Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 2   [ 23 мнения ]
Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017 14:18 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Скоро пристигна тоя убавец. Още като го извадих от кутийката забелязах счупената част която държи ремонтоара/ не и знам името/. След разглобяването на механизма намерих и друг проблем-счупен подложен камък на баланса! Започвам работа!
Ето и малко снимки:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
ПС: ТОЗИ ПЪТ ЩЕ СЕ ОПИТАМ ДА ПРАВЯ ПОВЕЧЕ СНИМКИ ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017 14:35 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 3989
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Ще бъде интересно да го видим тиктакащ.
Мога ли да използвам темата ти за да обсъдим корпуса на този старик.
Срещат се често при старите джобни. Дали някой знае от какъв материал е корпуса и как е постигнат този цват.
Естествено патинирал ли е или е окислен по някакъв начин. (нарочно)?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017 15:05 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Няма никакъв проблем за използването на темата!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017 15:10 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Ето и малко снимки от работата върху подложния камък или така наречената "кукрета" от часовникарите в моя град!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Понеже отвора беше тесен, използвах игла като райбер за да го уголемя. След това набих камъка който извадих от джобна Мълния естествено и го поставих на мястото му в механизма. Поставих баланса и той работеше уверено в двете хоризонтални положения, но когато го обърна вертикално.....греда...часовника намали рязко амплитудата си. Сега в момента е накиснат в бензин понеже спиралата е залепнала за отвора в който влиза щифта и се надявам баланса да излезе от там със здрава спирала, за да проверя и другия камък който е на горния мост на баланса дали е в изрядно положение!

Изображение

Яд ме е, че снимките не са подред...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017 15:40 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Баланса вече е изваден от моста.

Изображение

Моста е разглобен на съставни части...Много ръжда и мизерия има...



Изображение

Изображение

Изображение

Извадих спиралата за да проверя равновесното положение на баланса..


Изображение

Изображение

Това е засега!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017 16:54 
Аватар

Регистриран на: 01 Мар 2015 23:39
Мнения: 495
Браво mulniq!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017 21:58 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1046
Местоположение: Варна
Браво!
Счупеният детайл се казва тиражен лост. Може да се изработи, примерно от макетен нож. Трябва да се отгрее добре. Най-трудното е да се нареже резбата, особено без нужния метчик.
Има ли ръжда по горната цапфа на баланса?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017 23:54 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Огледах цапфите, но не видях ръжда. Аз все пак мисля да ги полирам, така или иначе няма да е излишно. Оста със сигурност е сменяна. Видимо едната цапфа е по-дебела, е ли възможно да е от това намалянето на амплитудата във вертикално положение? Тиражния лост ако бъде изработен от макетен нож няма ли да е многа тънък? Иначе относно метчиците.....не знам къде ще намеря такова нещо....има ли друг вариант за нарязване на резба?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2017 09:12 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1046
Местоположение: Варна
За да е по-дебела едната цапфа, вероятно е сменен съответният камък в който тя влиза и е направена друга ос, по размера на камъните. Това не е проблем, стига всичко да е направено както трябва. Амплитудата във вертикално положение винаги намалява, въпросът е колко е в хоризонталните. Нормално е примерно от 250 да намалява на 180 гр.
За тиражния лост - измери колко е дебел. Трябва да се направи от толкова дебела пластина. Метчици могат да се направят от дълъг стоманен винт, зкален. Примерно от вал за ремонтуар. Обаче за нарязване в стомана си трябва истински метчик. Намират се в магазините за машинни инструменти, но пак не са съвсем истински...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2017 09:50 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Ще купя един метчик и като имам време ще изработя тази част. Метчици ще търся.Амплитудата пада значително във вертикално положение! Ще пробвам без спиралата да видя дали отново ще го има този проблем!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2017 11:27 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Ето и сглобения и почистен балансов мост

Изображение

Изображение

проверявам баланса за аксиален луфт..


Изображение

Изображение

Проверка на свободния ход на баланса..

Изображение

ето го и баланса с моста и спиралата която е без щифт понеже той задължително се изработва поне 3 или 4 пъти...хахаха

Изображение

За днес толкова, че отивам на даскало колкото и да не искам...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2017 17:40 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 04 Яну 2012 22:27
Мнения: 1221
mulniq написа:
....
За днес толкова, че отивам на даскало колкото и да не искам...

Даскалото е по-важно от часовниците - вервай ми!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2017 17:45 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
То на тия години....всички май не ни се ходи...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2017 22:13 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Тиражния лост е почти готов, остава да пробия отвора в който влиза винта му и ще се надявам да заработи!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

За един час свободно време....толкова успях да измайсторя...аааа и един Полет сигнал действам ама....той не е интересен!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2017 22:33 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1046
Местоположение: Варна
По- вероятно да се получи както трябва е, ако първо пробиеш отвора и направиш резбата и чак тогава нарисуваш детайла, изрежеш и оформиш. При този детайл закаляването е задължително.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2017 22:50 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Забравих да кажа за отпускането и закаляването на детайла!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Дек 2017 00:01 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 688
Я гледай ти icon_clap -какви ремонти само! -Браво ама дано да намериш такъв метчик ! При руските часовници резбите са метрични -а при останалите швецарски и други такива -да не говорим за американските механизми-резбите са цолови или както ги наричат витвортови -това направо си е мися невъзможна -точно поради тая причина започнах да си събирам стари винтонарезни дъски -Може да провериш в Софийския магазин Ташев и Галвин дори има и телефон на сайта им обаждаш се и ти пращат - А какъв е метчика с който трябва да нарязваш ? имаш ли резбомер да замериш размера на резбата ?
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Дек 2017 09:44 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Резбата ли е 1 мм! Резбомер нямам, но малко по марко гледам да се оборудвам!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Дек 2017 21:48 
Аватар

Регистриран на: 12 Мар 2013 19:01
Мнения: 523
mulniq написа:
Забравих да кажа за отпускането и закаляването на детайла!

Обратно- първо е закаляването, а после отпускането.

_________________
Напоследък ме преследват умни мисли, но аз съм по-бръз. :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2017 02:26 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Нали първо трябва да отпуснеш детайла за да омекне. След това го закаляваш, а крайния процес се нарича темпериране. Това е което аз съм научил, ве твърдя, че е вярно, но това е остано в дъзнанието ми като процес за обработка на стомана.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 2   [ 23 мнения ]
Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало