Маяк-кристален

Видове, профилактика, устройство, разглобяване и сглобяване
Потребителски аватар
Liani
Специалист
Reactions:
Мнения: 627
Регистриран: 01 мар 2015 23:39

Маяк-кристален

Мнение от Liani » 21 мар 2015 02:13

Здравейте
Отново ще представя един часовник. Тръгнало ми е на пустите Маяци. :)
Но пък аз им се кефя много, по-добре щеше да е ръчен, ама като няма и на настолен се радвам.

Днес един приятел ми каза, че има този часовник, но избързвал и го взех да видя какво е положението. Беше буквално потопен в някакво масло. Явно пружината е била виновна за избързването.
Ето и часовника:
Изображение
screenshot windows 7


Започвам с аптекарското подреждане на частите, при мен е неизбежно.
Изображение
imgurl
Изображение
upload image free


Смазвам там където има камъни с масло Moebius 8000, при големите колела слагам Castrol 5-30.
Не правя реклама!
Почистването направих с медицински бензин при анкерната част и баланса, другото почистих с oбезмаслител Meglio
Това е изглед на предната страна.
Изображение
photoupload


Това задната.
Изображение
free photo hosting


Както винаги, ще започна сглобяването по неправилния начин, но лесен за мен относно снимането.
Правя това, защото колета правят сенки на по-малките части и кадрите не излизат както трябва.
Все пак, най-важното е да се види кое къде се монтира. Не, че е нещо сложно, но...

Първо започвам с монтирането на долния мост (основата) на баланса и анкера, който се намира отзад.
Изображение
windows 7 screenshot


Следва анкерната вилка, моста на анкерната вилка и анкерното колело.
Изображение
how to print screen on pc
Изображение
image upload
Изображение
image hosting more than 5mb


Моста на анкерното колело.
Изображение
image upload without registration


Монтиране на колелата отпред.
Изображение
uploadimage
Изображение
post images
Изображение
pc screenshot
Изображение
image url upload


Остава да се наредят колелата от задната страна и часовника е почти готов.
Изображение
free image hosting
Изображение
screengrab
Изображение
upload image online
Изображение
image url


Вкарва се втулката. Втулките са общо три, като тази е по-ниска и широка. Другите две са еднакви, няма как да се обърка.
Изображение
image hosting free


Ред и на моста на предавателния механизъм.
Изображение
image sharing sites


Следват двете втулки.
Изображение
adult image


Поставям вала, като се спазва посоката на зъбчето, навива се пружината и се монтира. Много е лесно като е толкова голяма.
Изображение
img host


Моста на пружината.
Изображение
how to take screenshots


Най-накрая идва реда на сърцето (баланса).
Изображение
upload image


Кеф си е когато тръгне машинката :)
Изображение
picture uploading
Изображение
jpg images


Това е от мен. Дано не съм досадил на някой.
Последна промяна 1 на Liani, променена общо 29 пъти

Seikosha
Специалист
Reactions:
Мнения: 3685
Регистриран: 11 фев 2013 21:37
Местоположение: Варна

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от Seikosha » 21 мар 2015 08:19

Красиво. И сега целта постигната ли е? Спря ли да избързва? Нещо ми се виждат близко витките на спиралата в долната част,да не се допират.
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1260
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от nevenbekriev » 21 мар 2015 09:59

Супер, изглежда перфектно.
Имам някои съображения и този път аз ще поема ролята на Върбан, не искам да правя забележки, а да обясня аз как бих го направил и защо. В никакакъв случай с лоши чувства!

Това модулче с баланса и хода (аз му казвам платформа, също приставен ход) не се фиксира точно за основната плоча. Ако му разхлабиш винтовете, ще видиш, че може да се мърда малко във всички посоки. По този начин зацепването между анкерното колело и следващото (условно - секундно) много зависи от положението на платформата.
Моят съвет е първо да се сглоби механизмът без платформата. След това на платформата да се монтира само анкерното колело и платформата да се монтира на механизма, като не се притяга силно, за да може да се мести. Да се потърси положението, при което анкерното колело е най-добре зацепено, тогава се върти гладко и безшумно, и да се стегнат чак тогава винтовете на платформата. После, след като се види, че трансмисията върви свободно, да се сложи анкера, да се провери добре ли е дълбочината на хода, и накрая - балансът.
Гледал съм разни клипове, в които сглобяването започва с анкера - чудя се защо така. Първо има по-голяма опасност някой зъб на анкерното колело да застане под или над палет на анкера и като се опитваме да наместим колелото за да влязат върховете му в камъните, палетът се разлепва и застава накриво. После, няма как да видим дали трансмисията върви свободно след сглобяването, защото анкерът я блокира. Аз винаги слагам анкера накрая.
Това, дето чичо Мишо казва че спиралата стои накриво, може и да е така, а може на тази снимка спиралата да се е разтегнала, защото балансът е заснет в крайното положение на хода си. Може и да е нещо по средата. Като се спре баланът в равновесното положение, тогава спиралата трябва да стои така, че центърът й да съвпада с оста на баланса.
Виждам, че си открил миенето с обезмаслител. И аз се влюбих в него!. Спокойно може всички части да се мият само с обезмаслител, аз го затоплям в микровълновата за 15 сек. заедно с частите и после светят като слънце. Всякакви вековни наслоявания изчеват магически. После изплаквам с течаща вода всяка част, продухвам и суша с сешоар. Важно е така да постъпваме с частите една по една, за да не ръждясват след изплакването, докато им дойде ред за сушене.
Нямам идея дали обезмаслителят е безопасен или безвреден, но върши страхотна работа, особено пък ако му се помогне с малко четкане.

Потребителски аватар
Liani
Специалист
Reactions:
Мнения: 627
Регистриран: 01 мар 2015 23:39

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от Liani » 21 мар 2015 12:50

nevenbekriev написа:Супер, изглежда перфектно.
Имам някои съображения и този път аз ще поема ролята на Върбан, не искам да правя забележки, а да обясня аз как бих го направил и защо. В никакакъв случай с лоши чувства!

Това модулче с баланса и хода (аз му казвам платформа, също приставен ход) не се фиксира точно за основната плоча. Ако му разхлабиш винтовете, ще видиш, че може да се мърда малко във всички посоки. По този начин зацепването между анкерното колело и следващото (условно - секундно) много зависи от положението на платформата.
Моят съвет е първо да се сглоби механизмът без платформата. След това на платформата да се монтира само анкерното колело и платформата да се монтира на механизма, като не се притяга силно, за да може да се мести. Да се потърси положението, при което анкерното колело е най-добре зацепено, тогава се върти гладко и безшумно, и да се стегнат чак тогава винтовете на платформата. После, след като се види, че трансмисията върви свободно, да се сложи анкера, да се провери добре ли е дълбочината на хода, и накрая - балансът.
Гледал съм разни клипове, в които сглобяването започва с анкера - чудя се защо така. Първо има по-голяма опасност някой зъб на анкерното колело да застане под или над палет на анкера и като се опитваме да наместим колелото за да влязат върховете му в камъните, палетът се разлепва и застава накриво. После, няма как да видим дали трансмисията върви свободно след сглобяването, защото анкерът я блокира. Аз винаги слагам анкера накрая.
Това, дето чичо Мишо казва че спиралата стои накриво, може и да е така, а може на тази снимка спиралата да се е разтегнала, защото балансът е заснет в крайното положение на хода си. Може и да е нещо по средата. Като се спре баланът в равновесното положение, тогава спиралата трябва да стои така, че центърът й да съвпада с оста на баланса.
Виждам, че си открил миенето с обезмаслител. И аз се влюбих в него!. Спокойно може всички части да се мият само с обезмаслител, аз го затоплям в микровълновата за 15 сек. заедно с частите и после светят като слънце. Всякакви вековни наслоявания изчеват магически. После изплаквам с течаща вода всяка част, продухвам и суша с сешоар. Важно е така да постъпваме с частите една по една, за да не ръждясват след изплакването, докато им дойде ред за сушене.
Нямам идея дали обезмаслителят е безопасен или безвреден, но върши страхотна работа, особено пък ако му се помогне с малко четкане.
Платформата е закачена само за снимките, дори не я бях стегнал. Винаги проверявам как е положението с предавателния механизъм. Иначе за свободния ход на платформата, честно казано не ми е направило впечатление да има, явно съм пропуснал. При проверка на хода на всички колела, всичко се въртеше супер леко при извадена анкерна вилка.
Това за затоплянето на обезмаслител не го знаех. Ще го изпробвам при следваща възможност.

Потребителски аватар
Liani
Специалист
Reactions:
Мнения: 627
Регистриран: 01 мар 2015 23:39

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от Liani » 21 мар 2015 14:17

Сега снимах спиралата в покой.
На мен ми се вижда центрирана.

Изображение

Seikosha
Специалист
Reactions:
Мнения: 3685
Регистриран: 11 фев 2013 21:37
Местоположение: Варна

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от Seikosha » 21 мар 2015 17:17

Сега трябва да опитате един калибър 16хх или поне 18хх и както казва Върбан наш,механизмът на Маяка ,ще ви се види като на градски часовник :D
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "

Потребителски аватар
Liani
Специалист
Reactions:
Мнения: 627
Регистриран: 01 мар 2015 23:39

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от Liani » 21 мар 2015 19:51

Seikosha написа:Сега трябва да опитате един калибър 16хх или поне 18хх и както казва Върбан наш,механизмът на Маяка ,ще ви се види като на градски часовник :D
Не разбирам какво е калибър 16хх и 18хх. Предполагам за милиметри говорите?

Снабдих се с едно калибърче отдавна неработещо :)

Изображение

Само да се снабдя с отвертки и го разфасовам.

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от varban » 21 мар 2015 20:39

Точно това е. Вътре е Чайка 16хх, най-вероятно 1601А, много малко вероятно 1601 и 1600.

ПС: Към казаното от Невен мога да добавя да слагаш моста с баланса обратно. Една цапфа така счупих, че и на рядък баланс :(

Потребителски аватар
Liani
Специалист
Reactions:
Мнения: 627
Регистриран: 01 мар 2015 23:39

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от Liani » 21 мар 2015 21:07

varban написа:Точно това е. Вътре е Чайка 16хх, най-вероятно 1601А, много малко вероятно 1601 и 1600.

ПС: Към казаното от Невен мога да добавя да слагаш моста с баланса обратно. Една цапфа така счупих, че и на рядък баланс :(
Когато е изваден ли?

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от varban » 21 мар 2015 21:34

Да, с моста отдолу.
Като на първата снимка в viewtopic.php?f=104&t=1527&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ако е лек, може и на кабър, като в viewtopic.php?f=104&t=1527&start=0#p12538" onclick="window.open(this.href);return false;

И при миене, ако не го сваляш от моста, пак го слагай с моста надолу в съдчето.

Потребителски аватар
Liani
Специалист
Reactions:
Мнения: 627
Регистриран: 01 мар 2015 23:39

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от Liani » 21 мар 2015 22:55

varban написа:Да, с моста отдолу.
Като на първата снимка в viewtopic.php?f=104&t=1527&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ако е лек, може и на кабър, като в viewtopic.php?f=104&t=1527&start=0#p12538" onclick="window.open(this.href);return false;

И при миене, ако не го сваляш от моста, пак го слагай с моста надолу в съдчето.
Този холдер от втория линк ми изглежда доста удобен. Сега ще си го поръчам.
Благодаря!

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1260
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от nevenbekriev » 22 мар 2015 10:26

Извинявам се, ако съм допринесъл за пораждане на неприятно чувство у някого, намеренията ми са само да помагам.
Спиралата изглежда съвсем добре в равновесното положение.

Потребителски аватар
Liani
Специалист
Reactions:
Мнения: 627
Регистриран: 01 мар 2015 23:39

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от Liani » 22 мар 2015 10:38

nevenbekriev написа:Извинявам се, ако съм допринесъл за пораждане на неприятно чувство у някого, намеренията ми са само да помагам.
Спиралата изглежда съвсем добре в равновесното положение.
Напротив, много се радвам, че пишете. С всяко ваше мнение, научавам нещо ново. :)

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от varban » 22 мар 2015 10:49

Liani, я сподели, точно как снимаш.
Ясно е, че е с един източник, и то лампа.
Не помня, гледах ли ти exif'a (май го нямаше в картинките).

Баланс на бялото по лист хартия?

И прочие подробности.

Аз на последната машина се изложих яко - взех, че включих сцената със свещ, и станаха едни снимки да ти умре коня. А се е случвало и добре да снимам :-D

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Маяк-кристален - почистване и смазване

Мнение от varban » 22 мар 2015 10:51

Трябва стойка да си правя за снимки, и очертано място на насата. И да снимам с педал, а не с ръка :-)

Отговори

Върни се в “Механизми”