
Преди два месеца още не смеех да пипам пружините. Наложи ми се да ги чистя на една Слава 1600. Това увеличи драматично амплитудата на машината и тя почна да върви като свят.
Нямам никакви приспособления за разглобяване и сглобяване - правя го с голи ръце.
Барабанът го отварям с натискане върху нещо твърдо, после притискам с пръст пружината и почвам внимателно витка по витка да я вадя от барабана. След това я чистя с хартия. Ако не се чисти, я слагам в хептан и пак хартия.
След като я изчистя и изсуша, се заемам с барабана и капака.
След това почвам да я навивам - слагам Те-то в отвора и почвам витка по витка да я вкарвам в барабана. Като остане малко, я фиксирам с кохер и слагам оста във вътрешната витка. Писле я донавивам и преди да затворя барабана, капвам 2-3-4 капки масло за скоростни кутии върху витките. След това я затварям.
Всичко това добре,ама пружината на въпросния полет хич даже не е S-образна, а по-скоро ?- образна. И на вътрешните витки има прегъвания.
Ясно е, че ще се сменя, само че аз имам само три или четири такива пружини. Така че преди да ги извадя всичките, ще е добре да обмените челен опит.
Може да не трябва да ги мия с бензин.
Може да трябва с прекарване с нещо твърдо върху пръст да им оправя профила.
То най-добре е нова от пликче, неработила, ама де късмет...