Страница 1 от 2
Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 17 дек 2017 14:18
от mulniq
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 17 дек 2017 14:35
от atanweb
Ще бъде интересно да го видим тиктакащ.
Мога ли да използвам темата ти за да обсъдим корпуса на този старик.
Срещат се често при старите джобни. Дали някой знае от какъв материал е корпуса и как е постигнат този цват.
Естествено патинирал ли е или е окислен по някакъв начин. (нарочно)?
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 17 дек 2017 15:05
от mulniq
Няма никакъв проблем за използването на темата!
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 17 дек 2017 15:10
от mulniq
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 17 дек 2017 15:40
от mulniq
Баланса вече е изваден от моста.
Моста е разглобен на съставни части...Много ръжда и мизерия има...
Извадих спиралата за да проверя равновесното положение на баланса..
Това е засега!
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 17 дек 2017 16:54
от Liani
Браво mulniq!
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 17 дек 2017 21:58
от nevenbekriev
Браво!
Счупеният детайл се казва тиражен лост. Може да се изработи, примерно от макетен нож. Трябва да се отгрее добре. Най-трудното е да се нареже резбата, особено без нужния метчик.
Има ли ръжда по горната цапфа на баланса?
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 17 дек 2017 23:54
от mulniq
Огледах цапфите, но не видях ръжда. Аз все пак мисля да ги полирам, така или иначе няма да е излишно. Оста със сигурност е сменяна. Видимо едната цапфа е по-дебела, е ли възможно да е от това намалянето на амплитудата във вертикално положение? Тиражния лост ако бъде изработен от макетен нож няма ли да е многа тънък? Иначе относно метчиците.....не знам къде ще намеря такова нещо....има ли друг вариант за нарязване на резба?
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 18 дек 2017 09:12
от nevenbekriev
За да е по-дебела едната цапфа, вероятно е сменен съответният камък в който тя влиза и е направена друга ос, по размера на камъните. Това не е проблем, стига всичко да е направено както трябва. Амплитудата във вертикално положение винаги намалява, въпросът е колко е в хоризонталните. Нормално е примерно от 250 да намалява на 180 гр.
За тиражния лост - измери колко е дебел. Трябва да се направи от толкова дебела пластина. Метчици могат да се направят от дълъг стоманен винт, зкален. Примерно от вал за ремонтуар. Обаче за нарязване в стомана си трябва истински метчик. Намират се в магазините за машинни инструменти, но пак не са съвсем истински...
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 18 дек 2017 09:50
от mulniq
Ще купя един метчик и като имам време ще изработя тази част. Метчици ще търся.Амплитудата пада значително във вертикално положение! Ще пробвам без спиралата да видя дали отново ще го има този проблем!
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 18 дек 2017 11:27
от mulniq
Ето и сглобения и почистен балансов мост
проверявам баланса за аксиален луфт..
Проверка на свободния ход на баланса..
ето го и баланса с моста и спиралата която е без щифт понеже той задължително се изработва поне 3 или 4 пъти...хахаха
За днес толкова, че отивам на даскало колкото и да не искам...
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 18 дек 2017 17:40
от omegaqq
mulniq написа:
....
За днес толкова, че отивам на даскало колкото и да не искам...
Даскалото е по-важно от часовниците - вервай ми!
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 18 дек 2017 17:45
от mulniq
То на тия години....всички май не ни се ходи...
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 22 дек 2017 22:13
от mulniq
Re: Отново работа върху стар швейцарец!
Публикувано: 22 дек 2017 22:33
от nevenbekriev
По- вероятно да се получи както трябва е, ако първо пробиеш отвора и направиш резбата и чак тогава нарисуваш детайла, изрежеш и оформиш. При този детайл закаляването е задължително.