Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 8 мнения ]
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2018 22:05 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4254
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Та....Взех един симпатичен Citizen с информацията, че не работи.
Да поредното малко предизвикателство.. или търсене на донор.
Отварям и гледам непознат механизъм 6501
Маховика изпадна веднага... метлееше се свободно. Баланса здрав.
Въпреки всичко не помръдва. Направих му профилактика с надеждата да тръгне. Всичко изглеждаше здраво. Много интересен механизъм и разположение на елементите... плус много нови неща за мен в автоматичният модул и с функция ръчно навиване. цели 21 камъка, като няма нито един в календара. Всичко в задвижването. слагали са камъни на звената на автомата плюс това, че той е с лагер. Изглежда добре замислено. Малко ме затрудних при сглобяването, че се падат 5-6-7 оси под основният мост. И тук гледам броя камъните и един ми се губи. Този на секундното колело дето е в центъра е просто една голяма дупка. Сещам се за маховика... ами да то това някаква втулка и маховика я е извадил - изкъртил. След като похлупя маховика барабар с втулката и маховика часовника тръгна добре. Маховика се върти добре, но е нестабилен в смисъл, че лесно се вади цялата втулка. Това доведе до разцентроване на балансното положение на баланса. По невнимание става това от моя страна и това пък направи корем на спиралата между регулаторите. После 2 часа докато наглася спиралата. Оказа, се, че е доста по мека от други съветски които съм чоплил. Съвсем леко допиране я изкривява. Е сега е ОК... чист късмет, че не я окалпазаних.... Забелязах също, че доста от частите бяха намагнитени. Особено се затрудних с анкера,... не мога да го отлепя от пинцетата. Голяма игра падна. Въпреки, че на пинцетата пише НОН МАГНЕТИК
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db. ... tizen_6501
Изображение

Снимах няколко снимки, ще ги кача утре.... Не намерих в нета профилактика на този механизъм. Може да се опитам да сглобя една кратка инструкция за нашият си форум.
:b
Та.... имам въпрос към знаещите... как да развъртя маховика от тази втулка. Защо не се вижда винт. Има там един елемент с две стени, но това винт ли е.. с какъв инструмент се работи. Не, че не мога да го хвана с клещите, но смятам, че има и по интелигентен начин. А може и аз да бъркам нещо... втулка ли е... що ли. :redface

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2018 00:46 
Напреднал
Аватар

Регистриран на: 07 Окт 2015 21:42
Мнения: 1470
Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
https://www.youtube.com/watch?v=KNh5n1Luzik



Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2018 06:03 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 767
Да ,извадил си късмет -това е мъжкия модел ! Наскоро поправях дамски Цитизен . Всичко е точно докато не почнеш сглобяването . -Но пък там е цялата наслада - в сглобяването ! Та това си е втулка Хващаш механизма с два пръста и я развиваш -резбата е нормална . При мен стана лесно развиването на ротора - с пинсета.

Изображение
Доста е объркващо, тази пружина се поставя обратно -бая си блъсках главата докато всички функции тръгнат. Един съвет- снимай всичко преди разглобяването ! :b Щях да забравя - когато тръгнеш да почистваш лагерите на баланса -внимавай! Рубина с дупката в който лагерува цапфата е монтиран на нещо като пружина . Излиза заедно с нея . подостряш клечка за зъби и с въртене в двете посоки внимателно го вадиш на горе от леглото му .Върхът на Клечката я забиваш в един от елипсовидните отвори на пружиниращия обръч . :b


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2018 15:49 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4254
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Часовникът работи много свежо.. т.е. голяма амплитуда. Това когато съм нахлузил ротора с тази втулка.
Благодаря за клипа. Опитах да развия ротора с пинцета, но си се върти до безкрай и нищо не излиза. В същото време когато надигна ротора той си излиза заедно с втулката и камъка и зъбното колело което предава роторното движение на навиващият механизъм.
Вижте на клипа на 1"49 се вижда как стърчи като тръбичка в центъра. При мен това си е към ротора и имам просто една дупка през която се вижда секундното колело. Остават два въпроса. Как да го сваля без щети и по важният въпрос е след това как да го монтирам на моста, така, че да не се вади пак?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2018 22:14 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4254
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Няколко разбъркани снимки от механизма.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение тук регулаторът побягна след удар от маховика.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
https://imgur.com/a/nv7YR29
Изображение
Изображение
Изображение
и от няколко дни работи, но май се получи неустоимо изкушение за жена ми и не знам как ще си го поделим.
За сега не и го давам, че часовникът ще чака по хубав плексиглас от братовчедите, че този е много тъничък и една идея по хлабав. Е за сега така ще е, може пък ротора да не се извади....

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2018 22:08 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1078
Местоположение: Варна
Ако искаш да закрепиш втулката с камъка, ще трябва да разглобиш пак всичко, да направиш малка фаска на отвора на моста от долната страна, да поставиш втулката(заедно с целия ротор) в отвора, да сложиш всичко да легне с ротора надолу върху твърда повърхност и да занитиш с подходящ пуансон втулката така, че периферията й да се разшири в направената фаска


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2018 11:09 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 04 Яну 2012 22:27
Мнения: 1245
Айде и аз да взема малко участие в темата. Както каза Невен, втулката трябва да се занити към моста. Тоя пишляк дето сега е на маховика се демонтира. С менгеме тип патронник го хващаш там дето влиза в моста (долната страна на маховика) и после развърташ от горната страна маховика. От горната страна се захващат двете срещуположни страни на лагера дето има скосявания. После занитваш пишляка както е описал Невен.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2018 17:56 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4254
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Значи успях да събудя негудувание у вас след репликата която използвах накрая ..."Е за сега така ще е, може пък ротора да не се извади...."
Това ме радва... значи не спите... а и не оставяте съселянина с каруцата в калта. Браво! Разбира, се, че ще го довърша. Бях любопитен как да се направи по правилно. Аз предполагах, че трябва да се занити, но не знаех, от къде и как да го направя. Сега имам представа.
Благодаря ви много!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 8 мнения ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало