Наместване и регулиране на палети на анкерна котва

Отговори
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1157
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Наместване и регулиране на палети на анкерна котва

Мнение от ivan_p_uzunov » 18 фев 2017 22:55

Здравейте, както обещах.-Оказа се ,че ако човек си изясни цялостната картинка в крайна сметка всичко свършва добре .Както и се оказа ,начина на регулирането който каза Невен е достатъчно лесен и опростен за разбиране .Взех една слава -само да не ми се разсърди някой-и я разглобих .Ползвах я за практически опити .-Механизмат и е достатъчно голям за да го вижда човек и да вникне в смисала на нещата .
Изображение
Е да, наложи се леко да изчистя пейзажа за да мога по лесно да виждам .След като изчистих механизма върнах само анкера и анкерното колело и внимателно ги огледах -запомняйки каквото мога от видяното .После размърдах палетите ,свалих ги и почистих лака от анкера вътре в леглата им.
Изображение
монтажа на палетите става най -лесно върху такава разпробита плочка -за по лесно си сложих и парче хартия за да виждам по -добре.
Последна промяна 1 на ivan_p_uzunov, променена общо 19 пъти

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1157
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Наместване и регулиране на палети на анкерна котва

Мнение от ivan_p_uzunov » 18 фев 2017 23:15

Първо избрах да монтирам десния палет -поставих го внимателно в леглото му като внимавах да го поставя правилно а не да го превъртя .-Той е на по-късото рамо на анкера.
Изображение
Добре е да си поставите една бяла хартийка под палетите за да виждате какво правите .
Изображение
Добре е също да препилите върха на една игла с която после ще побутвате палета напред към анкерното колело.-Та след като монтирах палета на място, завъртях опашката на анкерната котва в противоположната страна на поставения палет .Опирайки я на стопорното колче - завъртате колелото. То трябва да се върти свободно без зъбите да закачат върха на палета .При отделяне на опашката на анкера от колчето -на една двайста от цялото растояние между двете колчета -както казва и Невен -когато завъртите колелото ,зъбите при въртене трябва да опират във върха на палета.
Изображение
Последна промяна 2 на ivan_p_uzunov, променена общо 19 пъти

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1157
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Наместване и регулиране на палети на анкерна котва

Мнение от ivan_p_uzunov » 18 фев 2017 23:56

После се монтира и втория палет .Той също се монтира като се остави малко разстояние зад него ,за да може да се пъхне нещо и да се избута в последствие напред .Този палет- /на по дългото рамо /- е с по -заострен връх от другия .По това ще ги различите .Ако се разменят местата им ,часовника може и да върви но ще е с нарушена амплитуда според мен .
Изображение
След като сте монтирали и двата палета ,вече не можете да завъртите с няколко оборота колелото .за целта дърпате опашката на анкерната котва в противоположната страна на монтирания втори палет/опирайки я в стопорното колче / и леко задвижвате колелото напред -назад .Върху палета ще попада само един зъб -според мен и той ви е достатъчен за центроване.Отмествайки пак опашката на анкера на много малко разстояние -пак около една двайста от от колчето -Трябва да избутате така палета, че при движението на колелото напред -назад -зъбът трябва да почне да закача върха на рубина . След като направите и тая центровка идва и пробата .Монтирате и другите влакови колела и барабана с пружината .Навивате пружината на няколко оборота и почвате проби .Първо ,за да сте сигурни че не сте завъртели като мен някой рубин- започвате с проба за притегляне. плоскоста на почивката -това е плоскоста на тази страна на палета върху която лежи зъба на анкерното колело .Като леко побутвате опашката сремейки се да я отделите от колчето -Тя трябва сама да се връща на мястото си .Ако имате завъртян- неправилно поставен палет, тя ще остане на избутаното от вас място и няма сама да се притегли към колчето .Поне така стана при мен -обърнах в последствие палета и всичко си дойде на място -След леко побутване тя се връщаше на мястото си .Следващата проба са отскоците. -Като побутнете още малко опашката от колчето -може би вече на около една петнайста от цялото разстояние -анкера трябва сам да отскочи и да се спре закотвен на отсрещната страна .Това е следствие на изваждането на зъба на колелото от мястото му на покой върху палета и преминаването му върху и през- импулсната плоскост.Наклонената импулсна плоскост на върха на палета действа като пружина на анкера и той отскача от зъба.И така се изброяват /проверяват / всичките зъби на колелото .При правенето на проверка на отскоците -/с натегната пружина /-не трябва да има дори и едно пропускане на зъб.Ако има такова прескачане -то тогава трябва да проверите отново наместването на палетите . Много е важно да се провери и дали и двете закотвяния на двата палета са с еднаква дълбочина .Също така е важно и да видите дали и двата палета са в еднаква равнина- /или поне успоредна /-на равнината на повърхноста на анкерното колело.Ако палетите са монтирани дори и леко наклонени-то това води до колебания на амплитудата на баланса .Колебанията се получават по простата причина че оста на анкерното колело има осеви оставен луфт-нагоре надолу- и от там идва и неравномерното отскачане на котвата заради изкривения палет.
Изображение
След направената центровка при слагане на баланса с мостът му ,часовника би трябвало да тръгне веднага .Работещият механизъм и добрата амплитуда са едни от факторите че сте свършили добре работата си .Другото което трябва да направите е да залепите палетите на вече наместените им места със шеллак.

Потребителски аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6195
Регистриран: 20 яну 2012 22:02
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW

Re: Наместване и регулиране на палети на анкерна котва

Мнение от atanweb » 19 фев 2017 18:25

:bravo :thumbup:
Много труд за да бъде обяснено. Признателни сме!
Изображение

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1157
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Наместване и регулиране на палети на анкерна котва

Мнение от ivan_p_uzunov » 19 фев 2017 20:56

Труда тук си е на Невен .В часовникарските книги като прочетеш две страници с изречения съставени от двадесет думи -девет от които са ъгли и градуси и нищо не запомняш .Човека го каза точно ,кратко и ясно -какво повече ни трябва ?Не искам да омаловажа работата и на останалите колеги от форума тук.-До колкото намерих две са темите засягащи направата на този детайл.
Изображение
Оказва се че и лепенето със шеллак никак не е проста работа .След изваждане на анкера с вече наместените палети ,за последно се потапя в бензин да се обезмасли -и то внимателно ,не да го хвърлите в бурканчето с бензина.За последно проверявате и успоредноста на палетите -аз ги пробвам на тази разпробита плочка.Предварително съм си начупил няколко парченца от шеллака на едно стъкло - и по едно прецизно избрано поставям върху палетите на анкера който предварително е превъртян на обратно .Анкера съм го поставил на пробита месингова плоча която ще ми служи да го нагрея бавно и не директно .
ИзображениеТрябва доста да се внимава да не се изпече детайла .Лака е готов когато го видите че се разтапя и придобива леко по тъмен отенък от началния .Ако прекалите -лака се овъгля и нищо не става .Добре е предварително с друг детайл да се потренирате .След като махнете анкера от нагряването го оставяте до пълно изстиване на лака.

Изображение След изстиване вече го слагате на механизма и ако сте се справили добре той тръгва да работи .
Важно в случая е лакът да не се разтече по работните части на палета .
Изображение

Отговори

Върни се в “Ремонти, "направи си сам" и "как се прави"”