"Съботните" часовници на rosen_er
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 794
- Регистриран: 20 апр 2013 16:58
- Местоположение: София-Лозенец
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
Това на снимката, горе вдясно от чипа - с ужасните не-спойки не е ли самият "кварцевьй резонатор"? Огледай дали са запоени - да не хлопат нещо.
И няма ли някакви изолационни шайби/втулки между винтчето и минусовата пластина? Както и под минусовата, за да не опира в шасито? - Виж да не е някакъв такъв тъп проблем.
И няма ли някакви изолационни шайби/втулки между винтчето и минусовата пластина? Както и под минусовата, за да не опира в шасито? - Виж да не е някакъв такъв тъп проблем.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
Минусовата пластинка има два чешита изолация. Едната е лак, виолетов. Той изолира от късо с гнездото. Втората - фигурна шайба от полиетилен, между винтчето и пластината. Тя изолира от късо с винта, който си е на плюс.
Ама тези машини се почват от моторчето и те. Откачва се единия извод от платката и с мултицет на 20 килоома се звъни. Ако се превърти, добре. Ако дава съпротивление - средно. Ако не дава - гейм овър :(
Всичко друго се прави, прекъснато моторче - не.
Ама тези машини се почват от моторчето и те. Откачва се единия извод от платката и с мултицет на 20 килоома се звъни. Ако се превърти, добре. Ако дава съпротивление - средно. Ако не дава - гейм овър :(
Всичко друго се прави, прекъснато моторче - не.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
Тю!
Постимиджа умря :(
Направих един кроп от снимката на твоя син танк.
1. Не се вижда изолационна втулка между пластинката и винтчето, която я крепи към платката.
2. Няма изолационно кръгче под пластинката. То не е задължително де, ама по-добре да го има.
Като се осафери постимиджа, ще кача картинка с нарисувано на нея кои места да измериш.
Качих ги!
Няма изолация под винтчето:
Ето къде трябва да излизат напреженията:
Освен това трябва да се свали платката и да се определи, този механизъм от кои е. Ако е от онези с даване накъсо на изходите при трето положение на коронката, трябва да се провери, дали не е накъсо и във второ и първо.
И най-същественото.
Студена спойка на платката сигурно няма, щото е работила някога.
Ама този часовник е пипан. И с висока вероятност някой е натиснал през дупката в платката, да вади ремонтоара. Ако е уцелил тримера, таман до там с платката. Повече генераторът няма да тръгне, докато не смениш счупения тример.
Но почни все пак с моторчето. Щото ако е прекъснато, няма смисъл.
Постимиджа умря :(
Направих един кроп от снимката на твоя син танк.
1. Не се вижда изолационна втулка между пластинката и винтчето, която я крепи към платката.
2. Няма изолационно кръгче под пластинката. То не е задължително де, ама по-добре да го има.
Като се осафери постимиджа, ще кача картинка с нарисувано на нея кои места да измериш.
Качих ги!
Няма изолация под винтчето:
Ето къде трябва да излизат напреженията:
Освен това трябва да се свали платката и да се определи, този механизъм от кои е. Ако е от онези с даване накъсо на изходите при трето положение на коронката, трябва да се провери, дали не е накъсо и във второ и първо.
И най-същественото.
Студена спойка на платката сигурно няма, щото е работила някога.
Ама този часовник е пипан. И с висока вероятност някой е натиснал през дупката в платката, да вади ремонтоара. Ако е уцелил тримера, таман до там с платката. Повече генераторът няма да тръгне, докато не смениш счупения тример.
Но почни все пак с моторчето. Щото ако е прекъснато, няма смисъл.
Последна промяна 1 на varban, променена общо 17 пъти
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
Така си беше без изолационни пластини.Гледам снимки на други машини в "пространството" изглеждат по подобен начин. Ще мисля да подложа нещо,само за винта ще трябва от друг часовник втулчица да потърся.
dreadx,видях и аз тези "спойки".Не "хлопчат" но ще ги презапоя,като остане време.
Нищо не съм мерил,че нещо времето кът.
dreadx,видях и аз тези "спойки".Не "хлопчат" но ще ги презапоя,като остане време.
Нищо не съм мерил,че нещо времето кът.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
rosen_er написа:Гледам снимки на други машини в "пространството" изглеждат по подобен начин.
// viewtopic.php?f=58&t=1794&start=480#p35310" onclick="window.open(this.href);return false;
Не помня, така ли замина към Правец. Може и от PVC да съм направил
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
Даже е стигналvarban написа: // viewtopic.php?f=58&t=1794&start=480#p35310" onclick="window.open(this.href);return false;
Не помня, така ли замина към Правец.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
По-точно е такова:
А на снимката има такава периферия, която влиза в контактната пластина, щото съм я дупчил с шило ;)
Правя няколко дупки, после ги оглеждам под лупа, и като нямам замба, режа с ножица тази, която е с най-правилен... това, което се повлича от материала при пробиване с деформация.
От PVC става по-готино.
Кръг не мога да докарам, затова - квадрат. Грозно и работоспособно
Иначе става втулка от 3056 или 3056А, която крепи пластината към платката. Ама те са дефицит - все без изолатори идват.
А на снимката има такава периферия, която влиза в контактната пластина, щото съм я дупчил с шило ;)
Правя няколко дупки, после ги оглеждам под лупа, и като нямам замба, режа с ножица тази, която е с най-правилен... това, което се повлича от материала при пробиване с деформация.
От PVC става по-готино.
Кръг не мога да докарам, затова - квадрат. Грозно и работоспособно
Иначе става втулка от 3056 или 3056А, която крепи пластината към платката. Ама те са дефицит - все без изолатори идват.
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
Да, де. Домързя ме да чертая сечение
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
Е, и мен щеше да ме домързи, ако не беше твойта заготовка ;)
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 794
- Регистриран: 20 апр 2013 16:58
- Местоположение: София-Лозенец
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
То и на другата платка от снимките така е запоен кварцът. Но започни наистина с изолацията на пластинката - все някой талант успява да я загуби.
От друга страна неработещ часовник би трябвало да си го купил по-евтино, сега за една втулка ли ще го правим на въпрос.. :)
- виж оригиналният капак с надписа е друго нещо. Като гледам по обявите - скъпи са..;)
И най-лесно и технологично ми изглежда по начина на varban - с пробушване на картон или pvc. Аз си играех да правя втулка от някаква изолацийка за жичка, пък после отгоре изолационна шайба - а няма смисъл. Даже с картона май е по-добре. - достатъчно е пластичен, за да се уплътни при затягане и да държи здраво.
От друга страна неработещ часовник би трябвало да си го купил по-евтино, сега за една втулка ли ще го правим на въпрос.. :)
- виж оригиналният капак с надписа е друго нещо. Като гледам по обявите - скъпи са..;)
И най-лесно и технологично ми изглежда по начина на varban - с пробушване на картон или pvc. Аз си играех да правя втулка от някаква изолацийка за жичка, пък после отгоре изолационна шайба - а няма смисъл. Даже с картона май е по-добре. - достатъчно е пластичен, за да се уплътни при затягане и да държи здраво.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
То технологията почва, като изкараш импулси на платката и маторчето не върти,а само трепка.
Тогава се сваля моста с предавателното колело, развинтва се маторчето и без да се откачва от жиците се дави в бензин. И по някой път се оправя Всъщност, четири от четири. Два 3050 и два 3056.
Има още два, по един 3050 и 3056, чакащи ред. Те са по-зле, щото нагоре с цифера клинят :(
Една важна работа - стружките се чистят под силна лупа и лампа, докато магнитите останат чисти преди давенето.
