Браво за началото на тази колекция. Аз съм сигурен, че ще има още хубави попълнения.
Моят съвет също го препредавам от 3017 - не си давай парите за профилактика ако не е много важно за теб или не си решил да носиш някой. Сигурно ти се иска всички да ги носиш и да си ги сменяш, но ако наистина искаш да са в колекция то остави ги така. Ако сега ги профилактираш, ще бъдат промити в специален разтвор(бензин) след това ще бъдат "промазани" с часовникарско масло и те ще работят. Но след още няколко години тази профилактика ще се окаже излишна ако не са ползвани. Дори по лошо, че някой часовникари не работят много чисто и може да ти надраскат циферблата или корпуса, или дори по големи бели. Аз вече страдах от такива "професионални" намеси. Затова запази си парите за нещо по-интересно. Първо разкажи на всичките си приятели да се поразровят и да ти дадът тези навид безполезни вещи. След това обиколи по града (антиквариати) разпитай дали им попадат такива часовници. и най важното - търси добър вид, защото ако корпуса или циферблата са съсипани можеш да ползваш само механизма му ако работи (тоест само за части)
След като отвориш часовник за да го почистиш. Издърпай коронката (врътката за сверяване) в положение сверяване след това ще забележиш на самия механизъм едно микро бутонче в близост до ремонтуара (оста която свръзва врътката за сверяване с механизма и влиза в механизма) там натискаш бутончето, то леко пропада и тогава издърпваш коронката навън. Заедно с коронката излиза и тази ос/ремонтуар-а.
При някой часовници механизма заедно с циферблата ще излезе отзат без да го задържа нищо.
При други модели, стъклото в хванато с гривна която има малък прорез където да вкараш малко неостро ножче с лек напън и завъртане на ножчето гривната заедно със стъклото ще се отхлупи. На тези часовници от там се вади механизма тъй като техният циферблат е по-голям и може да излезе само отгоре на часовника.
След като разделиш корпуса от механизма и прибереш механизма някъде да не го повредиш или нацапаш можеш да почистиш.
Следи от пот/кал или други биологични остатъци можеш да премахнеш с четка за зъби с която лесно се достига до трудните ъгли около лъговете (лъговете са 4-те края на корпуса където се закрепва каишката/верижката).
Стъклото можеш да отделиш с притискане на палеца към него. След като го отделиш можеш да го полираш с предварителн озакупени водни шкурки от строителен магазин (по 40ст. лист А4)
Зависи от дълбочината на драскотините в плексигласа можеш да започнеш с по едра например 1000 за про дълбоки драскотини или 1500 ако не е толкова зле. след като отъркаш стъклото в шкурката то ще се матира но драскотините ще изченат постепенно след две минути.
След това трябва да заличиш драскотините от шкурката с следващия номер, например 2000
след това 2500 и накрая може и 3000 ако намериш такава (рядко ги продават) иначе след това най лесно е стар вълнен плат и паста за зъби (бяла а не цветна) там търкането вече е малко повече например 7-8-10 минути. с кръгови движения. като гледаш пастата да не изсъхва и я поддържаш мокра до самия край. Измиваш стъклото с хладка вода и течен сапун. Ще останеш доволен.
Корпуса ако е хром и има драскотини подчти нищо не може да се направи. Сс вълнения парцал и пастата може да се заличат микро драскоти ни но ефекта остава минимален.
Ако корпуса е стомана преминаваш през същата процедур както при стъклото.
След като си почистил всичко връщаш по обратния ред механизма издухваш хубаво прашинките преди да затвориш всички. Връщането на ремонтуара с коронката става с притискане и леко завъртане ще усетиш щракване в най-прибраното положение. Ако не става от първия път, извади леко ремонтуара леко завърти на 45 градуса и пак пробвай, той има квадратен профил и просто трябва да го уцелиш.
Чакаме резултати.
Поздрави!
п.п. еййй унесох се.. някой нещо да добави