Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 5 от 5   [ 74 мнения ]
Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 01 Май 2018 20:12 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4156
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Днес на празника на труда имах възможност да направя малко 'сухи' тренировки.
:yahoo
Тренирам върху стоманизирани пирончета.
След нагряване до син цвят и постепенно отдалечаване.....
Изображение
Днешните резултати са доста по добри от преди....
Все по тънки цапфи мога да направя. Днес успях да стигна до 0,2мм ...
Като за втори ден тренировки е добре.
Много съм доволен от американските очила. Прави бяхте, че не може без оптически инструменти. Така мога да подавам ножа по леко и да наблюдавам дали отнема от материала.
Липсват ми темите на Дани и се надявам скоро пак да има нови.
Имам въпрос.
Понеже иглени лагери не се подмятат често около мен. Какво мога да закупя за да имам истински материал (стомана) за струговане?
Бронз и мед вече имам на пръчки.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2018 14:59 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4156
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
След като от известно време (от самото начало де) имам проблеми със струговането и по скоро материалът за струговане се заех отново да мина по пътя на предварителна обработка на материала от който ще се стругова. Закупих заготовки за струговане които ще видите на първата снимка. След това няколко пъти опитвах да струговам, да отпускам, разкалявам отвръщам и всички тези неща които бях чел в темите, но явно не съм внимавал и не ми се получаваше. Ножовете се плъзгаха по материала без да отнемат стружка. Или се чупеха. Когато струговам месинг с лекота всичко става. Или пък ако взема една повредена ос и струговам върху нея то това е възможно, но с тези заготовки не ставаше.
След като Иван отново се зае да ми обяснява стъпките аз тръгнах стрикно по тях. Ето процесът в няколко снимки.
Преди това да отбележа, че вероятно нагрявам твърде голямо парче и от метала за струговане и от медната пластина. Нагряването от неоцветен изшкурен цвят през жълто до синьо ми отне около 7-8 минути с тази малка горелчица отдолу. Е постигнах синият цвят

Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение

основната таблица от която се ръководя.
Изображение
Сега ще предприема опити за струговане и ще докладвам. Ако пак не успея, може би проблемът ще е от следващите два.
Недобри ножове
Калпав стругар.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2018 15:13 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 562
Сега, като за начало е добре, но имам няколко препоръки. Режи си с ножовката парче, което ще можеш да нагрееш равномерно цялото! Цвета който си постигнал е подходящ за това което ще правиш. Според мен си купи фрезери за СНС фреза /вършат страхотна работа/. Имам обаче един въпрос...защо разкаляваш стоманата? Не виждам смисъл първо да я разкаляваш, после да я темперираш! Аз работя по малко по-различен начин. Нагрявам заготовката директно върху месинговата плочка до синьо-лилаво и оставям да истине заедно с плочката и директно започвам да струговам! Тренирай повече!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2018 15:31 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1076
Местоположение: Варна
Малко ми е трудно от телефона.
От това, което казваш, следва, че материалът е твърдо закален. значи,че това на втората снимка не трябва да го правиш, то само ще влоши качеството на стоманата. Трябва само да изшкуриш до блясък ида нагрееш до синьо. 7 мин. е много. Или горелката е слаба, или се мъчиш да отвърнеш менгемето. Също може да отрежеш по_малко прче от материала...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2018 15:34 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1076
Местоположение: Варна
А, Дани ме изпреварил


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2018 15:59 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4156
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Да с по малкото парче и аз го установих в течение на процеса. Ще режа колкото за една ос например около 15мм.
Работя с тези готовите ножове за CNC фреза, те са отлични.
Следващият път ще пробвам същият процес но без първата стъпка т.е. нагряване до червено.
Доклад след опита за струговане.
Приказно!!!!
Сега мога да вадя стружки по 3-4 см дълги и едни таива симпатично къдрави.
Т.е. да се похваля, че постигнах резултат. Сега започвам смело с опитите, че това боксуване ме беше обезкуражило.
Поздрави!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2018 16:00 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 761
Да , според мен вземи отрежи от медната пластина -1/3 -тоест запази си 2/ 3 а ще работиш само с малко парче от медната пластина . Нагрей я до колкото можеш и после я охлади рязко . това ще доведе до омекване на медта и ще можеш леко да я сплескаш . Удари я с чук върху желязо за да я по -сплескаш малко . и Дани е прав, купи се лист от ножовка и си режи малки парченца от заготовките . И тогава действай с тях по моя метод който ти показах за отвръщането до тъмно синьо както Невен е обяснявал ! :b https://www.youtube.com/watch?v=xePJsD4C7b0&feature=youtu.be Карам те да си отрежеш от медта защото виждам че горелката ти е малка а нагряващата площ ти е огромна и затова става толкова бавно . Невен беше показал някъде какъв е режещия ъгъл на ножа спрямо въртящият се детайл . Възможно е да не си затокъл правилно ножчетата . Може да си ги заострил много ,тогава е твърде вероятно да ти се чупят . :b А идеята ми първоначално да нагряваш заготовката до червено бе да се опиташ първоначално да я закалиш -охлаждаикия във вода . И после да я откалиш до тъмно синьо по моя метод .


