Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 2   [ 33 мнения ]
Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 20 Мар 2018 11:06 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Здравейте! Започвам да правя този часовник. До този момент съм правил само тампони на този тип часовници. Опитвал съм да направя и цял цилиндър от спринцовка, но от три опита имам само един успешен. За това бих искал колегата НЕВЕН да удари едно рамо със съвети по време на работата. Показвам снимки на механизма..

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ето и разглобения механизъм...

Изображение

Ето и проблемите...


Изображение

Счупени тампони на балансовото колело, което според мен въобще не е от този часовник. Няма спирала и втулка за нея, счупен един от лагерите, втулката в която влиза цилиндъра е залепена с шеллак към балансовото колело.

Какво трябва да се направи.
1- Мисля да пробвам да изработя ново балансово колело!
2- Ще направя нова втулка в която да набия цилиндъра!
3- Ще изработя два тампона за цилиндъра!
4- Ще пригодя спирала!
5- Ще сменя спукания лагер!

Доста работа ме чака...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Мар 2018 21:09 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 688
Да ,според моите виждания би трябвало да се справиш! Първо намери игла ,на която вътрешния диаметър да позволява на един от зъбите на анкерното колело да влезе свободно в него !-После смятам че ще ти е и лесно и интересно какво ще се получи -ама да не забравиш да качваш снимки ! -Иглата най лесно можеш да я хванеш във цанга на струга ,да челосаш бъдещия детайл и с пиличка -диамантена най-добре -да се пробваш да направиш прорезите .-хвани детайла и насреща с тънък остър център . После прерязваш до цангата и превърташ и прерязваш и другото излишно .После тампоните -ти ги знаеш .Някъде показвах как да си направиш балансово колело . Като трябва и да направиш и втулка в която да натикаш внимателно готовия цилиндър . Най лесно ще ти се получат размерите ако имаш от къде да гледаш ама ако нямаш ...Давай , пък ще помагаме! :b Не забравяй и целта на занятието -готовия баланс със цилиндъра не трябва да надвишава друк такъв оригинален по тегло - иначе ще ти е трудно да напаснеш спиралата!-Успех!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Мар 2018 22:06 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Мисля, че този баланс ще ми свърши работа! Сега остават само втулка и цялата ос!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2018 18:26 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Направих цилиндъра, но има един проблем...ИЗМЕРВАНИЯТА И ТОЧНОТО РАЗРЯЗВАНЕ НА ОТВОРА ЗА ПЕТИЧКИТЕ НА ХОДОВОТО КОЛЕЛО! Как точно трябва да се сметне? Следващата питанка идва с начина на полиране на ръбовете на цилиндъра?!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2018 22:28 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1046
Местоположение: Варна
Първо кажи какво точно си направил. Как си направил цилиндъра - от игла за спринцовка или сам си правил тръбичка? За изрязването - нищо не е нужно да се смята, а просто трябва да се отбележи мястото, където се опират зъбите в цилиндъра.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2018 23:10 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Взех една спринцовка, отрязах острата част, след това пробвах дали събът влиза с малък луфт вътре в тръбичката и след това сложих моста на баланса, извадих подложните камъни и измерих с часовникарски дебеломер дължината на оста. След това изрязах тръбичка с точната дължина и сега трябва да направя канала на за зъбите. От нук възникват няколко въпроса:
- с какво да направя канала за петите на ходовото колело?
- как да полирам ръбовете му?
-как става товя отбелязване?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2018 23:36 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1046
Местоположение: Варна
Това, коео си пробвал, е едната половина от пробването. Другата половина е дали тръбичката влиза с малък луфт между зъбите на колелото. Проблемът е, че размерите на тръбичките от игли са през 0.1, а размерите на цилиндрите са много по-разнообразни. Не че не може да се случи късметът да е подходяща иглата, но пак провери, преди да се занимаваш. Изрязването може да се направи с фреза или примерно с малък сроманен диск за рязане с подходяща дебелина. Може и на ръка с подходяща фина пила. Накрая ръбовете на "устните" трябва добре да се заоблят. Може просто с твърдо острие да се отнемат (издялкат) ръбовете.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2018 07:50 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Оста е закалена. Иглата пасва без проблем! Проблема е в измерването! Не искам да правя 3,14 нещата...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2018 18:15 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Провах да направя разреза, но съм далеч от мисълта, че няма вякакви закономерности! Доста трудно се прави отвора!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2018 18:16 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Естествено не се получи! Вероятно има определен начин!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2018 19:37 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1046
Местоположение: Варна
Ето виж тази тема
http://forum.watch.ru/showpost.php?p=36 ... tcount=165
На втората снимка ще видиш дълга тръбичка с поставен долен тампон. боядисана е с черен маркер. На маркера се вижда следа, която се получава като сложиш вертикално тръбичката с цапфата в долния камък, притиснеш леко колелото, така, че един от зъбите да се опира в тръбичката и въртиш тръбичката за да се отбележи положението на зъбите по височина.
Там трябва да направиш разреза, който е "до половина" По-надолу от него, там където се пада самото платно на колелото, трябва да направиш и втория разрез, който е на "три-четвърти".

