Идентификация и въпроси по механизъм (+)

Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Идентификация и въпроси по механизъм (+)

Мнение от varban »

Часовник - TCM, вече писах за него в viewtopic.php?f=72&t=1781#p16731" onclick="window.open(this.href);return false;

Снимах машината:


Изображение

Въпроси:

1. Откъде му се вади манивелата на тоя?! На сейковеца намерих едно лостче, дето излиза, като му измъкнеш коронката във второ положение, ама тоя няма! Има само едно положение на сверяване и нищо не излиза, ама хич.

2. От два такива часовника и на двата винтовете с трите шлици и лява резба се въртят навсякъде. И на ляво, и на дясно, и все без ефект.

И кво праим ся?

Ако съумея да извадя механизма от корпуса, ще изпусна някак си пружината - ще заклиня едно от колелата с клечка или телче и ще сваля баланса и анкъра, после пружината сама ще се развие.

После ще сваля моста и ще видя, какво е прецакано на болтчето с лявата резба.
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Идентификация и въпроси по механизъм (+)

Мнение от varban »

Не е DG3836... мостът му е на другата страна, пък от http://www.ofrei.com/page1119.html" onclick="window.open(this.href);return false; не можах да намеря подобен :(
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Идентификация и въпроси по механизъм (+)

Мнение от varban »

Прилича на HZ2393 от линка по-горе:

Изображение
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Идентификация и въпроси по механизъм (+)

Мнение от varban »

varban написа:
1. Откъде му се вади манивелата на тоя?! На сейковеца намерих едно лостче, дето излиза, като му измъкнеш коронката във второ положение, ама тоя няма! Има само едно положение на сверяване и нищо не излиза, ама хич.
Не излиза, ами влиза!

Логиката ми е страшна - на малкото машини, които съм пипал досега, ремонтоарът им се вади на сверяване. Значи и на тоя трябва да е така.

Чисто по Бранислав Нушич - понеже динената кора и чехълът имат продълговата форма, и корабите имат такава.

Новобранска ми работа!

Ремонтоарът на този се вади на положение НАВИВАНЕ. В положение сверяване лостчето влиза под моста, като виетнамец в градска канализация:

Изображение

и ходи го измъквай после :muslim:

Ваденето е просто. В положение навиване се натиска ей това лостче:
Изображение
и работата става :)

Вярно е полусейко - при 7009 е почти така - само едно положение, в което може да се натисне лостчето, ама на обратно :)
Ще добавя снимка в темата за вадене на ремонтоар.
nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1265
Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Идентификация и въпроси по механизъм (+)

Мнение от nevenbekriev »

varban написа:
2. От два такива часовника и на двата винтовете с трите шлици и лява резба се въртят навсякъде. И на ляво, и на дясно, и все без ефект.
И кво праим ся?

Ако съумея да извадя механизма от корпуса, ще изпусна някак си пружината - ще заклиня едно от колелата с клечка или телче и ще сваля баланса и анкъра, после пружината сама ще се развие.

После ще сваля моста и ще видя, какво е прецакано на болтчето с лявата резба.
Най-много да се окаже, че не е винт, а нит. Ти защо искаш да го извадиш? Ако няма луфт и се навива нормално, няма нужда да се разглобява. За почистване може да повъртиш колелото докато мостът е в бензина
Аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Re: Идентификация и въпроси по механизъм (+)

Мнение от varban »

Сега го погледнах - НИТ Е!

Нда... този номер е от сорта на щракащ капак със засечки като винтов!

А по принцип нищо не му е счупено, че да го махам. Исках да изчистя и смажа оста, ама явно точката е необслужваема :)

Ако му намеря секундно колело и се оправя с пружината, ще пробвам да зачеканя отворът в моста, че да запресовам на място опората на сектора, в която е и рубинът на секундното колело.
nevenbekriev
Специалист
Reactions:
Мнения: 1265
Регистриран на: 14 Юни 2012 17:05
Местоположение: Варна

Re: Идентификация и въпроси по механизъм (+)

Мнение от nevenbekriev »

varban написа: ...ама явно точката е необслужваема :)
То това определение май може да се отнесе към целия часовник...
varban написа: ще пробвам да зачеканя отворът в моста, че да запресовам на място опората на сектора, в която е и рубинът на секундното колело.
Не трябва да се мъчиш да свиваш отвора. Би трябвало този чекор да е занитен и ще е добре пак да го занитиш. Може и да се запои с тинол откъм долната страна с малко хубав флюс. Тинолът ше влезе навсякъде в хлабината и ще стане здраво.
Публикувай отговор

Обратно към “Ремонти, "направи си сам" и "как се прави"”