Re: Отзиви и коментари от и за часовникари
Публикувано: 09 апр 2018 20:40
Този път аз не съм напълно съгласен с горенаписаното от Мишо.
И понеже си се знаем и смятам, че на тази обща маса "пиейки заедно бира" всяка вечер бих искал да се изкажа надявам се кратко и недосадно.
Часовникарят е приел най-важното решение да бъде професионалист и да гарантира за кчеството на услугите си. Иначе не би имал правото да слага табелка "часовникар' над дюкяна си и да слага майсторското свидетелство в рамка на стената. Та тази отговорност се носи най-тежко и заради това има правото да взема пари на хората, а не просто да се опитва да прави това което той е обещал. Затова и малко хора се осмеляват да станат часовникари щото знаят, че трябва да са масимално професионални в тази сфера и да защитават реномето си цял живот. Не е хубаво да се разчита на това, че видиш ли останали са малко такива хора и поемат тълпища от чакащи и това ги кара да бързат, а когато няма части и да претупват работата.
Аз не съм съгласен със всяка една допусната грешка така както е описана (защото винаги трябва да оставим вратичка на отсрещната страна да се защити с неговата версия и информация). Та какво пречи преди да се предаде часовникът на клиентът да се огледа за прищипано уплътнение, наличие на прашинки по стъклото, зацапване на циферблат и стрелки и т.н. Има ли значение какъв е часовникът?! Не нали! и скъп и евтин явно е, че щом човек го е донесъл има желание да го ползва. Обикновен пример. Клиент богат на който часовник от 5000лв. е дневната му заплата. Клиент на който часовникът струва 30лв. и отново това е дневната му заплата. Всеки един от тях е отделил един ден от живота си за да получи желаното. т.е. равностойността е идентична.
Да свидетели сме на това, че часовникарите обръщат повече внимание на скъпите часовници. Дали ще има прищипано уплътнение на скъп часовник с профилактика за 200лв.? Т.е. мърлявостта е избирателна.
Аз имам само един досег с горепосоченият часовникар преди 6 години когато му занесох едно мое любимо Касио което носих няколко години и исках мноооого, ама мноооого той отново да работи, тъй като просто след свършена батерия така и не заработи никога повече, без да е повредено нещо в него при поставяне на нова батерия. Часовникаря го взе пренебрежително и каза, че е невъзможно да се поправи. Приех това мъжки и си рекох, че това което не може - не може. Да но мааалко по-късно запознавайки се с материята вече разбирам, че часовникарят е могъл поне да ми даде информация за това, че е възможно да се поръча нов механизъм и да се възстанови любимият ми часовник. Да но липсата на този професионализъм и наличието на пренебрежение към дребните рибки ме накара да му подаря на място часовника и му казах, ако иска да го ползва за части. Гоооляма грешка. Сега щях да си имам работещ спомен собственоръчно поправен без кой знае какви професионални умения от моя страна. Дори не съм часовникар.
Да излях и аз мъката. Но отново се връщам към професионализма.
Как така ще има помощник и ще допуска след работа на помощника да се стига до нелепи проблеми.
Или обучавай така помощника, че да му имаш пълно доверие за част от задачите или не приемай толкова поръчки за ремонти когато не можеш да се справиш или проконтролираш. Или слагаш табелка на тезгяха, че работиш само със скъпи часовници на богати клиенти и нямаш време за дреболии
По отношение на хората които са максималисти.... ами да. Когато часовникарят поиска 30лв. за някакъв ремонт клиента плаща 100% от тази сума. Срещу това той иска 100% свършена работа или поне гаранция, че ако има последствие причинени от него ще се справи със ситуацията и ще компенсира неудобството.
И понеже си се знаем и смятам, че на тази обща маса "пиейки заедно бира" всяка вечер бих искал да се изкажа надявам се кратко и недосадно.
Часовникарят е приел най-важното решение да бъде професионалист и да гарантира за кчеството на услугите си. Иначе не би имал правото да слага табелка "часовникар' над дюкяна си и да слага майсторското свидетелство в рамка на стената. Та тази отговорност се носи най-тежко и заради това има правото да взема пари на хората, а не просто да се опитва да прави това което той е обещал. Затова и малко хора се осмеляват да станат часовникари щото знаят, че трябва да са масимално професионални в тази сфера и да защитават реномето си цял живот. Не е хубаво да се разчита на това, че видиш ли останали са малко такива хора и поемат тълпища от чакащи и това ги кара да бързат, а когато няма части и да претупват работата.
Аз не съм съгласен със всяка една допусната грешка така както е описана (защото винаги трябва да оставим вратичка на отсрещната страна да се защити с неговата версия и информация). Та какво пречи преди да се предаде часовникът на клиентът да се огледа за прищипано уплътнение, наличие на прашинки по стъклото, зацапване на циферблат и стрелки и т.н. Има ли значение какъв е часовникът?! Не нали! и скъп и евтин явно е, че щом човек го е донесъл има желание да го ползва. Обикновен пример. Клиент богат на който часовник от 5000лв. е дневната му заплата. Клиент на който часовникът струва 30лв. и отново това е дневната му заплата. Всеки един от тях е отделил един ден от живота си за да получи желаното. т.е. равностойността е идентична.
Да свидетели сме на това, че часовникарите обръщат повече внимание на скъпите часовници. Дали ще има прищипано уплътнение на скъп часовник с профилактика за 200лв.? Т.е. мърлявостта е избирателна.
Аз имам само един досег с горепосоченият часовникар преди 6 години когато му занесох едно мое любимо Касио което носих няколко години и исках мноооого, ама мноооого той отново да работи, тъй като просто след свършена батерия така и не заработи никога повече, без да е повредено нещо в него при поставяне на нова батерия. Часовникаря го взе пренебрежително и каза, че е невъзможно да се поправи. Приех това мъжки и си рекох, че това което не може - не може. Да но мааалко по-късно запознавайки се с материята вече разбирам, че часовникарят е могъл поне да ми даде информация за това, че е възможно да се поръча нов механизъм и да се възстанови любимият ми часовник. Да но липсата на този професионализъм и наличието на пренебрежение към дребните рибки ме накара да му подаря на място часовника и му казах, ако иска да го ползва за части. Гоооляма грешка. Сега щях да си имам работещ спомен собственоръчно поправен без кой знае какви професионални умения от моя страна. Дори не съм часовникар.
Да излях и аз мъката. Но отново се връщам към професионализма.
Как така ще има помощник и ще допуска след работа на помощника да се стига до нелепи проблеми.
Или обучавай така помощника, че да му имаш пълно доверие за част от задачите или не приемай толкова поръчки за ремонти когато не можеш да се справиш или проконтролираш. Или слагаш табелка на тезгяха, че работиш само със скъпи часовници на богати клиенти и нямаш време за дреболии
По отношение на хората които са максималисти.... ами да. Когато часовникарят поиска 30лв. за някакъв ремонт клиента плаща 100% от тази сума. Срещу това той иска 100% свършена работа или поне гаранция, че ако има последствие причинени от него ще се справи със ситуацията и ще компенсира неудобството.