Маяк-кристален
Маяк-кристален
Здравейте
Отново ще представя един часовник. Тръгнало ми е на пустите Маяци.
Но пък аз им се кефя много, по-добре щеше да е ръчен, ама като няма и на настолен се радвам.
Днес един приятел ми каза, че има този часовник, но избързвал и го взех да видя какво е положението. Беше буквално потопен в някакво масло. Явно пружината е била виновна за избързването.
Ето и часовника:
screenshot windows 7
Започвам с аптекарското подреждане на частите, при мен е неизбежно.
imgurl
upload image free
Смазвам там където има камъни с масло Moebius 8000, при големите колела слагам Castrol 5-30.
Не правя реклама!
Почистването направих с медицински бензин при анкерната част и баланса, другото почистих с oбезмаслител Meglio
Това е изглед на предната страна.
photoupload
Това задната.
free photo hosting
Както винаги, ще започна сглобяването по неправилния начин, но лесен за мен относно снимането.
Правя това, защото колета правят сенки на по-малките части и кадрите не излизат както трябва.
Все пак, най-важното е да се види кое къде се монтира. Не, че е нещо сложно, но...
Първо започвам с монтирането на долния мост (основата) на баланса и анкера, който се намира отзад.
windows 7 screenshot
Следва анкерната вилка, моста на анкерната вилка и анкерното колело.
how to print screen on pc
image upload
image hosting more than 5mb
Моста на анкерното колело.
image upload without registration
Монтиране на колелата отпред.
uploadimage
post images
pc screenshot
image url upload
Остава да се наредят колелата от задната страна и часовника е почти готов.
free image hosting
screengrab
upload image online
image url
Вкарва се втулката. Втулките са общо три, като тази е по-ниска и широка. Другите две са еднакви, няма как да се обърка.
image hosting free
Ред и на моста на предавателния механизъм.
image sharing sites
Следват двете втулки.
adult image
Поставям вала, като се спазва посоката на зъбчето, навива се пружината и се монтира. Много е лесно като е толкова голяма.
img host
Моста на пружината.
how to take screenshots
Най-накрая идва реда на сърцето (баланса).
upload image
Кеф си е когато тръгне машинката
picture uploading
jpg images
Това е от мен. Дано не съм досадил на някой.
Отново ще представя един часовник. Тръгнало ми е на пустите Маяци.
Но пък аз им се кефя много, по-добре щеше да е ръчен, ама като няма и на настолен се радвам.
Днес един приятел ми каза, че има този часовник, но избързвал и го взех да видя какво е положението. Беше буквално потопен в някакво масло. Явно пружината е била виновна за избързването.
Ето и часовника:
screenshot windows 7
Започвам с аптекарското подреждане на частите, при мен е неизбежно.
imgurl
upload image free
Смазвам там където има камъни с масло Moebius 8000, при големите колела слагам Castrol 5-30.
Не правя реклама!
Почистването направих с медицински бензин при анкерната част и баланса, другото почистих с oбезмаслител Meglio
Това е изглед на предната страна.
photoupload
Това задната.
free photo hosting
Както винаги, ще започна сглобяването по неправилния начин, но лесен за мен относно снимането.
Правя това, защото колета правят сенки на по-малките части и кадрите не излизат както трябва.
Все пак, най-важното е да се види кое къде се монтира. Не, че е нещо сложно, но...
Първо започвам с монтирането на долния мост (основата) на баланса и анкера, който се намира отзад.
windows 7 screenshot
Следва анкерната вилка, моста на анкерната вилка и анкерното колело.
how to print screen on pc
image upload
image hosting more than 5mb
Моста на анкерното колело.
image upload without registration
Монтиране на колелата отпред.
uploadimage
post images
pc screenshot
image url upload
Остава да се наредят колелата от задната страна и часовника е почти готов.
free image hosting
screengrab
upload image online
image url
Вкарва се втулката. Втулките са общо три, като тази е по-ниска и широка. Другите две са еднакви, няма как да се обърка.
image hosting free
Ред и на моста на предавателния механизъм.
image sharing sites
Следват двете втулки.
adult image
Поставям вала, като се спазва посоката на зъбчето, навива се пружината и се монтира. Много е лесно като е толкова голяма.
img host
Моста на пружината.
how to take screenshots
Най-накрая идва реда на сърцето (баланса).
upload image
Кеф си е когато тръгне машинката
picture uploading
jpg images
Това е от мен. Дано не съм досадил на някой.
Последна промяна 1 на Liani, променена общо 29 пъти
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Красиво. И сега целта постигната ли е? Спря ли да избързва? Нещо ми се виждат близко витките на спиралата в долната част,да не се допират.
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Супер, изглежда перфектно.
Имам някои съображения и този път аз ще поема ролята на Върбан, не искам да правя забележки, а да обясня аз как бих го направил и защо. В никакакъв случай с лоши чувства!
Това модулче с баланса и хода (аз му казвам платформа, също приставен ход) не се фиксира точно за основната плоча. Ако му разхлабиш винтовете, ще видиш, че може да се мърда малко във всички посоки. По този начин зацепването между анкерното колело и следващото (условно - секундно) много зависи от положението на платформата.
Моят съвет е първо да се сглоби механизмът без платформата. След това на платформата да се монтира само анкерното колело и платформата да се монтира на механизма, като не се притяга силно, за да може да се мести. Да се потърси положението, при което анкерното колело е най-добре зацепено, тогава се върти гладко и безшумно, и да се стегнат чак тогава винтовете на платформата. После, след като се види, че трансмисията върви свободно, да се сложи анкера, да се провери добре ли е дълбочината на хода, и накрая - балансът.
Гледал съм разни клипове, в които сглобяването започва с анкера - чудя се защо така. Първо има по-голяма опасност някой зъб на анкерното колело да застане под или над палет на анкера и като се опитваме да наместим колелото за да влязат върховете му в камъните, палетът се разлепва и застава накриво. После, няма как да видим дали трансмисията върви свободно след сглобяването, защото анкерът я блокира. Аз винаги слагам анкера накрая.
Това, дето чичо Мишо казва че спиралата стои накриво, може и да е така, а може на тази снимка спиралата да се е разтегнала, защото балансът е заснет в крайното положение на хода си. Може и да е нещо по средата. Като се спре баланът в равновесното положение, тогава спиралата трябва да стои така, че центърът й да съвпада с оста на баланса.
Виждам, че си открил миенето с обезмаслител. И аз се влюбих в него!. Спокойно може всички части да се мият само с обезмаслител, аз го затоплям в микровълновата за 15 сек. заедно с частите и после светят като слънце. Всякакви вековни наслоявания изчеват магически. После изплаквам с течаща вода всяка част, продухвам и суша с сешоар. Важно е така да постъпваме с частите една по една, за да не ръждясват след изплакването, докато им дойде ред за сушене.
Нямам идея дали обезмаслителят е безопасен или безвреден, но върши страхотна работа, особено пък ако му се помогне с малко четкане.
Имам някои съображения и този път аз ще поема ролята на Върбан, не искам да правя забележки, а да обясня аз как бих го направил и защо. В никакакъв случай с лоши чувства!
Това модулче с баланса и хода (аз му казвам платформа, също приставен ход) не се фиксира точно за основната плоча. Ако му разхлабиш винтовете, ще видиш, че може да се мърда малко във всички посоки. По този начин зацепването между анкерното колело и следващото (условно - секундно) много зависи от положението на платформата.
Моят съвет е първо да се сглоби механизмът без платформата. След това на платформата да се монтира само анкерното колело и платформата да се монтира на механизма, като не се притяга силно, за да може да се мести. Да се потърси положението, при което анкерното колело е най-добре зацепено, тогава се върти гладко и безшумно, и да се стегнат чак тогава винтовете на платформата. После, след като се види, че трансмисията върви свободно, да се сложи анкера, да се провери добре ли е дълбочината на хода, и накрая - балансът.
Гледал съм разни клипове, в които сглобяването започва с анкера - чудя се защо така. Първо има по-голяма опасност някой зъб на анкерното колело да застане под или над палет на анкера и като се опитваме да наместим колелото за да влязат върховете му в камъните, палетът се разлепва и застава накриво. После, няма как да видим дали трансмисията върви свободно след сглобяването, защото анкерът я блокира. Аз винаги слагам анкера накрая.
Това, дето чичо Мишо казва че спиралата стои накриво, може и да е така, а може на тази снимка спиралата да се е разтегнала, защото балансът е заснет в крайното положение на хода си. Може и да е нещо по средата. Като се спре баланът в равновесното положение, тогава спиралата трябва да стои така, че центърът й да съвпада с оста на баланса.
Виждам, че си открил миенето с обезмаслител. И аз се влюбих в него!. Спокойно може всички части да се мият само с обезмаслител, аз го затоплям в микровълновата за 15 сек. заедно с частите и после светят като слънце. Всякакви вековни наслоявания изчеват магически. После изплаквам с течаща вода всяка част, продухвам и суша с сешоар. Важно е така да постъпваме с частите една по една, за да не ръждясват след изплакването, докато им дойде ред за сушене.
Нямам идея дали обезмаслителят е безопасен или безвреден, но върши страхотна работа, особено пък ако му се помогне с малко четкане.
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Платформата е закачена само за снимките, дори не я бях стегнал. Винаги проверявам как е положението с предавателния механизъм. Иначе за свободния ход на платформата, честно казано не ми е направило впечатление да има, явно съм пропуснал. При проверка на хода на всички колела, всичко се въртеше супер леко при извадена анкерна вилка.nevenbekriev написа:Супер, изглежда перфектно.
Имам някои съображения и този път аз ще поема ролята на Върбан, не искам да правя забележки, а да обясня аз как бих го направил и защо. В никакакъв случай с лоши чувства!
Това модулче с баланса и хода (аз му казвам платформа, също приставен ход) не се фиксира точно за основната плоча. Ако му разхлабиш винтовете, ще видиш, че може да се мърда малко във всички посоки. По този начин зацепването между анкерното колело и следващото (условно - секундно) много зависи от положението на платформата.
Моят съвет е първо да се сглоби механизмът без платформата. След това на платформата да се монтира само анкерното колело и платформата да се монтира на механизма, като не се притяга силно, за да може да се мести. Да се потърси положението, при което анкерното колело е най-добре зацепено, тогава се върти гладко и безшумно, и да се стегнат чак тогава винтовете на платформата. После, след като се види, че трансмисията върви свободно, да се сложи анкера, да се провери добре ли е дълбочината на хода, и накрая - балансът.
Гледал съм разни клипове, в които сглобяването започва с анкера - чудя се защо така. Първо има по-голяма опасност някой зъб на анкерното колело да застане под или над палет на анкера и като се опитваме да наместим колелото за да влязат върховете му в камъните, палетът се разлепва и застава накриво. После, няма как да видим дали трансмисията върви свободно след сглобяването, защото анкерът я блокира. Аз винаги слагам анкера накрая.
Това, дето чичо Мишо казва че спиралата стои накриво, може и да е така, а може на тази снимка спиралата да се е разтегнала, защото балансът е заснет в крайното положение на хода си. Може и да е нещо по средата. Като се спре баланът в равновесното положение, тогава спиралата трябва да стои така, че центърът й да съвпада с оста на баланса.
Виждам, че си открил миенето с обезмаслител. И аз се влюбих в него!. Спокойно може всички части да се мият само с обезмаслител, аз го затоплям в микровълновата за 15 сек. заедно с частите и после светят като слънце. Всякакви вековни наслоявания изчеват магически. После изплаквам с течаща вода всяка част, продухвам и суша с сешоар. Важно е така да постъпваме с частите една по една, за да не ръждясват след изплакването, докато им дойде ред за сушене.
Нямам идея дали обезмаслителят е безопасен или безвреден, но върши страхотна работа, особено пък ако му се помогне с малко четкане.
Това за затоплянето на обезмаслител не го знаех. Ще го изпробвам при следваща възможност.
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Сега трябва да опитате един калибър 16хх или поне 18хх и както казва Върбан наш,механизмът на Маяка ,ще ви се види като на градски часовник
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Не разбирам какво е калибър 16хх и 18хх. Предполагам за милиметри говорите?Seikosha написа:Сега трябва да опитате един калибър 16хх или поне 18хх и както казва Върбан наш,механизмът на Маяка ,ще ви се види като на градски часовник
Снабдих се с едно калибърче отдавна неработещо
Само да се снабдя с отвертки и го разфасовам.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Точно това е. Вътре е Чайка 16хх, най-вероятно 1601А, много малко вероятно 1601 и 1600.
ПС: Към казаното от Невен мога да добавя да слагаш моста с баланса обратно. Една цапфа така счупих, че и на рядък баланс :(
ПС: Към казаното от Невен мога да добавя да слагаш моста с баланса обратно. Една цапфа така счупих, че и на рядък баланс :(
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Когато е изваден ли?varban написа:Точно това е. Вътре е Чайка 16хх, най-вероятно 1601А, много малко вероятно 1601 и 1600.
ПС: Към казаното от Невен мога да добавя да слагаш моста с баланса обратно. Една цапфа така счупих, че и на рядък баланс :(
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Да, с моста отдолу.
Като на първата снимка в viewtopic.php?f=104&t=1527&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако е лек, може и на кабър, като в viewtopic.php?f=104&t=1527&start=0#p12538" onclick="window.open(this.href);return false;
И при миене, ако не го сваляш от моста, пак го слагай с моста надолу в съдчето.
Като на първата снимка в viewtopic.php?f=104&t=1527&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако е лек, може и на кабър, като в viewtopic.php?f=104&t=1527&start=0#p12538" onclick="window.open(this.href);return false;
И при миене, ако не го сваляш от моста, пак го слагай с моста надолу в съдчето.
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Този холдер от втория линк ми изглежда доста удобен. Сега ще си го поръчам.varban написа:Да, с моста отдолу.
Като на първата снимка в viewtopic.php?f=104&t=1527&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако е лек, може и на кабър, като в viewtopic.php?f=104&t=1527&start=0#p12538" onclick="window.open(this.href);return false;
И при миене, ако не го сваляш от моста, пак го слагай с моста надолу в съдчето.
Благодаря!
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Извинявам се, ако съм допринесъл за пораждане на неприятно чувство у някого, намеренията ми са само да помагам.
Спиралата изглежда съвсем добре в равновесното положение.
Спиралата изглежда съвсем добре в равновесното положение.
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Напротив, много се радвам, че пишете. С всяко ваше мнение, научавам нещо ново.nevenbekriev написа:Извинявам се, ако съм допринесъл за пораждане на неприятно чувство у някого, намеренията ми са само да помагам.
Спиралата изглежда съвсем добре в равновесното положение.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Liani, я сподели, точно как снимаш.
Ясно е, че е с един източник, и то лампа.
Не помня, гледах ли ти exif'a (май го нямаше в картинките).
Баланс на бялото по лист хартия?
И прочие подробности.
Аз на последната машина се изложих яко - взех, че включих сцената със свещ, и станаха едни снимки да ти умре коня. А се е случвало и добре да снимам
Ясно е, че е с един източник, и то лампа.
Не помня, гледах ли ти exif'a (май го нямаше в картинките).
Баланс на бялото по лист хартия?
И прочие подробности.
Аз на последната машина се изложих яко - взех, че включих сцената със свещ, и станаха едни снимки да ти умре коня. А се е случвало и добре да снимам
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Маяк-кристален - почистване и смазване
Трябва стойка да си правя за снимки, и очертано място на насата. И да снимам с педал, а не с ръка :-)