Проблем с ремонтоар на Восток

roca
Напреднал
Reactions:
Мнения: 298
Регистриран: 27 апр 2014 22:03

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от roca » 28 фев 2021 00:41

Извинявам се за лаишкото питане, но ако ми е се е отметнала пружината не съм сигурен за всички модели как бих успял да наместя пружината отзад чрез Йоке-то. Ако е било друго разместване, като примерно при Полет 2609.Н и 2614.2Н, със сигурност съм го намествал отзад, но там не се отмества пружината, и по-скоро има проблеми с тиражната пластина (ако така се нарича) и бутона. Не си спомням за други механизми дали съм намествал отзад.
Сега има една Слава 2428 със точно такива проблеми и понеже не ми се сваля календара, със сигурност ще опитам от задната страна.

П.С. malandro мисля че имам 2214. По спомен обаче са 2 типа календарни модули: на по ранният календара се позиционира спряло лостче (или както се нарича) а на по-късният със шайбичка и пружина (извинявам се ако са неправилни наименованията) Ще погледна какво имам като имам време и ако всичко е ОК, ще пиша на ЛС. Ако някой преди мен има възможност нека се включи, понеже не зная дали ще успея утре или в понеделник, но ще опитам.

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1158
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от ivan_p_uzunov » 28 фев 2021 07:50

Четох,четох и дааа. Май Невен е прав .И според мен, за да се вади ремонтуара трябва първо да се издърпа в позиция за сверяване . После с леко притискане по бутона той се издърпва и то без въртене по оста му . В противен случай е твърде вероятно да стане точно това. -Ще проверя за механизъм и ще пиша .След като потренираш сам ще видиш как да поправиш станалото.--Поздрави! :b

Потребителски аватар
malandro
Напреднал
Reactions:
Мнения: 126
Регистриран: 21 фев 2021 21:26
Местоположение: Варна

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от malandro » 28 фев 2021 09:38

Вече съм решил аз да се пробвам, но задължително първо върху друг механизъм! Този часовник е надписан отзад, датата е 79. Предполагам там някъде е произведен (за модела го споменавам).

Потребителски аватар
miroman
Специалист
Reactions:
Мнения: 1033
Регистриран: 21 юни 2012 18:24

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от miroman » 28 фев 2021 11:07

По принцип за да прескочи тиражният лост, значи се е отделил от процепа на буренцето (така да се каже се е "повдигнал"). Има голяма вероятност пружинката му да се подпъхне между него и платината.
Друг проблем е, когато има ден и дата (а понякога и само дата). Тогава има по-голям луфт между платината и циферблата. Когато е в режим "сверяване" двете ремонтуарни колела не са зацепени, и навиващото "виси". При обръщане на механизма, за да натиснеш бутончето, навиващото колело може да "падне" върху циферблата, и да не може да се пъхне ремонтуара повече. А може и да приплъзне по циферблата. Имал съм такива случаи със Слава с ден и дата.
Още една възможност за грешка е, след като сме нанизали ремонтуара, при поставянето обратно на моста, да заклещим по невнимание (или бързане :lol: ) навиващото и преходното колело (зъб върху зъб), и после при затягането на моста да деформираме нещо.
Абе най-чистата работа си е откъм циферблата.

Поздрави.
ivan_p_uzunov написа:
28 фев 2021 07:50
Четох,четох и дааа. Май Невен е прав .И според мен, за да се вади ремонтуара трябва първо да се издърпа в позиция за сверяване . После с леко притискане по бутона той се издърпва и то без въртене по оста му . В противен случай е твърде вероятно да стане точно това. -Ще проверя за механизъм и ще пиша .След като потренираш сам ще видиш как да поправиш станалото.--Поздрави! :b
Изображение

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1158
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от ivan_p_uzunov » 28 фев 2021 18:18

Пускам ти снимки на лични с два механизма за които мога да кажа че са здрави и балансите им са в норми -само искат да се почистят. :b

Потребителски аватар
malandro
Напреднал
Reactions:
Мнения: 126
Регистриран: 21 фев 2021 21:26
Местоположение: Варна

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от malandro » 02 мар 2021 12:59

Благодаря на ivan_p_uzunov за подарените механизми! Също така за помощта му да се оборудвам с някои необходими "ентри левъл" нещица!
Жив и здрав!
Като се пообразовам и намеря време да се занимая с часовничето, ще пиша какво се е получило.
Ще разчитам на помощта ви тук, в форума!

Потребителски аватар
malandro
Напреднал
Reactions:
Мнения: 126
Регистриран: 21 фев 2021 21:26
Местоположение: Варна

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от malandro » 16 мар 2021 17:26

Така... Престраших се.
Поразглобих механизма, беше се разместило лостчето. Събрах го. При вкарване на ремонтоара през касата пак се размести...
Нали с натиснато лостче трябва да се вкарва?
Пак ще повторя операцията, но вече и ще чистя и смазвам!
Днес си купих бензин и петрита...
:)
Ръководството "Восток 2214 профилактика в 100 снимки." е СУПЕР!

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1158
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от ivan_p_uzunov » 16 мар 2021 18:12

Значи казваш: че след като си поставил ремонтуара на място си го издърпал в положение за сверяване на стрелките и си натиснал лостчето-бутончето - за да го извадиш от механизма .После си поставил механизма в касата и когато си напъхал ремонтуара обратно в отвора си натиснал пак лостчето-бутончето - и нищо не се е получило?