Последна промяна ivan_p_uzunov на 02 Сеп 2018 16:04, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2018 16:03 
Напреднал
Аватар

Регистриран на: 07 Окт 2015 21:42
Мнения: 1400
Местоположение: N36° 26' 08" , W5° 6' 29"
¡Buen Camino, Peregrino! Como estas ? Donde andas?
Вчера Мишо те споменаваше сигурно си кихал.

Горелката е за карамелизиране на захар , ама става и за запояване . Не съм сигурен но според мен на снимките държиш детайла вътре в пламъка , а не пред него , като се добави и голямата плоча която ползваш може затова да са 7 мин.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2018 16:49 
Напреднал

Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Мнения: 1076
Местоположение: Варна
Жив съм, напредваме към Леон...
Плочата трябва така да се закрепи, че да може да се загрява без да се охлажда от менгемето или в каквото е захваната. На единият край на плочата е закрепена тел и телта е хваната в менгемето примерно


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2018 19:47 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4156
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
След няколко пъти по няколко часа в тренировки, съм спокоен и вече няма да се плаша от закалените материали. Всичко минава добре, само трябва да свикна с методиката ,т,е, кое след кое да струговам, че все още по навик го подхващам от една страна и се мъча да направя целият профил едно към едно, Нооо не е баш така.
Да споделя, че си взех една измерителна линийка, тъй като номерацията при струга нещо така и не я разбрах и всеки път пробвам докато уцеля. подходящият размер.

ИзображениеИзображение

По отношение на иснтрументите около и в комплекта на струга имам въпрос за какво се ползват тези медни ли са или месингови елементи?

Изображение

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2018 06:14 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 761
Това трябва да са бронзови дорници . Като гледам и самата цанга ,тя е от от обратен струг . Ако твоя струг е с ляво вретено то тая цанга е за струг с дясно вретено . Има хора които работят по добре с лявата си ръка за това има и обратно обърнати стругове . -Виждам-разбирам го - по стопиращия прорез който е направен за задържането на дорниците вътре в цангата .Но винаги можеш да направиш и противоположен прорез и цангата ще стане и за твоя , идеята е когато се върти срещу теб детайла -то дорника да не излиза от цангата . - А какво може да се прави с с тях? - ами можеш да поставиш на върха им детайл ,да го залепиш със шеллак и да го струговаш.
Изображение

Изображение

Изображение
:b -Виждал съм и такива дорници - но повечето от тях са медни , използват ги за да шлайфат неща с тях . Поставя се дорника и се намазва с потходяща диамантена паста . Когато се завърти и се подаде детайла към тях да се шлайфа , финните диаманчета се забиват в по -меката мед и остават по повърхността на дорника . - Така се правят полиращи приспособления . :b


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2018 19:28 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
Мнения: 4156
Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
О Страхотно! Благодаря за информацията.
Тази цанга на снимката е само пример от една обява. На моята прорезите са наобратно... както ти спомена вероятно за работа с дясна ръка. Значи всичко е точно. До сега не свързвах тази цанга с прореза и тези месингови втулки.
Сега вече ми се изясни.

Още един въпрос. Трябваше да питам заедно и за двете, ама късно се сетих,
Тези за какво се ползват?
Изображение

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2018 20:35 

Регистриран на: 07 Яну 2015 21:50
Мнения: 761
Това май пак са нещо като стягащи фтулки за заготовки . Може би човека е имал различни дебелини готови заготовки и си е направил различни размери поставящи се в една и съща цанга . :b - Да ,сега ги видях в кутията ти .- мисля че трябва да са с различен диаметър за захващане ! :b


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2018 12:05 

Регистриран на: 27 Сеп 2015 20:29
Мнения: 562
Тези дорници са за шлайфане на надбарабанно колело! Не виждам обаче пробити ли са или бронза е цял. Ванка, снимките на този дорник който си качил...не е за захващане на детайл а за флашки!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 5 от 5   [ 74 мнения ]
Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало