Профилактика на Полет (Poljot) 3017
Публикувано: 01 ное 2015 21:31
Както вече обещах, показвам профилактика на прочутия механизъм на Полет, а именно 3017.
На първата снимка е показан вече разглобеният часовник. В разглобяването няма нищо особено. Малката уловка е, че чарковете са бая и после трябва да се върнат по местата си. Преди време, когато не е имало толкова достъпна снимачна техника и интернет, а литература по въпроса още по-малко, часовникарите са действали по следния начин. Разглобява се до момента в който усещаш, че няма да запомниш следващия ход и започваш сглобяване. Така след няколко дневна тренировка вече са запомнени местата на всички чаркове и може да се извърши самата профилактика.
На смазването няма да обърна внимание, не защото не съм го правил, а поради предположението, че човек тръгнал да профилактира хронограф би трябвало много добре да знае къде трябва се смазва.
Тук трябва да спомена един пиниз при разглобяването, а именно свалянето на секундната стрелка на хронографа. Аз лично го правя по следния начин. Свалям моста който държи двете хронографски колела и после с остър предмет натискам оста на секундното колело на хронографа към циферблата. Колелото изпада от долната страна, а стрелката остава върху минутната на часовника. Това го правя с цел да не повредя секундната стрелка на хронографа, която е много крехка.
На следващата снимка се вижда и основната причина за профилактиката, а именно подмяна на повредената тиражна плочка на часовника. Резервната част не е оригинална, но с малко напасване, върши работа.
На следващите две снимки се вижда вече сглобения модул за сверяване и навиване.
Започваме сглобяването на самия часовник с монтаж на секундното и анкърното колело Умишлено не свалям паразитното колело от оста на секундното. Нито имам подходящите инструменти, нито желание. Почистването и смазването е възможно и при неразглобен възел.
Тук вече съм сглобил механизма на часовника. Остава простата задача да събера и това над/под него .
Заемам се с поставената вече задача. Поставям колонното колело и фиксатора му.
Следва спомагателната плочка на хронографа.
Добавяме междинното колело между секундното и минутното колело и някои от частите за управление на чукчето, както и двете хронографски колела.
Монтираме и самото чукче.
Добавяме и лоста за управление на колонното колело.
Поставяме междинното колело межди паразитното и секундното на хронографа.
Последния детайл, който монтираме е фиксатора на минутното колело на хронографа.
Механизмът вече е готов за монтаж в касата.
Почти сме свършили, а механизма вече е в касата.
Остава да монтираме стрелките.
Поставяме стъклото и часовникът вече е готов.
На следващата снимка с черни стрелки съм показал болтовете, които служат за регулиране. Ако преди започване на профилактиката, часовникът работи добре е желателно да не ги въртите. Ще му разбутате настройките и след сглобяване ще се наложи да ги правите отново.
Със зелените стрелки съм обозначил болтовете с които се закрепва циферблата.
Времето, което ми беше необходимо, за тази профилактика е около седем часа. Множко е ама и хронографа е сложен.
На първата снимка е показан вече разглобеният часовник. В разглобяването няма нищо особено. Малката уловка е, че чарковете са бая и после трябва да се върнат по местата си. Преди време, когато не е имало толкова достъпна снимачна техника и интернет, а литература по въпроса още по-малко, часовникарите са действали по следния начин. Разглобява се до момента в който усещаш, че няма да запомниш следващия ход и започваш сглобяване. Така след няколко дневна тренировка вече са запомнени местата на всички чаркове и може да се извърши самата профилактика.
На смазването няма да обърна внимание, не защото не съм го правил, а поради предположението, че човек тръгнал да профилактира хронограф би трябвало много добре да знае къде трябва се смазва.
Тук трябва да спомена един пиниз при разглобяването, а именно свалянето на секундната стрелка на хронографа. Аз лично го правя по следния начин. Свалям моста който държи двете хронографски колела и после с остър предмет натискам оста на секундното колело на хронографа към циферблата. Колелото изпада от долната страна, а стрелката остава върху минутната на часовника. Това го правя с цел да не повредя секундната стрелка на хронографа, която е много крехка.
На следващата снимка се вижда и основната причина за профилактиката, а именно подмяна на повредената тиражна плочка на часовника. Резервната част не е оригинална, но с малко напасване, върши работа.
На следващите две снимки се вижда вече сглобения модул за сверяване и навиване.
Започваме сглобяването на самия часовник с монтаж на секундното и анкърното колело Умишлено не свалям паразитното колело от оста на секундното. Нито имам подходящите инструменти, нито желание. Почистването и смазването е възможно и при неразглобен възел.
Тук вече съм сглобил механизма на часовника. Остава простата задача да събера и това над/под него .
Заемам се с поставената вече задача. Поставям колонното колело и фиксатора му.
Следва спомагателната плочка на хронографа.
Добавяме междинното колело между секундното и минутното колело и някои от частите за управление на чукчето, както и двете хронографски колела.
Монтираме и самото чукче.
Добавяме и лоста за управление на колонното колело.
Поставяме междинното колело межди паразитното и секундното на хронографа.
Последния детайл, който монтираме е фиксатора на минутното колело на хронографа.
Механизмът вече е готов за монтаж в касата.
Почти сме свършили, а механизма вече е в касата.
Остава да монтираме стрелките.
Поставяме стъклото и часовникът вече е готов.
На следващата снимка с черни стрелки съм показал болтовете, които служат за регулиране. Ако преди започване на профилактиката, часовникът работи добре е желателно да не ги въртите. Ще му разбутате настройките и след сглобяване ще се наложи да ги правите отново.
Със зелените стрелки съм обозначил болтовете с които се закрепва циферблата.
Времето, което ми беше необходимо, за тази профилактика е около седем часа. Множко е ама и хронографа е сложен.