Страница 1 от 1
Стар английски самолетен часовник
Публикувано: 22 яну 2023 16:37
от ivan_p_uzunov
Re: Стар английски самолетен часовник
Публикувано: 22 яну 2023 16:48
от ivan_p_uzunov
Запретнах ръкави и такъв автогол си вкарах с тоя ремонт, че направо не ми се приказва . -Това че анкерната котва и още две колела са притиснати от една и съща табла си е направо" геройска мисъл" на конструктора .-Та горната -малка таблата я направих -набивайки -стеснявайки отворите на осите и на замбълъка .Ама като почнах да обработвам и отворите по основната табла се охълцах !
https://www.youtube.com/shorts/mBFmJQE7ZB0
Re: Стар английски самолетен часовник
Публикувано: 22 яну 2023 17:05
от ivan_p_uzunov
https://www.youtube.com/shorts/ts8ozRduGxY-Трябва доста да се внимава с притварянето на отворите -с хамалско чукане не става ! -Трябва доста леко и внимателно да се потхожда при такива случаи.
https://www.youtube.com/shorts/VOSYCpPvxr8-Е ,крайния резултат разбира се е положителен .Но си мисля че подцених проблема .-Така че само казвам да се внимава и да се мисли рационално !
Re: Стар английски самолетен часовник
Публикувано: 22 яну 2023 20:04
от atanweb
Привет, поздравления за постигнатия успех!
Имам едно питане - теоретично...
При свиване на отворите на малкият мост-
И лекото почукване за което ти казваш, така не би ли се деформирал само повърхностния слой който при оформяне, и полиране може да подведе, че отвора е възтановен, а всъщност това е твърде кратковременно спасение докато не се протрие това повърхностно оформяне на моста. Т.е. имам в предвид, че сърцевината си остава все така разширена до голяма степен.
Не е ли по-добре да се набиват нови втулки?
Втори въпрос отново теоретичен. Колко време без обслужване може да доведе до такова протриване, че да усука зъбните колела. Явно този часонвик наистина е ползван доста дълго без смазване или при поръчката конструкторите са преценили, че е по добре да е надежден и точен па макар и за кратък живот * че военнат техника търпи чести актуализации, а някой остават дори неползвани и след това бракувани или подарени задграница.
Re: Стар английски самолетен часовник
Публикувано: 22 яну 2023 20:42
от ivan_p_uzunov
Здравей , използвах два вида замби и плътна и в двата случая наковалня за подложка отдолу .Едната от замбите бе за директно свиване на отвора околу центъра му а другата бе с обла изпъкнала форма за по- сигурно запресоване на материала .-Който като дебелина при отвора бе от порядъка на 3,5- 5 десети от мм. -За съжаление нито анкерното колело ,нито анкерната котва нямаха каквито и да било лагери .- Просто механизма имаше огромни луфтове и самото колело при въртене се въртеше като пияно а и котвата прескачаше зъби без да се заключва по тях !
- А що се отнася за по -лекото причукване -то при по -силно:- гарантирано ще се заличи лагерния отвор .