Проблем с ремонтоар на Восток
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
А Вие пробвахте ли да натискате тук с нещо остро, когато вкарвате обратно ремонтоара, както съм посочил на снимката ? А ремонтоара вади ли се свободно, без нищо да го задържа? Не искам да Ви подценявам познанията по часовниците, но все пак да уточним това.
Тук би трябвало да сте натискали и когато сте освобождавали ремонтоара. Натискането на тоя щифт позволява да се изважда и вкарва ремонтоара.
Защото ако не е от това, работата става по-сложна и не е за всеки. Трябват инструменти, познания, а и кураж не на последно място за да поразглобиш часовника. Затова е по-добре да го види часовникар, за да не станат още по-големи пакости.
За да не работи ремонтоарът в двата режима - навиване/сверяване, най-вероятно се е разместило нещо в този сектор на часовника. Изпуснала пружинка, която държи тиража, изведен тираж, или и двете.
Трябва да се извади пак механизма, да се махне пръстена около него. После внимателно да се извадят стрелките за да не се деформират и да се подложи нещо на циферблата под тях, за да не се надраска. Да се разхлабят двете болтчета отстрани на механизма, които държат циферблата и да се извади и циферблата. Вашият часовник е с календар, който закрива ремонтоарния сектор и трябва и той да се свали. Тогава ще имате достъп до него.
Естествено, има голяма вероятност нещо да се обърка, дори и да се снима преди всяка стъпка. Обясненията ми са доста съкратени, само за илюстрация, а не за ноу-хау.
Има вероятност дори някоя част да се е повредила.
Затова най-добре е да го занесете на часовникар.
Тук би трябвало да сте натискали и когато сте освобождавали ремонтоара. Натискането на тоя щифт позволява да се изважда и вкарва ремонтоара.
Защото ако не е от това, работата става по-сложна и не е за всеки. Трябват инструменти, познания, а и кураж не на последно място за да поразглобиш часовника. Затова е по-добре да го види часовникар, за да не станат още по-големи пакости.
За да не работи ремонтоарът в двата режима - навиване/сверяване, най-вероятно се е разместило нещо в този сектор на часовника. Изпуснала пружинка, която държи тиража, изведен тираж, или и двете.
Трябва да се извади пак механизма, да се махне пръстена около него. После внимателно да се извадят стрелките за да не се деформират и да се подложи нещо на циферблата под тях, за да не се надраска. Да се разхлабят двете болтчета отстрани на механизма, които държат циферблата и да се извади и циферблата. Вашият часовник е с календар, който закрива ремонтоарния сектор и трябва и той да се свали. Тогава ще имате достъп до него.
Естествено, има голяма вероятност нещо да се обърка, дори и да се снима преди всяка стъпка. Обясненията ми са доста съкратени, само за илюстрация, а не за ноу-хау.
Има вероятност дори някоя част да се е повредила.
Затова най-добре е да го занесете на часовникар.
Фейсбук-група за любители на чешките часовници "Прим" ("Prim")
https://www.facebook.com/groups/587660169722031
https://www.facebook.com/groups/587660169722031
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 3053
- Регистриран: 07 окт 2015 21:42
- Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Късите въпроси водят до дълги отговори и обратното.
Стара форумна поговорка .
Стара форумна поговорка .
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Да, ще се носи на часовникар. Аз не съм.
При ваденето го натиснах това щифче, съответно и при слагането... Вероятно се е разместило нещо...
Въпросът беше ако има някакъв чалъм при поставянето...
Надценил съм се...
Можете ли да ми препоръчате часовникар във Варна?
При ваденето го натиснах това щифче, съответно и при слагането... Вероятно се е разместило нещо...
Въпросът беше ако има някакъв чалъм при поставянето...
Надценил съм се...
Можете ли да ми препоръчате часовникар във Варна?
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Може би всичко е клеясало и при поставянето на ремонтоара са се разместили... Смятах, че вадене на механизъм от каса не е нещо, за което да търся часовникар...
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Диран Бояджиян
гр.Варна
ул.Андрей Сахаров 2 ГрандМол.
етаж минус 2 Часовникарско ателие.