Потребителски аватар
atanweb
Moderator
Reactions:
Мнения: 6209
Регистриран: 20 яну 2012 22:02
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от atanweb » 16 мар 2021 18:42

Това разместване се случва често. Дори и на мен понякога макар и по рядко се случва точно преди да съвеба вече готовият профилактиран или ремонтиран часовник ... точно накрая когато вкарвам ремонтуара и да се размести.
Не се отчайвай! Тъкмо вече знаеш процедурата. Ще се справиш по бързо. Трябва пак да опиташ.
Проблемът понякога идва от това, че при вкарване на ремонтуара трябва лекичко да завърташ в двете посоки ремонтуара, така, че той да се намести в квадрата на първото колело, а след това и на второто.
Ако натискаш директно без усет то това бутане може да размести частите.
Също опитай да не натискаш бутона когато вкарваш ремонтуара. Самият ремонтуар може да си избута сам палчето което ще го застопори да не се изважда след това. По този начин можеш да предотвратиш прекалено силното избуване на палчето в което се съмнявам, че правиш без да искаш.
За тази цел на много ремонтуарите имат един конус
Изображение
Също още... опитай часовникът да е с циферблата нагоре когато вкарваш ремонтуара. Това може да помогне на колелата да си останат по местата, а не да избагат от съосността на ремонтуара.

п.п. не ,че е нещо значимо, но във форума на няколко пъти е показвана профилактика на 2214
http://chasove.com/viewtopic.php?f=106&t=5415
ето ти линк направо към ПДФ инструкция - https://docs.google.com/presentation/d/ ... slide=id.p
В други сайтове могат да се намерят отлично направени инструкций.
Изображение

Потребителски аватар
malandro
Напреднал
Reactions:
Мнения: 126
Регистриран: 21 фев 2021 21:26
Местоположение: Варна

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от malandro » 16 мар 2021 21:18

ivan_p_uzunov написа:
16 мар 2021 18:12
Значи казваш: че след като си поставил ремонтуара на място си го издърпал в положение за сверяване на стрелките и си натиснал лостчето-бутончето - за да го извадиш от механизма .После си поставил механизма в касата и когато си напъхал ремонтуара обратно в отвора си натиснал пак лостчето-бутончето - и нищо не се е получило?
Да, точно така го правя ...
atanweb написа:
16 мар 2021 18:42
п.п. не ,че е нещо значимо, но във форума на няколко пъти е показвана профилактика на 2214
http://chasove.com/viewtopic.php?f=106&t=5415
ето ти линк направо към ПДФ инструкция - https://docs.google.com/presentation/d/ ... slide=id.p
Напротив, ЗНАЧИМО Е! Точно тази инструкция цитирах, че съм ползвал.
:b

Потребителски аватар
malandro
Напреднал
Reactions:
Мнения: 126
Регистриран: 21 фев 2021 21:26
Местоположение: Варна

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от malandro » 17 мар 2021 14:10

Мдааа, ремонтоара няма конус...

Изображение

Трети опит.

Edit:
Проблемът е отстранен!
Благодаря ви!
Следва да намеря време за профилактика...

stepona555
Специалист
Reactions:
Мнения: 3023
Регистриран: 07 окт 2015 21:42
Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от stepona555 » 18 мар 2021 10:08

Нали имаш струг , направи една фаска и ще има конус.
Изображение

Потребителски аватар
malandro
Напреднал
Reactions:
Мнения: 126
Регистриран: 21 фев 2021 21:26
Местоположение: Варна

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от malandro » 18 мар 2021 11:16

Хахахха, имам достъп до струг, но е Ц11, а и уменията са ми много базови, като на самоук...
По-лесно ще е на мултишлайфа и с пиличката...

Потребителски аватар
malandro
Напреднал
Reactions:
Мнения: 126
Регистриран: 21 фев 2021 21:26
Местоположение: Варна

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от malandro » 19 мар 2021 13:45

Така... Вече разглобих първия си часовник.

Изображение

Кажете как да доразглобя противоударното устройство на баланса, т.е. да извадя аксиалния лагер?

Да се получи това:

Изображение

ivan_p_uzunov
Специалист
Reactions:
Мнения: 1158
Регистриран: 07 яну 2015 21:50

Re: Проблем с ремонтоар на Восток

Мнение от ivan_p_uzunov » 19 мар 2021 15:01

При мен нещата се случват така -Пускам и двата залепнали лагера в бурканче с чист бензин . Когато се накиснат достатъчно ,те сами се разкомплектоват. После е добре да си подостриш две три клечки за зъби за да почистиш отворите и от двете страни на лагерите. А плоските -накладни рубини , след изваждането от бензина ги притискаш с показалеца към чист бял лист. -поставен на твърда гладка повърхност и ги притриваш по хартията .Разбира се ,равната им глатка част трябва да е от към белия лист.Поставяш камъка на показалеца си и гледайки в него се опитваш да уловиш с око отблясък от светлината -като от огледало .Това е глатката и поска част която след почистване трябва да поставиш малка капчица от маслото 9010.- По нея не трябва да има никави наличия на кръгове от остатъци на стари масла . Трябва ти и една четка за боички с по твърд косъм за почистване на механизма когато го пуснеш и него в бензина .Но първото което се прави с чистия бензин е да почистиш Баланса . Топиш го заедно със спиралата и го вадиш. После и останалите неща -лагери колелета и накрая големите мостове на механизма .

Отговори

Върни се в “Ремонти, "направи си сам" и "как се прави"”