Здравейте
Приятел ми предостави възможност да разглобя въпросния часовник. По неговите думи, не би трябвало да е на по-малко от 70 години, дори и повече.
Механизма не работеше, всичко се бе спекло и стоеше като заварено. Последните 50 години, часовника не е бил профилактиран.
Разглобих часовника, почистих всичко и започнах да го сглобявам, но за съжаление оста на централното колело беше доста крива,
което е причинило износване на половината зъби от часовото колело. Дори един зъб напълно липсва.
Часовника е тормозен доста, половината болтове превъртяли, други сменени от различен механизъм, които съответно не държаха.
Баравана и пружината бяха в тежко положение, но с много чистене се получиха нещата.
Часовника иначе изглежда външно запазен, както ще се види и от снимките.
Разглобеният механизъм.
upload gambar
imgupload
Централното колело и моста.
post images
Изправих оста на централното колело и поставих карамфила.
image upload no compression
Барабана.
image search
upload an image
image hosting over 10mb
Предавателния механизъм.
free screenshot software
image free hosting
image upload
uploadimage
Това са проблемните колела.
photo uploading
jpg images
image url upload
Малко кадри на "сглобения" часовник.
adult photo hosting
upload an image
jpg images
img hosting
upload photos
За съжаление часовника не работи корекно, но ще се търсят развалените колела.
Cylindre 8 Rubis - 52602
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Cylindre 8 Rubis - 52602
На доста повече е! Добре е засега, дано да паднат колелета. После ще напиша още - за чистенето на такива животинчета.
Re: Cylindre 8 Rubis - 52602
Върбане, имаш инфо през кои години се произвеждат? Аз от това което успях да намеря из нета, стигнах до извода, че не е произведен по-късно от 1880г.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Cylindre 8 Rubis - 52602
Какво не му работи коректно? Ако е само часовото колело, кривите зъби може да изпрявиш с отвертка, която влиза точно по размер в междузъбието. На мястото на липсващия зъб може да запоиш тел върху колелото и да я изкривиш надолу за да застане върхът й на равно с върховете на другите зъби. Малко трябва да се пооформи с пила.
За датирането - обикновено помагат маркировките на касите, но ако са златни или сребърни. Приеми, че е около 1900 и не го мисли повече. Механизмът не е никаква ценност и най - ценна е сантименталната стойност. Има една важна настройка - на дълбочината на хода. Горният и долният мост на баланса могат да се месттят заедно спрямо плочата, съответно спрямо ходовото колело. При плитък ход върви бързо и неравномерно, а при дълбок амплитудата намалява. Амплитудата по принцип е 70-90 гр.
Конструкцията на барабана е специфична - "висящ барабан". Важно е лагеруването на вала на барабана към моста да няма луфт, защото иначе барабанът застава накриво и може да стърже в отвора на плочата. Имало е и малтийски кръст...
За датирането - обикновено помагат маркировките на касите, но ако са златни или сребърни. Приеми, че е около 1900 и не го мисли повече. Механизмът не е никаква ценност и най - ценна е сантименталната стойност. Има една важна настройка - на дълбочината на хода. Горният и долният мост на баланса могат да се месттят заедно спрямо плочата, съответно спрямо ходовото колело. При плитък ход върви бързо и неравномерно, а при дълбок амплитудата намалява. Амплитудата по принцип е 70-90 гр.
Конструкцията на барабана е специфична - "висящ барабан". Важно е лагеруването на вала на барабана към моста да няма луфт, защото иначе барабанът застава накриво и може да стърже в отвора на плочата. Имало е и малтийски кръст...
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Cylindre 8 Rubis - 52602
Слушай Невен за тия работи. Аз не ги разбирам ;) Знам само, че цилиндрите, които са правени по-късно, около и след I Св. война, имат що-годе привичен ремонтоарен механизъм. Затова и написах, че е доста по-стар. Пък и тези 8 камъка показват, че времето е било преди началото на производство на синтетични рубини. Щото даже на централното колело да няма камъни (и на анкерните механизми много-много не са слагали), то цилиндър трябва да има 4 камъка на баланса и по две на трите колелета, та 10. Не мога да видя, къде при този са икономисали два.Liani написа:Върбане, имаш инфо през кои години се произвеждат? Аз от това което успях да намеря из нета, стигнах до извода, че не е произведен по-късно от 1880г.
Такива ми бяха съображенията.
А тези механизми, с такива мостове, при мен минават под прякор "махленски". В смисъл, че са правени по махали. Още откогато Швейцария в часовникарската промишленост е изпълнявала ролята на сегашен Китай, и до първата голяма криза през ХХ век, когато механизми, произвеждани по този начин, окончателно са изчезнали. Ама това е станало доста късно, чак между двете войни.
Както и да е, видиш ли такъв механизъм, е много полезно да не разменяш нищо, даже на вид и еднакви болтчета. Щото може да не са еднакви. Аз един ръчен дамски цилиндър така прецаках - скъсах месингово болтче в месинг :(
Re: Cylindre 8 Rubis - 52602
Невен
За мен часовника няма стойност, но за собствениците е много ценен. Спомени.
Всичко върви добре, проверил съм. Няма стържене никъде, само тези колела са проблем.
Благодаря за съвета!
Върбане, много си прав! Аз и на другите часовници не размествам болтове, камо ли при този.
Лошото е, че е правено това преди и някои резби са развалени. Не знам дали от разместване на болтове или силно затягане. Иначе няма останал болт в плочата.
За мен часовника няма стойност, но за собствениците е много ценен. Спомени.
Всичко върви добре, проверил съм. Няма стържене никъде, само тези колела са проблем.
Благодаря за съвета!
Върбане, много си прав! Аз и на другите часовници не размествам болтове, камо ли при този.
Лошото е, че е правено това преди и някои резби са развалени. Не знам дали от разместване на болтове или силно затягане. Иначе няма останал болт в плочата.