Като не се получи, разбра ли защо, какво не е както трябва? Никога няма задължителен или точно определен начин, нещата могат да станат по много и различни начини.
Какво значи, че "оста е закалена? Иглата от спринцовка не мисля, че може да се закалява. Тя е от неръждаема стомана и от това има някаква износоустойчивост, но е мека и цилиндърът, направен от нея, лесно може да се огъне


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2018 21:25 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Ами с какво трябва да направя разреза?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2018 21:32 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
На по-новите цилиндри, оста не изглежда ли по друг начин?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2018 17:40 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Започнах по примера на Невен да правя оста. Отпуснах ролка от иглен лагер. След това направих долния тампон. След това отрязах игла от спринцовка която ще използвам за оста. Набих долния тампон и след това ще бележа и ще правя разреза, който все още не съм измислил как се прави!
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2018 18:00 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1046
Местоположение: Варна
Както ти казах, нарезите могат да се направят примерно с такава фреза/диск за рязане. Трябва да е нова, максимално остра. Има ги с различни дебелини и диаметри.


Изображение

Продават се в магазините за машинни инструменти.
Може и с пила, на ръка.
Ако се реже с фреза, трябва поне струг със супорт. Фрезата се върти в шпиндела на струга, а детайлът (цилиндърът) се закрепва в супорта. Освен това, вътре в тръбичката е добре да се сложи месингова пръчка, която влиза почти плътно, а още по-добре е и самата тръбичка да се постави в друга месингова тръбичка, в която влиза почти плътно.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2018 19:17 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
За съжаление нямам супорт и ще се наложи да го правя на ръка с пила! Дано успея! Нямам пила с подходящ профил, но ще потърся из кашончето с пили дали няма нещо подходящо! Как се набива след това този цилиндър?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2018 20:49 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 688
Мога да добавя тези две снимки -
Изображение

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2018 20:55 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1046
Местоположение: Варна
Има в комплектите пробои за 'замбалък' специални пробои за тази цел. Аз нямам и го правя с подръчни средства, но идеята е същата.

Изображение

На тази картинка двата горе в дясно - л) е за избиване на цилиндъра, а м) е за набиване. Върхът на инструмента влиза в изрязаната част и натиска цилиндъра в средата му.
Ако нямаш достатъчно тънка пила, може да си изтъниш една на шмиргел - да стане като ножовка с много фини зъби.

ПП Бях сбъркал дясно с ляво и го поправих, извинявам се!


Последна промяна nevenbekriev на 24 Мар 2018 21:23, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2018 20:57 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1046
Местоположение: Варна
ivan_p_uzunov написа:
Мога да добавя тези две снимки -
Изображение

Изображение


Този цилиндър е произведение на изкуството! Чак се чудя дали е реален или плод на фотошопа...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2018 21:05 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 462
Красив е наистина. Ще пробвам да изтъня една пила на шмиргел за да мога да направя отвора. Аз имам точно такива замби каквито ми трябват!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 2   [ 33 мнения ]
Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало