>
Не знам, как е Зорка на швейцарски, ама излиза че е FEF
Нямам предвид, че Зорките са драни от ФЕФ, нито пък обратното
Просто си приличпат. Даже по финиш
Всичко е акуратно направено, но без разни перлажи и женевски вълни. И вървят добре
А часовничето... ми часовниче
Има си секунда стрелка даже . И никъв-некъв луминофор.
Корпусът е добре позлатен, 10 микрона. Коронката е изтрита, но ръбовете не са мръднали. Вместо тръбичка има удебелена коронка, която влиза в рамката. Ама О-пръстенът го няма - беше на прах и парцали в механизма. Трябвало е да се направи малко по-късо удебеление.
А уплътнението на резбовия капак е добре. Като/ако ми дойде музата, ще го оправя този дефект.
Другото вече е в механизма. Неудобни за обслужване накладни камъни. Не знам, как се разглобяват, а без разглобяване не може да се изчистят. И са икономисали един камък на ценъралното колело. И един винт на моста, който го затваря.
Но пред наврряния на &%$@$%# баланс всичко останало бледнее.
Ама върви добре, като сестричката и зад железната завеса
Такава е тя, швейцарската Зорка
Дизайн - не го оценявам.
Циферблат - то той е елемент от диьайна. Но на Дюбоа е не по-лош, а ако го сравнявам с масовата зорка е по-добър.
Корпусът с коронката - безспорно е по-добър. Имал е херметизация, достатъчна за дрес-саат.
Машината обаче е по-лоша от 2009
И то заради технологичност за профилактика. Доста по-малката и по-тънка 1509 се обслужва много по-лесно. А 2009 е несравнима
Но технически и двете са на едно ниво, нищо, че са на различни честоти (2009 е на 2.5, а 6680 - на 3 херца). Влизат в минута одма, и много лесно в половин допуск. И сигурно и швейцарката е бая държелива, заради добрата схема на ангренажа - само понижаващи предавки ит анкерното колело натам. И никакви секундни пиньони, а голямо колело с много зъби.