Тогава се сваля моста с предавателното колело, развинтва се маторчето и без да се откачва от жиците се дави в бензин. И по някой път се оправя Всъщност, четири от четири. Два 3050 и два 3056.
Има още два, по един 3050 и 3056, чакащи ред. Те са по-зле, щото нагоре с цифера клинят :(
Една важна работа - стружките се чистят под силна лупа и лампа, докато магнитите останат чисти преди давенето.
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
Прозвъних с откачен край на мотора - моторът трепва Другите добри новини са ,че има и втулка на болтчето и подложка на дъното на леглото за батерията.От някакъв прозрачен материал са и двете.
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 794
- Регистриран: 20 апр 2013 16:58
- Местоположение: София-Лозенец
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
Много ме е страх от тези моторчета - при негативния опит на varban. Откакто каза, че дори и привидно да работи - само някъде малко да закача, то до седмица намотката се протрива и край. А много са голи и открити - идеален начин да се напълни със стружки, които да залепнат за магнитите.
Стружки и всякакъв феромагнитен прашоляк има навсякъде.
/* Ако искате да проверите - оставете на земята един магнит и вижте какво е полепнало по него.
По тази причина не ви съветвам да си оставяте телефона на земята, дори за малко.
То не че има някакъв зор да си оставяте телефона на земята -- но може би например ако имате някаква работа, свързана с лежане под колата (някои го намираме за интересно и занимателно техническо хоби). Или както хората си ги оставят по пейките в градинките, докато си седят - и чат-пат вземат да го бутнат и да падне под пейката. Или ако ходите за гъби и си държите телефона в горния джоб на ризата.. ;)
Веднага ще олепи някакви стружки по мембраната на говорителчето (има някаква мрежичка пред нея, но не винаги помага). Ако стружките са прекалено много - ще й пречат да се движи и почти нищо няма да се чува.
Стружки и всякакъв феромагнитен прашоляк има навсякъде.
/* Ако искате да проверите - оставете на земята един магнит и вижте какво е полепнало по него.
По тази причина не ви съветвам да си оставяте телефона на земята, дори за малко.
То не че има някакъв зор да си оставяте телефона на земята -- но може би например ако имате някаква работа, свързана с лежане под колата (някои го намираме за интересно и занимателно техническо хоби). Или както хората си ги оставят по пейките в градинките, докато си седят - и чат-пат вземат да го бутнат и да падне под пейката. Или ако ходите за гъби и си държите телефона в горния джоб на ризата.. ;)
Веднага ще олепи някакви стружки по мембраната на говорителчето (има някаква мрежичка пред нея, но не винаги помага). Ако стружките са прекалено много - ще й пречат да се движи и почти нищо няма да се чува.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: "Съботните" часовници на rosen_er
Щом като имаш мултицет, провери и за трета добра новина - дали се захранва платката. По картинката на предната страница. Като вариант, още преди да сложиш батерията да провериш за късо м/у корпус и отрицателна пластина.rosen_er написа:Прозвъних с откачен край на мотора - моторът трепва Другите добри новини са ,че има и втулка на болтчето и подложка на дъното на леглото за батерията.От някакъв прозрачен материал са и двете.
Ако платката се захранва, а моторчето не трепва, сваляй платката и я снимай от обратната страна.
Ти нямаш ли работеща платка? Ми имаш... как да нямаш
Може да захраниш моторчето с импулсите на другата платка. Само откачи моторчето на Славата. Не съм сигурен, че тази платка ще кара две моторчета в паралел, макмар че няма да се учудя, ако стане с нова батерия
То това към Дреадекс повече де, той е по-щур Значи за пробна платка може да се ползва само такава от 3050 и 3056, от всяка една разновидност. Има по два чешита платки и за 50, и за 56.
Не може да се ползва платка от 3056А и друг, по-съвременен механизъм, щото импулсите са му по-къси ;)
Обратното е възможно обаче. Нов стъпков мотор с една дълга бобина се кара спокойно от платка за 3050 или 3056.