Направа на халка на джобен часовник

Отговори
ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1157
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Направа на халка на джобен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov » 31 авг 2018 22:10

Нека да раздвижим този раздел .- Да си кажа не е лесно да се направи сребърна халка и то от сребро - разпробита и натегната с винт.- първо трябва да намерите златар който има/ хате /-през което да си опънете нужната дебелина . Останалото е по лесно . Самото сребро се закалява от коването , тоест като прекарвате телта през все по -малки отвори -вие я ковете и по този начин телта става все по закалена и по трудно се огъва .
Изображение
Това е вече крайния резултат . До часовника се вижда и опънатата сребърна тел. Избирате колко да е голяма и намирате нещо кръгло по което да я огънете . След огъването и идва и пробиването и най трудното направата на резбата в нея и изработването на винта . -В моя случай това бе първия по рода си винт та затова без да искам го направих малко къс .
Изображение

Изображение- Но най- трудното от нещата бе да направя прореза на винта . -Хубаво е да разполагате с тези швейцарски пили - точно с тях се правят прорезите на отворите . -Та така ,лично на мен крайния резултат ми хареса но май ще си направя малко по дълъг винт за да се показва равномерно от двете страни на халката .- Не съм сигурен дали се вижда но го посиних с бавно и равномерно нагряване . - :b

stepona555
Специалист
Reactions:
Мнения: 3012
Регистриран: 07 окт 2015 21:42
Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"

Re: Направа на халка на джобен часовник

Мнение от stepona555 » 01 сеп 2018 01:28

Поздравления , а защо не сложи неръждавейка ?
Изображение

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1157
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Направа на халка на джобен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov » 01 сеп 2018 06:59

Нямаше как , а и самата каса е изцяло направена от сребро . -Някак не се връзваше да му я направя от нещо друго .
Изображение
А това е инструмента с който направих и самото огъване на халката . Направен е точно за тази цел .
Изображение
А ето и какво може да се прави още с тези клещи . -Можеш спокойно да сваляш и слагаш самата халка -чрез леко разтягане тя се вади .

:b
Изображение
:b

mulniq
Специалист
Reactions:
Мнения: 648
Регистриран: 27 сеп 2015 20:29

Re: Направа на халка на джобен часовник

Мнение от mulniq » 01 сеп 2018 09:12

Ванка, не е задължително да се прави с винт халката. Аз до този момент съм виждал само няколко такива с винт....По-често се среща със щифт подобен на този който се слага на пантите на капаците на касите. Като се пробие отвора се райберова за да стане конусовиден отвора и след това с конусовиден щифт се закрепва халката за касата, но това е друга тема! Браво от мен!

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1157
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Направа на халка на джобен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov » 01 сеп 2018 10:00

Да това е вярно ,но си мисля че слагат щифт по простата причина че направата на винта не е по силите на някой от часовникарите . А и когато се разхлаби халката и започне да прави и странични отклонения винаги можеш да я стегнеш с винта . :b Истината е че среброто лесно се топи и обработва .Единственото нещо е че ти трябва Това приспособление с многото различни отвори за изтегляне на сребърна или златна тел - хате ! :b

mulniq
Специалист
Reactions:
Мнения: 648
Регистриран: 27 сеп 2015 20:29

Re: Направа на халка на джобен часовник

Мнение от mulniq » 01 сеп 2018 10:05

Не е много лесно и пробиването на отвора!

stepona555
Специалист
Reactions:
Мнения: 3012
Регистриран: 07 окт 2015 21:42
Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"

Re: Направа на халка на джобен часовник

Мнение от stepona555 » 01 сеп 2018 10:36

Имах предвид за износоустойчивост , касата се допира до плат , но в халката се търка метала на синджира , даже и той да е сребърен . А някога са ги правили да карат вечно .
Естествено всичко да е сребърно изглежда по добре.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6194
Регистриран: 20 яну 2012 22:02
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW

