При мен попадна за "ремонт" една реплика на Ролекс.
Не обичам даже да ги докосвам, защото в повечето случай са от противен на пипане метал, но все пак "дал съм часовникарска клетва" не мога да оставя човека в беда без да знае колко е часа.
Освен, че му подкарах няколко стари кварцета и го посъветвах да не пипа Ментето вече, ... понечих да го отворя, загледах се, стоманена каса, а проблема беше в това, че му изпопадали часовите маркери и се търкалят половината по циферблата и между стрелките.
Та понечих да го отварям, капака като на оригинал, иска си ролекс отварачка
т.е. ситни шлици, добре, че тука някой беше показал метода с гумената топка и аз намерих нещо подобно под ръка и го отвих с притискане и въртене, вътре лъсна 21 камъкова Миота автоматик, чист и незасегнат от влага, ръжда, прах или прочее, О-ринга беше в отлично състояние и явно е предпазил да не влиза вода вътре.
Я изненада и коронката на винт. До тук добре. Отворих и почнах да се чеша по главата на тази Миота как са направили GMT функция и как се сверява,... хаха минаха поне 5 минути преди да видя, че GMT стрелката е фиксирана с 5 часа разлика към часовата и са на една ос/втулка. т.е. винаги има точно отстояние от 5 часа.
Брех, а проблема бил точно в тази стрелка, Видимо добре направеният циферблат е с доста високи маркери, но азиатеца въобще не е повдигнал дългата стрелка на GMTто и като ги подбере един по един маркерите и направо ги кърти с корените. Часовата стрелка няма проблеми нали е по-къса и не стига до маркерите. След като върнах маркерите по местата им. Залепени вече здраво, направих малка корекция на стрелките да минават нормално над маркерите. Та този часовник може да жиеее достойно като други японски часовници още много години. Само трябва да намеря човек който да го носи и да му се радва въпреки, че пише Ролекс на него. Мисля, че има такива хора, щом има такива часовници. Остава при мен, щото собственика въпреки всичко се отказа от него и иска часовник с батерия, дори не знаел, че е механичен, спрял няколко часа след като изкъртил първите маркери.
Докато се ровех в нетя излезе, че много съвременни бързо набиращи популярност марки със сериозни претенции за издръжливост и визия ползват точно този механизъм Miyota 8215
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db. ... iyota_8215" onclick="window.open(this.href);return false;