Една истинска антика
Публикувано: 12 дек 2012 18:05
Сигурно всички помнят темата за този прекрасен часовник
http://s13.postimage.org/nr95xkz9i/9084597.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s10.postimage.org/w0k92cuy0/9084608.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s10.postimage.org/8fyknc3vs/9084611.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Е, сега и на мен ми се отдаде възможност да му се порадвам както аз си обичам.
Така изглежда разглобен
Основните проблеми са липсата на няколко зъба на фюзейното колело, счупен долен връх на оста на баланса. За съжаление веригата на фюзейния механизъм е по-дебела от каналите на охлюва, сигурно е сложена колкото да отбие номера.
Липсва шатона на долния мост на баланса.
Разглобеното фюзейно колело
Разглобеният баланс. Оста е направена от шестогранен профил! Понеже така и така ще правя нов долен шатон , реших да не правя нова ос, а да изработя нов връх на тази. Ще стане малко по-къса.
направих това приспособление за закрепване и въртене на оста.
Оста е поставена в приспособлението.
Приспособлението е монтирано на струга. Задвижва се с ремък и електромотор.
В патронника на струга е шлайфащият инструмент. Това е зъболекарско диамантено конусно борче или както там им казват. Обработката със шлайфане не изисква отпускане на оста и затова е подходяща за подобни случаи.
Върхът вече е готов.
Следва полиране.
Монтирах оста, центровах и уравновесих баланса. Едната спица беше отчупена откъм колелото, затова я запоих.
Изработвам шатон
Камъните за шатона - естествено от будилник Слава.
Вече съм доволен от баланса.
Започвам направа на дефектната част на фюзейното колело
Взимам мярка от старото колело. Тук се налага да пекъсна, надявам се че уте ще мога да продължа с изработката на зъбното колело.
http://s13.postimage.org/nr95xkz9i/9084597.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s10.postimage.org/w0k92cuy0/9084608.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s10.postimage.org/8fyknc3vs/9084611.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Е, сега и на мен ми се отдаде възможност да му се порадвам както аз си обичам.
Така изглежда разглобен
Основните проблеми са липсата на няколко зъба на фюзейното колело, счупен долен връх на оста на баланса. За съжаление веригата на фюзейния механизъм е по-дебела от каналите на охлюва, сигурно е сложена колкото да отбие номера.
Липсва шатона на долния мост на баланса.
Разглобеното фюзейно колело
Разглобеният баланс. Оста е направена от шестогранен профил! Понеже така и така ще правя нов долен шатон , реших да не правя нова ос, а да изработя нов връх на тази. Ще стане малко по-къса.
направих това приспособление за закрепване и въртене на оста.
Оста е поставена в приспособлението.
Приспособлението е монтирано на струга. Задвижва се с ремък и електромотор.
В патронника на струга е шлайфащият инструмент. Това е зъболекарско диамантено конусно борче или както там им казват. Обработката със шлайфане не изисква отпускане на оста и затова е подходяща за подобни случаи.
Върхът вече е готов.
Следва полиране.
Монтирах оста, центровах и уравновесих баланса. Едната спица беше отчупена откъм колелото, затова я запоих.
Изработвам шатон
Камъните за шатона - естествено от будилник Слава.
Вече съм доволен от баланса.
Започвам направа на дефектната част на фюзейното колело
Взимам мярка от старото колело. Тук се налага да пекъсна, надявам се че уте ще мога да продължа с изработката на зъбното колело.