Тел.0893-371-896.
Работно време:
Понеделник до петък 10.00-19.00
Събота 10.00-13.30
Неделя почивен ден
гр.Варна
ул.Андрей Сахаров 2 ГрандМол.
етаж минус 2 Часовникарско ателие.
Тел.0893-371-896.
Работно време:
Понеделник до петък 10.00-19.00
Събота 10.00-13.30
Неделя почивен ден
Напоследък ме преследват умни мисли, но аз съм по-бръз.
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
"Ако имаш килограм брашно- дай го на хлебар да ти омеси хляб."
Напоследък ме преследват умни мисли, но аз съм по-бръз.
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
По-скоро когато си вкарвал ремонтоара, не си натиснал добре щифта и пружинката на тиража се е изместила. Така че процедурата е със сваляне на механизма, стрелки, циферблат, календарен модул и чак тогава да пружината. Ако не си се занимавал с това, силно препоръчвам да не правиш експерименти.
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6231
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Аз пък рядко натискам ботона. По принцип подхождам направо с ремонтуара и с леки завъртания по оста давам шанс на профила на ремонтуара да си влезе в квадратния отвор на ремонтуарното колело.След това продължавам до щракване. Ако е нужно прекалено голямо усилие за да щракне тогава помагам с натискане на бутона.
Точно според мен използването на бутона по време на слагане на ремонтуара дава шанс нещата да се разместят защото когато натиснете бутона охлабвате прекалено много място и тогава често се раместват колелата.
Също един съвет. Когато поставяте ромонтуара гледайте часовниак да е с циферблата нагоре. Така гравитацията ще помогне да не излизат от улея ремонтуарните колела. Пък и не го плашете толкова човека. НЕ е станала голяма беля. Ако хората не опитваха сами както malandro в случая до никъде няма да стигнем.
Добре дошъл на malandro
Факта, че знаеш какво е ремонтуар вече те прави част от форума.
и да не е толквоа голя темата нека сложим нещо за което да се хванем
Ето например тук при прекомерно натискане на бутона yoke -то излиза от канала на sliding pinion-a и после връщенето му в същия канал сатава в повечето случай само след като се махне циферблата.
Точно според мен използването на бутона по време на слагане на ремонтуара дава шанс нещата да се разместят защото когато натиснете бутона охлабвате прекалено много място и тогава често се раместват колелата.
Също един съвет. Когато поставяте ромонтуара гледайте часовниак да е с циферблата нагоре. Така гравитацията ще помогне да не излизат от улея ремонтуарните колела. Пък и не го плашете толкова човека. НЕ е станала голяма беля. Ако хората не опитваха сами както malandro в случая до никъде няма да стигнем.
Добре дошъл на malandro
Факта, че знаеш какво е ремонтуар вече те прави част от форума.
и да не е толквоа голя темата нека сложим нещо за което да се хванем
Ето например тук при прекомерно натискане на бутона yoke -то излиза от канала на sliding pinion-a и после връщенето му в същия канал сатава в повечето случай само след като се махне циферблата.
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Да, натиснах го при вкарването... Подозирам, че и беше клеясало...
Бих се хванал сам да си го поправя, но ми се струва, че ще ми отнеме доста време... А и някой друг инструмент трябва да набавя + донор за упражнение ... Може би по-нататък.
Иначе се позапознах с механизма и с процедурата по демонтаж/монтаж на циферблат и календара...
Благодаря ви.
Бих се хванал сам да си го поправя, но ми се струва, че ще ми отнеме доста време... А и някой друг инструмент трябва да набавя + донор за упражнение ... Може би по-нататък.
Иначе се позапознах с механизма и с процедурата по демонтаж/монтаж на циферблат и календара...
Благодаря ви.
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6231
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Времето не е проблем, дори да го правиш цяла седмица... Накрая радостта е голяма.
Най-важното е да пазиш циферблата. Всички други части са леснонамираеми при евентуално загубване или повреда.
Успех!
Най-важното е да пазиш циферблата. Всички други части са леснонамираеми при евентуално загубване или повреда.
Успех!
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Не беше до плашене - то, а че има 2 по пипкави места където може да има гаф: циферблата или по-точно да повреди циферблата, който изглежда доста добре и не е чак толкова масов, и календара или това да изхвърчи нещо календарният модул, макар че по спомен 2214, само в по-късният вариант има една по-евентуално хвърчаща пружина, ама въпреки всичко.
Сега като си спомня 2014-та като почнах със един ЗиМ 2602, който е 3 пъти по-банален, какви борби бяха с тиражната пружина, и как тамън 2 изгубих, беше някакво приключение
Та ако има под ръка донори, нека внимава с циферблата и да пробва, лошо няма
Сега като си спомня 2014-та като почнах със един ЗиМ 2602, който е 3 пъти по-банален, какви борби бяха с тиражната пружина, и как тамън 2 изгубих, беше някакво приключение
Та ако има под ръка донори, нека внимава с циферблата и да пробва, лошо няма
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Може би ще се пробвам сам. Трябва да се оборудвам с някой друг инструмент и да намеря донор, на който да се уча.
И без това е за профилактика часовничето.
Ако някой има механизъм 2214, който да не му трябва, дори повреден, бих се радвал да ми го даде/продаде.
И без това е за профилактика часовничето.
Ако някой има механизъм 2214, който да не му трябва, дори повреден, бих се радвал да ми го даде/продаде.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Защо всички му казвате, че трябва да се свалят циферблата и стрелките??? По-простият начин за справяне със ситуацията е чрез сваляне на моста на барабана и съм го обяснявал поне на две места до сега.
След сваляне на моста се изваждат реемонтуарът и двете ремонтуарни колела. Поставя се ремонтуарът без колелата. Премества се лостът 'yoke' към пложение 'сверяване' и се задържа така, и в това положение се издърпва ремонтуарът за да застане в положение 'сверяване'. 'Yoke' се отпуска и вече сам остава в положението за сверяване. Тогава се натиска бутонът и се изважда ремонтуарът, като задължително това трябва да стане докато е в положението 'сверяване'! После се поставят на мястото си ремонтуарните колеа и пак се вкарва ремонтуарът. Проверяваме дали всичко вече работи както трябва...
За да се свали мостът на барабана, трябва да се изпусне пружината, да се развият винтовете на моста и този на надбарабанното колело.
След сваляне на моста се изваждат реемонтуарът и двете ремонтуарни колела. Поставя се ремонтуарът без колелата. Премества се лостът 'yoke' към пложение 'сверяване' и се задържа така, и в това положение се издърпва ремонтуарът за да застане в положение 'сверяване'. 'Yoke' се отпуска и вече сам остава в положението за сверяване. Тогава се натиска бутонът и се изважда ремонтуарът, като задължително това трябва да стане докато е в положението 'сверяване'! После се поставят на мястото си ремонтуарните колеа и пак се вкарва ремонтуарът. Проверяваме дали всичко вече работи както трябва...
За да се свали мостът на барабана, трябва да се изпусне пружината, да се развият винтовете на моста и този на надбарабанното колело.
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6231
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Наместването на Йоке*то съм го правил и аз под моста на барабана, но като знам и има представа какво става отдолу. а и не всички механизма са оставили технологичен отвор за да можеш да пипаш по Йоке*то.
При положение, че е за пръв път би било също толкова трудно колкото и свалянето на циферблата.
Ако успешно се следват инструкцийте на Невен би имало положителна развърка, ако обаче не е ясно какво точно... то по добре е очите да виждат какво се случва с Йоке-то. т.е. подход октъм циферлбата и възможнос най*прецизно демонтиране на стрлеките и циферлбата иначе се получава едно безмислено буане напред назад и надежда за голяма доза късмет.
При положение, че е за пръв път би било също толкова трудно колкото и свалянето на циферблата.
Ако успешно се следват инструкцийте на Невен би имало положителна развърка, ако обаче не е ясно какво точно... то по добре е очите да виждат какво се случва с Йоке-то. т.е. подход октъм циферлбата и възможнос най*прецизно демонтиране на стрлеките и циферлбата иначе се получава едно безмислено буане напред назад и надежда за голяма доза късмет.