Смяна на балансова ос
Смяна на балансова ос
Здравейте колеги! От доста време се опитвам да извършвам тази операция но явно все по нещо ми куца! Можете ли да опишете тази процедура стъпка по стъпка и необходимите инструменти за извършването и? Понеже нямам пълния набор инструменти и ще трябва да се снабдявам с още. По нататък ще питам и за израотването на оси на струга, но първо имам доста работа по него-да изчистя ръждата и да намеря ремък като за начало. И ножове ще ми трябват но това по-натам.
Re: Смяна на балансова ос
https://www.youtube.com/watch?v=rsk9ZgIre9s" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Смяна на балансова ос
Вече имаш струг! Като начало, можеш да го покажеш. За да свалиш старата ос от колелото на баланса, ще ти трябва точно стругът, но първо - да видим какъв е и след това - как да се използва. В клипа от линка на Liani използват инструмента Platax, но той хем е много скъп, хем ако го имах, бих го подарил на някой неприятел... Още занитването на оста и монтирането на платото и спиралата съвсем не са проблем или трудност, но освен тях има още много важни операции, които в този клип не бяха извършени, или поне извършването им не беше показано. Говоря за центроването и уравновесяването на баланса. Именно в тях е майсторлъкът...
Ти в България ли си?
Ти в България ли си?
Re: Смяна на балансова ос
Да! Прибрах се в България и днес отивам да си взема струга който благодарение на колегата ivan_p_uzunov който ми прати линк към стругчето аз вече имам! Занитването на оста предполагам че става с обикновен замбалък, но ще ми трябва и осморка и везна до колкото разбирам! А проблем са ми и ножовете за струговане!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Смяна на балансова ос
Браво като за начало! Няма да ти казвам колко излиза това където го имаш ако тръгнеш да го взимаш от Ибей .Провери като начало дали можеш да разхлабиш цангата и да я извадиш от оста на вретеното .после погледни вътре във оста дали има нещо стърчащо като щифт -тоест шпонка . В нея се стопира цангата и като се стяга тоест да направиш натягане върху детайла -тя задържа цангата да не превърта . Трябва да провериш и лагерите -те не са истински лагери през тези два отвора отгоре се капе масълце и става смазването . Шмиргела го махни от там -просто е опасен за самия теб и изобщо за струга . Когато махнеш цангата остава ремъчната шайба на вретеното зад нея има една фтулка с 4 или 3 винта. Вкарай им малко проникваща смазка за клеясали болтове за всеки случай. Когато ги развиеш оста излиза напред . Може да покажеш снимка на местата където еставало триенето -на лагерите.И след като го разглобиш вземи и го поизтъркай ама не със шкурка .
.
.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Смяна на балансова ос
забравих ,трябва да измериш със шублер опашката на цангата и резбата колко /мм/. са.-дали са 6 или 8 мм
Re: Смяна на балансова ос
Дали е на такъв принцип?ivan_p_uzunov написа:Провери като начало дали можеш да разхлабиш цангата и да я извадиш от оста на вретеното .после погледни вътре във оста дали има нещо стърчащо като щифт -тоест шпонка . В нея се стопира цангата и като се стяга тоест да направиш натягане върху детайла -тя задържа цангата да не превърта .
.
Ако има шпонка как ще затегнеш инструмент в цангата?Не е ли вретено с вътрешна резба,шпонка с външна.Хващш шайбата с предавките и развиваш вретеното.Така освобождаваш и инструмента.И обратното -затягайки вретеното към цангата я прибираш в конусният отвор на лагерното тяло и затягаш инструмент в нея.Няма значение ,че цангата може (и се) да се върти при затягане на инструмента.
От друга страна ,виждам ,че на цангата има фрезовано легло за нещо като шпонка и може би има и такъв начин на монтаж - строго насочена цанга.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Смяна на балансова ос
И при тебе би трябвало да има такъв набит чоп-Клин .Не казвам че е шпонка защото шпонката е подвижна .Но като погледнеш вътре във отвора на вретеното би трябвало да се вижда това-
точно поради тая причина тя е поставена там -да не превърта цангата във вретеното и фактически тоя чоп или шпонка -както и да го наречем-спомага за правилната работа на струга .
точно поради тая причина тя е поставена там -да не превърта цангата във вретеното и фактически тоя чоп или шпонка -както и да го наречем-спомага за правилната работа на струга .
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Смяна на балансова ос
А браво! тъкмо това което виждаш във вретеното то е тоя чоп . А цангодържача е това със резбата на края в която се завива самата цанга .
Това е навита цанга със цангодържач .
Така би изглеждало вретеното във разрез или разпробитата ос както ти я казваш .Когато наложиш острани до вретеното цангодържача тоя чоп стои на около 5- 6 мм напред от края на цангодържача. Това е! -Тоя чоп е почти толкова важен колкото и двигателя прикачен за струга .
Това е навита цанга със цангодържач .
Така би изглеждало вретеното във разрез или разпробитата ос както ти я казваш .Когато наложиш острани до вретеното цангодържача тоя чоп стои на около 5- 6 мм напред от края на цангодържача. Това е! -Тоя чоп е почти толкова важен колкото и двигателя прикачен за струга .
Re: Смяна на балансова ос
Здравейте! Благодаря за безплатния урок и бих искал да ви помоля да опишете частите на струга, понеже съм малко бос в терминологията!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1158
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Смяна на балансова ос
Така изглежда работата на такъв струг .със стругарския нож се подава ръчно .https://www.shutterstock.com/video/clip ... 94639:9/3p" onclick="window.open(this.href);return false; като направиш първия си фрезинг на струга би трябвало сам да разбереш дали оборотите са бавни или бързи . За ремък пробвай един уплътнител маслоустойчив .но за да го сложиш пак трябва да свалиш ремъчната шайба от шпиндела /от вретеното /. като гледам имаш три вида шайби на мотора -тоест три вида скорости -пробвай ги и кажи какви са оборотите на табелата на ел . двигателя.Като начало ,можеш да прецакаш някоя стара ръждясала пиличка -заостри я на шмиргел -разбира се като я охлаждаш след загряване и пробвай да обстържеш детайла поставен на цангата . Най важното ,луфта на вретеното в лагерите се обира от фтулката с болчетата намираща се след ремъчната шайба-като се премества към цангата тя затяга лагерите .При добро центриране с пръсти трябва да завърташ на няколко оборота вретеното .
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Смяна на балансова ос
Обещавам да напиша , но ми остава време само късно вечер, а тогава не ми идва музата...
За струга - хубаво, ама само с една цанга е безполезен. А цангите са скъпии не се намират. Трябва да извадиш цангата и да и измериш диаметъра, за да разбереш какви цанги трябва да си търсиш. Може да си направиш шеллачен патрон и да изполваш струга с него. Тази цанга, дето я има, за какъв диаметър е и дали е "вярна"? (дали ако захване цилиндричен детайл с правилния диаметър, той ще се върти без биене?)
Вретено или шпиндел - това е нещото, което се върти и в него влизат цангите. Това, с което се затяга цангата и има врътка на задната си страна, аз го наричам винт. Трябва да разглобиш вретеното, да почистиш всичко и да огледаш лагерите. Преди сглобяването трябва да сложиш ремък - прост О-пръстен с подходящи размери. Накрая трябва да регулираш така, че да се върти свободно, но да няма хлабина. Тези лагери трябва да се смазват често.
За струга - хубаво, ама само с една цанга е безполезен. А цангите са скъпии не се намират. Трябва да извадиш цангата и да и измериш диаметъра, за да разбереш какви цанги трябва да си търсиш. Може да си направиш шеллачен патрон и да изполваш струга с него. Тази цанга, дето я има, за какъв диаметър е и дали е "вярна"? (дали ако захване цилиндричен детайл с правилния диаметър, той ще се върти без биене?)
Вретено или шпиндел - това е нещото, което се върти и в него влизат цангите. Това, с което се затяга цангата и има врътка на задната си страна, аз го наричам винт. Трябва да разглобиш вретеното, да почистиш всичко и да огледаш лагерите. Преди сглобяването трябва да сложиш ремък - прост О-пръстен с подходящи размери. Накрая трябва да регулираш така, че да се върти свободно, но да няма хлабина. Тези лагери трябва да се смазват често.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Смяна на балансова ос
Абе, к`во стана със струга?
Пак ще питам - за какъв диаметър е цангата дето я има?
Пак ще питам - за какъв диаметър е цангата дето я има?