това е плоскоста на тази страна на палета върху която лежи зъба на анкерното колело .Като леко побутвате опашката сремейки се да я отделите от колчето -Тя трябва сама да се връща на мястото си .Ако имате завъртян- неправилно поставен палет, тя ще остане на избутаното от вас място и няма сама да се притегли към колчето .Поне така стана при мен -обърнах в последствие палета и всичко си дойде на място -След леко побутване тя се връщаше на мястото си .Следващата проба са отскоците. -Като побутнете още малко опашката от колчето -може би вече на около една петнайста от цялото разстояние -анкера трябва сам да отскочи и да се спре закотвен на отсрещната страна .Това е следствие на изваждането на зъба на колелото от мястото му на покой върху палета и преминаването му върху и през- импулсната плоскост.Наклонената импулсна плоскост на върха на палета действа като пружина на анкера и той отскача от зъба.И така се изброяват /проверяват / всичките зъби на колелото .При правенето на проверка на отскоците -/с натегната пружина /-не трябва да има дори и едно пропускане на зъб.Ако има такова прескачане -то тогава трябва да проверите отново наместването на палетите . Много е важно да се провери и дали и двете закотвяния на двата палета са с еднаква дълбочина .Също така е важно и да видите дали и двата палета са в еднаква равнина- /или поне успоредна /-на равнината на повърхноста на анкерното колело.Ако палетите са монтирани дори и леко наклонени-то това води до колебания на амплитудата на баланса .Колебанията се получават по простата причина че оста на анкерното колело има осеви оставен луфт-нагоре надолу- и от там идва и неравномерното отскачане на котвата заради изкривения палет.
Изображение
След направената центровка при слагане на баланса с мостът му ,часовника би трябвало да тръгне веднага .Работещият механизъм и добрата амплитуда са едни от факторите че сте свършили добре работата си .Другото което трябва да направите е да залепите палетите на вече наместените им места със шеллак.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2017 18:25 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4222
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
:bravo :thumbup:
Много труд за да бъде обяснено. Признателни сме!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2017 20:56 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 763
Труда тук си е на Невен .В часовникарските книги като прочетеш две страници с изречения съставени от двадесет думи -девет от които са ъгли и градуси и нищо не запомняш .Човека го каза точно ,кратко и ясно -какво повече ни трябва ?Не искам да омаловажа работата и на останалите колеги от форума тук.-До колкото намерих две са темите засягащи направата на този детайл.
Изображение
Оказва се че и лепенето със шеллак никак не е проста работа .След изваждане на анкера с вече наместените палети ,за последно се потапя в бензин да се обезмасли -и то внимателно ,не да го хвърлите в бурканчето с бензина.За последно проверявате и успоредноста на палетите -аз ги пробвам на тази разпробита плочка.Предварително съм си начупил няколко парченца от шеллака на едно стъкло - и по едно прецизно избрано поставям върху палетите на анкера който предварително е превъртян на обратно .Анкера съм го поставил на пробита месингова плоча която ще ми служи да го нагрея бавно и не директно .
ИзображениеТрябва доста да се внимава да не се изпече детайла .Лака е готов когато го видите че се разтапя и придобива леко по тъмен отенък от началния .Ако прекалите -лака се овъгля и нищо не става .Добре е предварително с друг детайл да се потренирате .След като махнете анкера от нагряването го оставяте до пълно изстиване на лака.

Изображение След изстиване вече го слагате на механизма и ако сте се справили добре той тръгва да работи .
Важно в случая е лакът да не се разтече по работните части на палета .
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 5 мнения ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало