От няколко дни се опитвам да намеря нещо за стоманените Полети от 50те-80те години. Имам някъде десетина и като ги зяпам, правят впечатление няколко неща:
- малки разлики по корпусите, например иначе идентични 2209 или 2415 Де Лукс имат различни капаци, на едните с израстъци за по-добро фиксиране в корпуса и съответно дупчица в корпуса, на другите не. Това говори за трудности при обработката или за малки партиди.
- стоманата на по-ранните Де Лукс 2415 изглежда по-добре обработена от по-късните 2616.
- стоманата на капаците изглежда различна от тази на корпусите.
- стоманата на корпусите е някак сивкава и понякога има ръжда.
Явно не е 316, някаква по-нискокачествена стомана е, но ми е любопитно дали някой знае нещо.
от каква стомана са правени корпусите на старите Полети?
-
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 845
- Регистриран: 12 яну 2012 13:36
Re: от каква стомана са правени корпусите на старите Полети?
Че руснаците са имали големи проблеми при обработката на неръждаемата стомана за корпуси е ясно. Някъде бях чел, че първите анфибии точно поради тази причина са с дпълнителни уши. Руснаците не са могли да изработят цял корпус, защото ушите се чупели. Явни и при Поет са имали идентични проблеми и разликите в цвета се дължат на опитите на производителя да намери най-подходящата стомана, която да не е крехка и в същото време лесно да може да се обработва.
Re: от каква стомана са правени корпусите на старите Полети?
И аз мисля че те самите не знаят спецификациите на стоманите, защото постоянно са в опити и експерименти. Например съм се чудел, защо най ранните стоманени Полет и Восток са с много специфичен мек, бял цвят, почти наподобяваш алуминий, ръбовете са заоблени все едно е много износен часовник. Искало ми се е да попадна на НОС такъв да видя така ли са излизали от завода.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1171
- Регистриран: 14 яну 2012 16:50
Re: от каква стомана са правени корпусите на старите Полети?
Имам няколко командирски стоманени каси и не бях обръщал внимание на качеството на корпусите Това което се набива от пръв поглед е по тъмния цвят на стоманата Въпреки това по корпусите няма ръжда Мисля че стоманения корпус не е гаранция против корозия Срещал съм и Сейко с корозирал корпус и капак и за да го отворя се налага да го сека Не забравяйте че потта е изключително агресивна киселина и ако собственика на даден часовник работи тежък физически труд или е попаднал във влажен и горещ климат вероятността от корозия е голяма