Re: Направа на халка на джобен часовник

Мнение от atanweb » 01 сеп 2018 14:10

Тая халка 'ако, че е сребро. Тя е много здрава. Дори и по разбирания от времето на този часовник пак ще кара над 100г. експлоатация. Когато и верижката е сребърна няма да има разлика в твърдостта на металите и няма да се стриват един в друг. И още нещо ако халката е неръждавейка точно тя ще направи проблем на касата. Там където не трябва ще пререже сребърната каса.
Браво и от мен!
п.п.
Ех. че хубави инструменти имаш!
Изображение

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1157
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Направа на халка на джобен часовник

Мнение от ivan_p_uzunov » 12 сеп 2018 21:25

Здравейте съфорумци ! Искам да попитам за нещо за което си блъскам главата от няколко дни . Пиша тука защото темата е моя а и засяга точно тези красиви стари фюзейни часовници . Въпроса ми е насочен по -точно към Невен ,но приемам всякакви отговори . Като гледам самия механизъм на фюзейния часовник ,то той се нарича така поради направеното на спирала охлювно колело чрез което с верига се предава движението от натегнатата пружина в пружинния барабан . И така го гледам и иначе и това което ми стана ясно е че когато тръгнеш да навиваш пружината и тя е още ненатегната -усилието при въртенето на ключа е малко, но на всеки му е ясно че колкото повече се натяга една пружина то усилието за въртенето на ключа ще е по -голямо при повече натягане .. - До тука мисля че съм прав ! - Та като се натегне пружината до край . веригата е достигнала върха на фюзейното колело и тя е на най малката окръжност от охлюва .- До тука ми става ясно че колкото е по малък кръга -който можем да го разглеждаме и като зъбно колело - толкова по малко усилие се налага да се натегне пружината , при нейното въртене . -Това според мен означава че и обратно , -След като се натегне пружината до край чрез веригата , тя започва да се разтяга-развива - с по -голяма сила. И за да не тръгне часовника с бясна скорост -заради което фюзея е започнал да се развива от малък диаметър към по -голям . Та това което искам да кажа е че фюзея е измислен едновременно и за по -лесно навиване на механизма и после за по гладка работа на навитата пружина . Или още по -просто казано той допринася за по гладката работа на механизма - поне така го виждам аз . - А не защото на някой просто му е скимнало да предава движение от една зъбчатка на друга с помоща на верига :b Явно фюзея действа като малтийски кръст ,поставен на пружинен барабан. Спомагайки за по гладка работа на механизма и за по- висока точност на отчитане на времето ! :b

Потребителски аватар
omegaqq
Moderator
Reactions:
Мнения: 1374
Регистриран: 04 яну 2012 22:27

Re: Направа на халка на джобен часовник

Мнение от omegaqq » 12 сеп 2018 21:49

Моето скромно мнение е, че единствената цел на този механизъм е да уеднакви въртящия момент на пружината и той да бъде еднакъв, както при напълно навита, кака и при почти развита пружина. Еднаквият въртящ момент пък, спомага за по-голямата точност на механизма.

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1259
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Направа на халка на джобен часовник

Мнение от nevenbekriev » 13 сеп 2018 15:22

Прявилно, фюзеята служи да изравни въртящия момент на пружината. Това е било нужно, зашото при шпинделния ход има много силна зависимост на честотата от въртящия момент. Имайте пред вид, че дадена фюзея може да компенсира точно само съответната пружина, за която е изчислена и направена. Има и настройка на системата така, че при доктай навита пружина моментът да е равен на този при 1/3 от резерва, прави се чрез първоначалното натягане на пружината, когато веригата. е изцяло на барабана.
После, при следващите по съвършени ходове, фюзеята станала ненужна, но не изчезнала изведнъж, а постепенно

ПП
Малтийският кръст по никакъв начин не регулира момента на пружината. Той не позволява тя да се навие до край и също да се развие до край. Първото е за да се избегне евентуално галопиране и съответното избързване през първите 10 минути работа при докрай навита пружина, което при съвременните механизми се постига чрез по големия свободен ход на контрата на надбарабанното колело. Второто не допринася никаква полза при нормално ползване (ежедневно навиване).

Отговори

Върни се в “Ремонти, "направи си сам" и "как се прави"”