FEF 6680 в часовник DuBois

Видове, профилактика, устройство, разглобяване и сглобяване
Отговори
Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

FEF 6680 в часовник DuBois

Мнение от varban » 02 юли 2015 20:35

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Не знам, как е Зорка на швейцарски, ама излиза че е FEF :)

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: FEF 6680 в часовник DuBois

Мнение от varban » 02 юли 2015 20:39

Обаче 2009 е много по приятна за правене от тази. Това чудо трябва да се дава на някой като мен - дето си мисли, че се е понаучил да сглобява механизми. И да види, как се слага баланс...

Иначе това върви като Зорка. Амплитудата - още малко до двойно чукане. И е точна. Може да се настрои в няколко секунди на ден.

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: FEF 6680 в часовник DuBois

Мнение от varban » 02 юли 2015 21:06

> Не знам, как е Зорка на швейцарски, ама излиза че е FEF :)

Нямам предвид, че Зорките са драни от ФЕФ, нито пък обратното :) Просто си приличпат. Даже по финиш :)
Всичко е акуратно направено, но без разни перлажи и женевски вълни. И вървят добре :)

А часовничето... ми часовниче :)
Има си секунда стрелка даже . И никъв-некъв луминофор.
Корпусът е добре позлатен, 10 микрона. Коронката е изтрита, но ръбовете не са мръднали. Вместо тръбичка има удебелена коронка, която влиза в рамката. Ама О-пръстенът го няма - беше на прах и парцали в механизма. Трябвало е да се направи малко по-късо удебеление.
А уплътнението на резбовия капак е добре. Като/ако ми дойде музата, ще го оправя този дефект.

Другото вече е в механизма. Неудобни за обслужване накладни камъни. Не знам, как се разглобяват, а без разглобяване не може да се изчистят. И са икономисали един камък на ценъралното колело. И един винт на моста, който го затваря.
Но пред наврряния на &%$@$%# баланс всичко останало бледнее.
Ама върви добре, като сестричката и зад железната завеса :)
Такава е тя, швейцарската Зорка :)

Дизайн - не го оценявам.
Циферблат - то той е елемент от диьайна. Но на Дюбоа е не по-лош, а ако го сравнявам с масовата зорка е по-добър.
Корпусът с коронката - безспорно е по-добър. Имал е херметизация, достатъчна за дрес-саат.
Машината обаче е по-лоша от 2009 :) И то заради технологичност за профилактика. Доста по-малката и по-тънка 1509 се обслужва много по-лесно. А 2009 е несравнима :)

Но технически и двете са на едно ниво, нищо, че са на различни честоти (2009 е на 2.5, а 6680 - на 3 херца). Влизат в минута одма, и много лесно в половин допуск. И сигурно и швейцарката е бая държелива, заради добрата схема на ангренажа - само понижаващи предавки ит анкерното колело натам. И никакви секундни пиньони, а голямо колело с много зъби.

Отговори

Върни се в “Механизми”