Погледнах, колко искат на неработещ Суматик в олкса, и сложих 5 кинта, като бях твърдо решен повече да не наддаввам. С линка към постинга на Невен можеше да откажа всички и да го взема за 2 кинта, ама беше справедливо да сложа 5

speedtool пише, че ту работи, ту не работи. Е, като дойде при мен, не отлепяше хич. Вероятно е влязъл боклук между колелетата по време на пътешествието с Еконта.




На четвъртата снимка се вижа винта, който държи капака. Не можах да го отвинтя с отвертка



Работата е ясна - мъка :( :( :(
Освен че пластината е проядена (което няма да и попречи да бачка), сигурно кристали електролит са влезли в машината. Дано да не е ръждясала...


Следва сваляне на предния панел. Държат го типичните за Рула П-образни пластинки от тнка пружинна стомана. Кой знае защо на единия щифт бяха сложили два. И два винта държат циферблата:


Сега почва интересното - как машината дава контакт.
Стрелката на сигнала се завърта със стъклото, което има засечка, в която засечка влиза края на стрелката. Между стъклото и предния панел има пружинна шайба. До тук е като на будилник Луч. Обаче контактното устройство е изпълнено по друг начин.
Сигналната стрелка е запресована в контактна втулка от някаква прозрачна пластмаса. На периферията на тази пластмаса стърчи контакт. Много малък, почти като точка. С него контактува пружинката на часовото колело, тя се вижда на дясната снимка:


Вляво - часовото колело с пружинката в едър план. Вдясно - часовото колело отдолу. Снимката е завъртяна на 90 градуса спрямо лявата - ориентирайте се по кобилицата на ремонтоарния механизъм.


И контактната пружинка под часовото колело.
Издатъкът влиза в колонката на платината... не че може да се обърне де



Чак сега машината може да се извади от корпуса. За тази цел трябва да се отвие на оборот и половина винтчето-ос, което държи тиража. За тази цел в пластмасовия корпус има предвиден отвор:

