Проблем с ремонтоар на Восток
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Извинявам се за лаишкото питане, но ако ми е се е отметнала пружината не съм сигурен за всички модели как бих успял да наместя пружината отзад чрез Йоке-то. Ако е било друго разместване, като примерно при Полет 2609.Н и 2614.2Н, със сигурност съм го намествал отзад, но там не се отмества пружината, и по-скоро има проблеми с тиражната пластина (ако така се нарича) и бутона. Не си спомням за други механизми дали съм намествал отзад.
Сега има една Слава 2428 със точно такива проблеми и понеже не ми се сваля календара, със сигурност ще опитам от задната страна.
П.С. malandro мисля че имам 2214. По спомен обаче са 2 типа календарни модули: на по ранният календара се позиционира спряло лостче (или както се нарича) а на по-късният със шайбичка и пружина (извинявам се ако са неправилни наименованията) Ще погледна какво имам като имам време и ако всичко е ОК, ще пиша на ЛС. Ако някой преди мен има възможност нека се включи, понеже не зная дали ще успея утре или в понеделник, но ще опитам.
Сега има една Слава 2428 със точно такива проблеми и понеже не ми се сваля календара, със сигурност ще опитам от задната страна.
П.С. malandro мисля че имам 2214. По спомен обаче са 2 типа календарни модули: на по ранният календара се позиционира спряло лостче (или както се нарича) а на по-късният със шайбичка и пружина (извинявам се ако са неправилни наименованията) Ще погледна какво имам като имам време и ако всичко е ОК, ще пиша на ЛС. Ако някой преди мен има възможност нека се включи, понеже не зная дали ще успея утре или в понеделник, но ще опитам.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1162
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Четох,четох и дааа. Май Невен е прав .И според мен, за да се вади ремонтуара трябва първо да се издърпа в позиция за сверяване . После с леко притискане по бутона той се издърпва и то без въртене по оста му . В противен случай е твърде вероятно да стане точно това. -Ще проверя за механизъм и ще пиша .След като потренираш сам ще видиш как да поправиш станалото.--Поздрави!
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Вече съм решил аз да се пробвам, но задължително първо върху друг механизъм! Този часовник е надписан отзад, датата е 79. Предполагам там някъде е произведен (за модела го споменавам).
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
По принцип за да прескочи тиражният лост, значи се е отделил от процепа на буренцето (така да се каже се е "повдигнал"). Има голяма вероятност пружинката му да се подпъхне между него и платината.
Друг проблем е, когато има ден и дата (а понякога и само дата). Тогава има по-голям луфт между платината и циферблата. Когато е в режим "сверяване" двете ремонтуарни колела не са зацепени, и навиващото "виси". При обръщане на механизма, за да натиснеш бутончето, навиващото колело може да "падне" върху циферблата, и да не може да се пъхне ремонтуара повече. А може и да приплъзне по циферблата. Имал съм такива случаи със Слава с ден и дата.
Още една възможност за грешка е, след като сме нанизали ремонтуара, при поставянето обратно на моста, да заклещим по невнимание (или бързане ) навиващото и преходното колело (зъб върху зъб), и после при затягането на моста да деформираме нещо.
Абе най-чистата работа си е откъм циферблата.
Поздрави.
Друг проблем е, когато има ден и дата (а понякога и само дата). Тогава има по-голям луфт между платината и циферблата. Когато е в режим "сверяване" двете ремонтуарни колела не са зацепени, и навиващото "виси". При обръщане на механизма, за да натиснеш бутончето, навиващото колело може да "падне" върху циферблата, и да не може да се пъхне ремонтуара повече. А може и да приплъзне по циферблата. Имал съм такива случаи със Слава с ден и дата.
Още една възможност за грешка е, след като сме нанизали ремонтуара, при поставянето обратно на моста, да заклещим по невнимание (или бързане ) навиващото и преходното колело (зъб върху зъб), и после при затягането на моста да деформираме нещо.
Абе най-чистата работа си е откъм циферблата.
Поздрави.
ivan_p_uzunov написа: ↑28 фев 2021 07:50Четох,четох и дааа. Май Невен е прав .И според мен, за да се вади ремонтуара трябва първо да се издърпа в позиция за сверяване . После с леко притискане по бутона той се издърпва и то без въртене по оста му . В противен случай е твърде вероятно да стане точно това. -Ще проверя за механизъм и ще пиша .След като потренираш сам ще видиш как да поправиш станалото.--Поздрави!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1162
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Пускам ти снимки на лични с два механизма за които мога да кажа че са здрави и балансите им са в норми -само искат да се почистят.
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Благодаря на ivan_p_uzunov за подарените механизми! Също така за помощта му да се оборудвам с някои необходими "ентри левъл" нещица!
Жив и здрав!
Като се пообразовам и намеря време да се занимая с часовничето, ще пиша какво се е получило.
Ще разчитам на помощта ви тук, в форума!
Жив и здрав!
Като се пообразовам и намеря време да се занимая с часовничето, ще пиша какво се е получило.
Ще разчитам на помощта ви тук, в форума!
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Така... Престраших се.
Поразглобих механизма, беше се разместило лостчето. Събрах го. При вкарване на ремонтоара през касата пак се размести...
Нали с натиснато лостче трябва да се вкарва?
Пак ще повторя операцията, но вече и ще чистя и смазвам!
Днес си купих бензин и петрита...
Ръководството "Восток 2214 профилактика в 100 снимки." е СУПЕР!
Поразглобих механизма, беше се разместило лостчето. Събрах го. При вкарване на ремонтоара през касата пак се размести...
Нали с натиснато лостче трябва да се вкарва?
Пак ще повторя операцията, но вече и ще чистя и смазвам!
Днес си купих бензин и петрита...
Ръководството "Восток 2214 профилактика в 100 снимки." е СУПЕР!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1162
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Значи казваш: че след като си поставил ремонтуара на място си го издърпал в положение за сверяване на стрелките и си натиснал лостчето-бутончето - за да го извадиш от механизма .После си поставил механизма в касата и когато си напъхал ремонтуара обратно в отвора си натиснал пак лостчето-бутончето - и нищо не се е получило?
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6222
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Това разместване се случва често. Дори и на мен понякога макар и по рядко се случва точно преди да съвеба вече готовият профилактиран или ремонтиран часовник ... точно накрая когато вкарвам ремонтуара и да се размести.
Не се отчайвай! Тъкмо вече знаеш процедурата. Ще се справиш по бързо. Трябва пак да опиташ.
Проблемът понякога идва от това, че при вкарване на ремонтуара трябва лекичко да завърташ в двете посоки ремонтуара, така, че той да се намести в квадрата на първото колело, а след това и на второто.
Ако натискаш директно без усет то това бутане може да размести частите.
Също опитай да не натискаш бутона когато вкарваш ремонтуара. Самият ремонтуар може да си избута сам палчето което ще го застопори да не се изважда след това. По този начин можеш да предотвратиш прекалено силното избуване на палчето в което се съмнявам, че правиш без да искаш.
За тази цел на много ремонтуарите имат един конус
Също още... опитай часовникът да е с циферблата нагоре когато вкарваш ремонтуара. Това може да помогне на колелата да си останат по местата, а не да избагат от съосността на ремонтуара.
п.п. не ,че е нещо значимо, но във форума на няколко пъти е показвана профилактика на 2214
http://chasove.com/viewtopic.php?f=106&t=5415
ето ти линк направо към ПДФ инструкция - https://docs.google.com/presentation/d/ ... slide=id.p
В други сайтове могат да се намерят отлично направени инструкций.
Не се отчайвай! Тъкмо вече знаеш процедурата. Ще се справиш по бързо. Трябва пак да опиташ.
Проблемът понякога идва от това, че при вкарване на ремонтуара трябва лекичко да завърташ в двете посоки ремонтуара, така, че той да се намести в квадрата на първото колело, а след това и на второто.
Ако натискаш директно без усет то това бутане може да размести частите.
Също опитай да не натискаш бутона когато вкарваш ремонтуара. Самият ремонтуар може да си избута сам палчето което ще го застопори да не се изважда след това. По този начин можеш да предотвратиш прекалено силното избуване на палчето в което се съмнявам, че правиш без да искаш.
За тази цел на много ремонтуарите имат един конус
Също още... опитай часовникът да е с циферблата нагоре когато вкарваш ремонтуара. Това може да помогне на колелата да си останат по местата, а не да избагат от съосността на ремонтуара.
п.п. не ,че е нещо значимо, но във форума на няколко пъти е показвана профилактика на 2214
http://chasove.com/viewtopic.php?f=106&t=5415
ето ти линк направо към ПДФ инструкция - https://docs.google.com/presentation/d/ ... slide=id.p
В други сайтове могат да се намерят отлично направени инструкций.
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Да, точно така го правя ...ivan_p_uzunov написа: ↑16 мар 2021 18:12Значи казваш: че след като си поставил ремонтуара на място си го издърпал в положение за сверяване на стрелките и си натиснал лостчето-бутончето - за да го извадиш от механизма .После си поставил механизма в касата и когато си напъхал ремонтуара обратно в отвора си натиснал пак лостчето-бутончето - и нищо не се е получило?
Напротив, ЗНАЧИМО Е! Точно тази инструкция цитирах, че съм ползвал.atanweb написа: ↑16 мар 2021 18:42п.п. не ,че е нещо значимо, но във форума на няколко пъти е показвана профилактика на 2214
http://chasove.com/viewtopic.php?f=106&t=5415
ето ти линк направо към ПДФ инструкция - https://docs.google.com/presentation/d/ ... slide=id.p
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 3033
- Регистриран: 07 окт 2015 21:42
- Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Нали имаш струг , направи една фаска и ще има конус.
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
Хахахха, имам достъп до струг, но е Ц11, а и уменията са ми много базови, като на самоук...
По-лесно ще е на мултишлайфа и с пиличката...
По-лесно ще е на мултишлайфа и с пиличката...
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1162
- Регистриран: 07 яну 2015 21:50
Re: Проблем с ремонтоар на Восток
При мен нещата се случват така -Пускам и двата залепнали лагера в бурканче с чист бензин . Когато се накиснат достатъчно ,те сами се разкомплектоват. После е добре да си подостриш две три клечки за зъби за да почистиш отворите и от двете страни на лагерите. А плоските -накладни рубини , след изваждането от бензина ги притискаш с показалеца към чист бял лист. -поставен на твърда гладка повърхност и ги притриваш по хартията .Разбира се ,равната им глатка част трябва да е от към белия лист.Поставяш камъка на показалеца си и гледайки в него се опитваш да уловиш с око отблясък от светлината -като от огледало .Това е глатката и поска част която след почистване трябва да поставиш малка капчица от маслото 9010.- По нея не трябва да има никави наличия на кръгове от остатъци на стари масла . Трябва ти и една четка за боички с по твърд косъм за почистване на механизма когато го пуснеш и него в бензина .Но първото което се прави с чистия бензин е да почистиш Баланса . Топиш го заедно със спиралата и го вадиш. После и останалите неща -лагери колелета и накрая големите мостове на механизма .