Cylindre 8 Rubis - 52602

Видове, профилактика, устройство, разглобяване и сглобяване
Отговори
Потребителски аватар
Liani
Специалист
Reactions:
Мнения: 627
Регистриран: 01 мар 2015 23:39

Cylindre 8 Rubis - 52602

Мнение от Liani » 13 май 2015 18:48

Здравейте

Приятел ми предостави възможност да разглобя въпросния часовник. По неговите думи, не би трябвало да е на по-малко от 70 години, дори и повече.
Механизма не работеше, всичко се бе спекло и стоеше като заварено. Последните 50 години, часовника не е бил профилактиран.
Разглобих часовника, почистих всичко и започнах да го сглобявам, но за съжаление оста на централното колело беше доста крива,
което е причинило износване на половината зъби от часовото колело. Дори един зъб напълно липсва.
Часовника е тормозен доста, половината болтове превъртяли, други сменени от различен механизъм, които съответно не държаха.
Баравана и пружината бяха в тежко положение, но с много чистене се получиха нещата.
Часовника иначе изглежда външно запазен, както ще се види и от снимките.

Разглобеният механизъм.
Изображение
upload gambar
Изображение
imgupload

Централното колело и моста.
Изображение
post images

Изправих оста на централното колело и поставих карамфила.
Изображение
image upload no compression

Барабана.
Изображение
image search
Изображение
upload an image
Изображение
image hosting over 10mb

Предавателния механизъм.
Изображение
free screenshot software
Изображение
image free hosting
Изображение
image upload
Изображение
uploadimage

Това са проблемните колела.
Изображение
photo uploading
Изображение
jpg images
Изображение
image url upload

Малко кадри на "сглобения" часовник.
Изображение
adult photo hosting
Изображение
upload an image
Изображение
jpg images
Изображение
img hosting
Изображение
upload photos


За съжаление часовника не работи корекно, но ще се търсят развалените колела.

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Cylindre 8 Rubis - 52602

Мнение от varban » 13 май 2015 19:09

На доста повече е! Добре е засега, дано да паднат колелета. После ще напиша още - за чистенето на такива животинчета.

Потребителски аватар
Liani
Специалист
Reactions:
Мнения: 627
Регистриран: 01 мар 2015 23:39

Re: Cylindre 8 Rubis - 52602

Мнение от Liani » 13 май 2015 23:08

Върбане, имаш инфо през кои години се произвеждат? Аз от това което успях да намеря из нета, стигнах до извода, че не е произведен по-късно от 1880г.

nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1259
Регистриран: 14 юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Cylindre 8 Rubis - 52602

Мнение от nevenbekriev » 14 май 2015 07:17

Какво не му работи коректно? Ако е само часовото колело, кривите зъби може да изпрявиш с отвертка, която влиза точно по размер в междузъбието. На мястото на липсващия зъб може да запоиш тел върху колелото и да я изкривиш надолу за да застане върхът й на равно с върховете на другите зъби. Малко трябва да се пооформи с пила.
За датирането - обикновено помагат маркировките на касите, но ако са златни или сребърни. Приеми, че е около 1900 и не го мисли повече. Механизмът не е никаква ценност и най - ценна е сантименталната стойност. Има една важна настройка - на дълбочината на хода. Горният и долният мост на баланса могат да се месттят заедно спрямо плочата, съответно спрямо ходовото колело. При плитък ход върви бързо и неравномерно, а при дълбок амплитудата намалява. Амплитудата по принцип е 70-90 гр.
Конструкцията на барабана е специфична - "висящ барабан". Важно е лагеруването на вала на барабана към моста да няма луфт, защото иначе барабанът застава накриво и може да стърже в отвора на плочата. Имало е и малтийски кръст...

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Cylindre 8 Rubis - 52602

Мнение от varban » 14 май 2015 08:14

Liani написа:Върбане, имаш инфо през кои години се произвеждат? Аз от това което успях да намеря из нета, стигнах до извода, че не е произведен по-късно от 1880г.
Слушай Невен за тия работи. Аз не ги разбирам ;) Знам само, че цилиндрите, които са правени по-късно, около и след I Св. война, имат що-годе привичен ремонтоарен механизъм. Затова и написах, че е доста по-стар. Пък и тези 8 камъка показват, че времето е било преди началото на производство на синтетични рубини. Щото даже на централното колело да няма камъни (и на анкерните механизми много-много не са слагали), то цилиндър трябва да има 4 камъка на баланса и по две на трите колелета, та 10. Не мога да видя, къде при този са икономисали два.

Такива ми бяха съображенията.

А тези механизми, с такива мостове, при мен минават под прякор "махленски". В смисъл, че са правени по махали. Още откогато Швейцария в часовникарската промишленост е изпълнявала ролята на сегашен Китай, и до първата голяма криза през ХХ век, когато механизми, произвеждани по този начин, окончателно са изчезнали. Ама това е станало доста късно, чак между двете войни.

Както и да е, видиш ли такъв механизъм, е много полезно да не разменяш нищо, даже на вид и еднакви болтчета. Щото може да не са еднакви. Аз един ръчен дамски цилиндър така прецаках - скъсах месингово болтче в месинг :(

Потребителски аватар
Liani
Специалист
Reactions:
Мнения: 627
Регистриран: 01 мар 2015 23:39

Re: Cylindre 8 Rubis - 52602

Мнение от Liani » 14 май 2015 16:19

Невен
За мен часовника няма стойност, но за собствениците е много ценен. Спомени.
Всичко върви добре, проверил съм. Няма стържене никъде, само тези колела са проблем.
Благодаря за съвета!

Върбане, много си прав! Аз и на другите часовници не размествам болтове, камо ли при този.
Лошото е, че е правено това преди и някои резби са развалени. Не знам дали от разместване на болтове или силно затягане. Иначе няма останал болт в плочата.

Отговори

Върни се в “Механизми”