Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 10 мнения ]
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2018 15:31 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4254
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Привет, за втори път се развива винта който крепи ротора към този механизъм.
Часовникът е нов, на няма и 5-6 месеца. Преди 2 месеца мой съсед-приятел забелязъл, че роторът не се върти и часовникът естествено не работи *няма и ръчно навиване към този модел.
Та отварям новият часовник и завивам винта притягам разумно и веднага затварям капака.
2 месеца и същият проблем, този път обаче след като го отворих забелязах, че освен развит ротор часовникът не работи, балансът удря в крайни си положения и не ще да работи вероятно ограничен от анкера. Блокирала цялата трансмисия.
Балансът иначе здрав. Махам ротора и почвам да оглеждам за проблем. Махам анкера и нищо не се случва.
Изображение
Механизмът в покой, а има заряд в пружината.
Разхлабвам леко винтовете на горния мост иповдигам леко с отвертката в средата. Трансмисията тръгва да се развива. Колелата се въртят нормално, но когато оставя моста без да го повдигам всичко спира. Явно някъде притиска нещо.
Изображение
Какъв съвет можете да дадете. Масов механизъм масов проблем, може пък да има и масово решение.
Някой нещо .... подочувал ли е, пробвал ли е?
Първото което ми идва на им е, че в следвие на отново развилия се ротор който е опрял в прозрачният гръб и след някакво сътресение е подпул втулката в центъра която пък притиска секундното колело. и всичко блокира.
Изображение
Изображение
Изображение
Да опитам ли да подчукна втулката в обрана посока? Или да въздействам някак на моста така, че да се поотвори малко?
Може и в друга посока да е проблемът не знам още.

Снимките са от нета..

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2018 16:32 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 04 Яну 2012 22:27
Мнения: 1245
Ми разбери кое колело клини де. Слагаш пружината и само едно колело. Стягаш болтовете и проверяваш дали се върти. После добавяш следващото и така докато стигнеш до анкърното.
Като разбереш кое клини сложи го само него и виж къде е проблема.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2018 16:34 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 767
Пробваш първо да сложиш влаковите колела ,завий им болтовете и виж как се държи маханиката . Гледай и дали някоя от фтулките не превърта в леглото си и най вече огледай всички колела за някой крив или счупен зъб . След като заклинва и пружината е внатегнато положение ,значи има проблем в зъбите -крив зъб , счепен зъб или крива ос . с Лупа 12 х и огледай ! :b


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2018 16:38 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4254
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Благодаря за съветите! Почвам преглед по всички точки. Ето за това питах вас. В правилна посока ме упътихте. Точно конкретно и логично.
Ще пиша по късно.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2018 17:15 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4254
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Проверих колелата за дефекти. Няма дефекти. Имаше някакво замърсяване на едната ос на секундното колело откъм моста с нещо меко което махнах с клечка. Първоначално помислих, че съм открил проблемът. Да но след като започнах метода за поставяне на колелата едно по едно и стигнах до същото секундно колело и системата заклинва сериозно при затягане на моста отгоре.
Проходният камък на секундото колело който извежда дългата част на оста към циферблата изглежда наред и здрав.
Камъкът който е моста и който е монтиран отново във втулка за меховика изглежда също наред ,но явно разтоянието между двата камъка е малко и заклинва молелото. Възможно ли е тази втулка да е пропаднала. Как да разбера? има ли начин да я отдалеча малко без да повредя камъкът?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2018 17:36 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4254
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Използвах замбата.
Подложих подходящ размер малка плоска замба отдолу където легна моста с лагера от секундното колело.
Отгоре с куха замба с плоско чело почукнах три пъти съвсем леко а вътре в замбата остана защитен цилиндъра с резба на който се навива маховика.
Сложих секундото колело и моста... върти се свободно и безпроблемно.
Остава да сглобя всичко и би трябвало да работи нормално.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2018 05:22 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 767
Браво , явно си открил къде е проблема . Сега остана да се обзаведеш и с една такава преса и ремонтите няма да те затрудняват ! :b
Изображение Остава само да разбереш защо е станал този проблем , възможно ли е при затягането на маховика да се е получило пропадане на този лагер ? :b


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2018 08:56 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4254
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Затягането деше преди 2 месеца. От тогава ежедневночасовникът е работил добре.
В нет-а попаднах на много често споменаване на този проблем.т.е. често разхлабване на ротора. Които в последствие опира в задният капак и при някакъв удар вероятно е подбил тази втулка.
Часовникът вече работи чудесно. За по сигурно му мацнах малко лепилце за да не се разхлабва пак ротора, че съседа искаше да го хвърля през прозореца и ако това се повтори пак. Вероятно няма да дочака следващ ремонт.
Хора всякакви....

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2018 09:47 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4254
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Ето какво направих

Изображение

Ако попаднете някога на часовник с такъв проблем и е на добра цена... смело купувайте! лесно се поправя.
Поздрави!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2018 15:41 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1078
Местоположение: Варна
Било е достатъчно да затегнеш хубаво гайката, която държи ротора. Тка втулката с камъка в нея ще се изтегли до упор.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 10 мнения ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало