Страницата на Върбан / Страничка Варбана
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1171
- Регистриран: 14 яну 2012 16:50
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
ААААА тоя нимой с теслата пробвай с добро
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Първо да падне, ама надали
Сега съм на тема "точене на пинцети".
Успях да си направя нов работен. Сигурно много ще се смеете, ама като видях италианеца от това видео:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ntWY#at=62" onclick="window.open(this.href);return false;
как бачка с крив пинцет, викам си - дай и аз да пробвам
Намерих един такъв, позаточих го и стана. Е, понеже съм аджамия, ченетата му станаха различно дебели, ама то не пречи Вчера вечерта пробвах на пратените от Сашо механизми, тогава видях, че баланса на 2414 е здрав.
И винтчетата вече почти не хвърчат. Ама това сигурно е, щото се научих, че по-добре да изпусна винт на масата, отколкото да го изстрелям с пинцета, който съм стиснал до побеляване на пръстите
Сега съм на тема "точене на пинцети".
Успях да си направя нов работен. Сигурно много ще се смеете, ама като видях италианеца от това видео:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ntWY#at=62" onclick="window.open(this.href);return false;
как бачка с крив пинцет, викам си - дай и аз да пробвам
Намерих един такъв, позаточих го и стана. Е, понеже съм аджамия, ченетата му станаха различно дебели, ама то не пречи Вчера вечерта пробвах на пратените от Сашо механизми, тогава видях, че баланса на 2414 е здрав.
И винтчетата вече почти не хвърчат. Ама това сигурно е, щото се научих, че по-добре да изпусна винт на масата, отколкото да го изстрелям с пинцета, който съм стиснал до побеляване на пръстите
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Вярно е (+)
Победих гоnevenbekriev написа:Поставянето е лесно, притиска се с нещо с плосък връх и малко по-широко от камъка. Ваденето на такъв широк камък е малко по-проблемно, защото може и да се строши.dreadx написа:Можеш, можеш. Счупения лесно ще го изкараш от там. А новия ако го залепиш с каноконлит да не мислиш, че ще избяга. Въпросът е как да свалиш нов от някъде - и аз имам голям проблем с липсата на сериозни часовникарски инструменти.varban написа:рубин няма да мога да сменя, даже и да намеря.
Подобен на този механизъм има и с втулка, вместо рубин - виж, че и така си работи.
Първият рубин излезе от Сашовата 2614 - като я разглобих, рубинът беше на централното колело. Извадих счупения от платината на двобната 2614, и някак си го сложих. Ама лошо, накриво. Пукна се, като го намествах.
Извадих още един и него успях да го сложа от десетия път без да го счупя. После два часа си играх, докато подбера разстоянието между камъните, щото централното колело затягаше. Наложи се да попреместя горният рубин в моста на централното колело. Местих го с болтче, клещи и ламаринка с дупка. Ама пак затягаше леко и тогава преместих рубина в платината със старото прецакано централно колело и с клещите.
Като сглобявах календара, бръкнах в отвора към анкъра с игла и му разлепих единият палет. Залепих го, пробвах го - работи, отскача, ама го смених със здрав.
Загубих само една плиска пружинка, ама намерих подобна от един китайски ройлех кварц
И джобната ракета оживя
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
И полёта
viewtopic.php?f=56&t=1399&start=150#p15994" onclick="window.open(this.href);return false;
От два направих един
Мировата платина, механизъм на ремонтоара и ангренаж, моят мост, анкър, анкърно колело и баланс.
Мой цифер, стрелки и корпус, ама на Миро капакът пасна по-добре.
Остава лъскане на стъкло, каса и капак, през това време - разработка и после - настройване на хода. Ще му търся хубава каишка, засега сложих една черна дето мирише на кожа...
И ще му се мисли прякор.
То бая станаха за прякори, ама от три седмици ходя само със сейковеца - най-накрая го докарах на ход.
viewtopic.php?f=56&t=1399&start=150#p15994" onclick="window.open(this.href);return false;
От два направих един
Мировата платина, механизъм на ремонтоара и ангренаж, моят мост, анкър, анкърно колело и баланс.
Мой цифер, стрелки и корпус, ама на Миро капакът пасна по-добре.
Остава лъскане на стъкло, каса и капак, през това време - разработка и после - настройване на хода. Ще му търся хубава каишка, засега сложих една черна дето мирише на кожа...
И ще му се мисли прякор.
То бая станаха за прякори, ама от три седмици ходя само със сейковеца - най-накрая го докарах на ход.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Трети за три дни (+)
Още една ракетa, 2609.
Тя работеше, ама ставаше за друга планета - денонощието при нея беше към 22 часа.
Странна някаква, мостът и нямаше подложка, пък машина 2609 НА май трябва да има.
Сашо ми беше пратил половин 2614, с цял баланс. Ама по мостаовете имаше следа от як инструмент - като гледам дерюгата, май щанга за гуми
Пробвах да разменя балансите с мостовете - таратанци. Регулаторът на Сашо закачваше баланса.
Наложи се да разменям и мостовете. Стана
Налижи се да сложа една подложка, тогава тръгна кат свят.
А старата спирала е леко крива в предпоследната витка и в свободно състояние лепи витки, ама се разбра чак като я извадих.
Стават ми три спирали за ракета. И един цял баланс. И трите не стават, така че мога да се уча на тях
Тя работеше, ама ставаше за друга планета - денонощието при нея беше към 22 часа.
Странна някаква, мостът и нямаше подложка, пък машина 2609 НА май трябва да има.
Сашо ми беше пратил половин 2614, с цял баланс. Ама по мостаовете имаше следа от як инструмент - като гледам дерюгата, май щанга за гуми
Пробвах да разменя балансите с мостовете - таратанци. Регулаторът на Сашо закачваше баланса.
Наложи се да разменям и мостовете. Стана
Налижи се да сложа една подложка, тогава тръгна кат свят.
А старата спирала е леко крива в предпоследната витка и в свободно състояние лепи витки, ама се разбра чак като я извадих.
Стават ми три спирали за ракета. И един цял баланс. И трите не стават, така че мога да се уча на тях
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
След китайчето дойде ред на една Слава 1600.
Тя ми се опъва бая. Не щеше да тръгне кат свят.
Колелета пищят на ултразвук, като навиеш на половин оборот, ама не ще и не ще. Балансът се клати и спира даже на докрай навита пружина.
Оказа се смазването на баланса.
Интересно, че първият път вървеше, ама бързаше. Бяха се залепили витките на спиралата.
И се наложи пак да я свалям от моста, сума време да я мия, докато престана да лепне. Като смазах и сглобих баланса - не ще и не ще.
Преди да я разглобя, си викам - дай да пробвам арменския начин (разправят, че в Швейцария му викат френски - сигурно още ги е яд на Бреге ). Само че не удавих цялата машина, а капах хептан на камъните на баланса. И Славата взе, че тръгна
Пали от четвърт, и въобще се държи прилично.
Ама пак ще я разглобявам. Ще измия всичко и ще намажа само камъните на четирите колелета. Палетите хич не съм се и пробвал да мажа, а балансът ще го оставя на сухо, докато намеря свястно масло за него.
Интересно е друго - по-лесно ми е да разглобя и сглобя пет дамски часовникa две стрелки, отколкото един мъжки с ден/дата
Тя ми се опъва бая. Не щеше да тръгне кат свят.
Колелета пищят на ултразвук, като навиеш на половин оборот, ама не ще и не ще. Балансът се клати и спира даже на докрай навита пружина.
Оказа се смазването на баланса.
Интересно, че първият път вървеше, ама бързаше. Бяха се залепили витките на спиралата.
И се наложи пак да я свалям от моста, сума време да я мия, докато престана да лепне. Като смазах и сглобих баланса - не ще и не ще.
Преди да я разглобя, си викам - дай да пробвам арменския начин (разправят, че в Швейцария му викат френски - сигурно още ги е яд на Бреге ). Само че не удавих цялата машина, а капах хептан на камъните на баланса. И Славата взе, че тръгна
Пали от четвърт, и въобще се държи прилично.
Ама пак ще я разглобявам. Ще измия всичко и ще намажа само камъните на четирите колелета. Палетите хич не съм се и пробвал да мажа, а балансът ще го оставя на сухо, докато намеря свястно масло за него.
Интересно е друго - по-лесно ми е да разглобя и сглобя пет дамски часовникa две стрелки, отколкото един мъжки с ден/дата
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 794
- Регистриран: 20 апр 2013 16:58
- Местоположение: София-Лозенец
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Не се тества така, ами като духнеш трябва да се въртят свободно и с инерция. При навиване на пружината по-нямаш преценка какво усилие прилагаш и дали някъде все пак не запира.varban написа:Колелета пищят на ултразвук, като навиеш на половин оборот,..
Или може да побутнеш зъбните колелца леко, с игличка - пак дава много добра представа.
Естествено, това ако си разглобил напълно механизма. И чак след като се увериш, че всичко е наред, слагаш барабана с пружината.
Защо не цопнеш баланса с целия мост в медицински бензин - съмнявам се да му изпопадат камъните. Също ползвах този спрей за почистване на ел.контакти - струва около над 16 лв. килото, но е удобен и за изплакване - струята отнася прашинки и боклуци. Ако накиснеш нещо в такава течност, тя разтваря мръсотията, но прашинките си остават по частите.varban написа:Бяха се залепили витките на спиралата. И се наложи пак да я свалям от моста
http://store.emk-33.com/product/323981/ ... motip.html
Същото вещество е - медицински бензин. Само няма да казваш за какво ти трябва, че с тая спорих половин час:
-- Един такъв спрей.. MOTIP, за часовници.
-- ?? -- Нямаме за часовници!
ZIPPO-то също би трябвало да става - само дето има много ментета на Зипо, не се знае какво съдържат и е скъпо.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Аз не се ориентирам по звука, а по "отката". Малко навия пружината, колелетата се развъртат, и като развият пружината, трябва да се врътнат обратно.dreadx написа:Не се тества така, ами като духнеш трябва да се въртят свободно и с инерция. При навиване на пружината по-нямаш преценка какво усилие прилагаш и дали някъде все пак не запира.varban написа:Колелета пищят на ултразвук, като навиеш на половин оборот,..
А за духането - не става с мойта круша. Аз имам една половинлитрова, с дълъг пластмасов пишльок, тя става само за секундомери и за стенни часовници
Трябва да си търся малка круша и да и сложа една изтеглена стъклена тръбичка - аз по-добре работя по стъкло, отколкото по метал
Да, това го правя. Само че побутвам барабана. Ако не сложа барабанът на 1600, няма вкарване на четирите оси в моста. А барабанът е тежък, малко мърда, и зъбното колело, което се зацепва в него, се опира на зъбите.dreadx написа: Или може да побутнеш зъбните колелца леко, с игличка - пак дава много добра представа.
Естествено, това ако си разглобил напълно механизма. И чак след като се увериш, че всичко е наред, слагаш барабана с пружината.
Пък и не съм сигурен, че барабанът ще влезе на място при сглобен ангренаж.
За разглобяването - 1600 го разглобявам напълно. 1601 - не. Още ме е страх да пипам инкаблоците.
Разбира се, че няма да му изпопадат. Ама ако не сваля спиралата, не мога да разглобя горната опора.dreadx написа:Защо не цопнеш баланса с целия мост в медицински бензин - съмнявам се да му изпопадат камъните.varban написа:Бяха се залепили витките на спиралата. И се наложи пак да я свалям от моста
Трябва да пробвам. Гледах опаковки по половин кило за 8...9 лева, сигурно ще е добър.dreadx написа: Също ползвах този спрей за почистване на ел.контакти - струва около над 16 лв. килото, но е удобен и за изплакване - струята отнася прашинки и боклуци.
Хич няма да казвам, ще си помислят, че пак ще разглобявам нови контактори Дано и малко часпром да излезе, че ще забравя разликата между фаза и нула ;)dreadx написа: Същото вещество е - медицински бензин. Само няма да казваш за какво ти трябва, че с тая спорих половин час:
-- Един такъв спрей.. MOTIP, за часовници.
-- ?? -- Нямаме за часовници!
Сериозно - откакто почнах да разглобявам контактори и моторни защити преди да ги сложа в таблото, което правя, даже изделията на Елмарк се държат много добре
А поводът за разглобяването бяха откази на Шнайдер - лоши пружинки. Работят два-три месеца и се скапват.
Скъп е. Аз бензин Zippo го купувам само заради опаковките. Удобен е.dreadx написа:ZIPPO-то също би трябвало да става - само дето има много ментета на Зипо, не се знае какво съдържат и е скъпо.
Ronsonol е по-евтин, ама пак е скъп. Опаковката е баш същата.
А за ментетата - оказа се, че опаснен в тях е и труднолетливия остатък. Затова ароматизираните ще ги ползвам само за чистене на верижки
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
За пореден път развинтих всичко на славата 1600. Сглобих я, без да мажа камъните на баланса и палетите на анкъра.
Тръгна
После погледнах един мъжки часовник... стори ми се голям като будилник
Тръгна
После погледнах един мъжки часовник... стори ми се голям като будилник
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Значи вече си готов за калибър 1200
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Ако падне - с удоволствие.
Още от ученик обичам миньонки ;)
Още от ученик обичам миньонки ;)
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Вече сериозно (+)
Разликата между дамските калибри и мъжките не е голяма.
По-скоро е чисто психологическа.
Да, платината е малка, ама механизъм две стрелки е по-прост от централна секунда.
По-неудобен е мостът. На 160* той държи всичките четири колелета. По-зор се наместват.
Винтчетата се навиват в щифтовете и са само два. А сглобката им е стегната, пък мостът е лек, така че няма "шльоп" когато нацелиш осите в камъните.
Другото е от мой хайванлък - нямам нито стойка, нито държач, нито менгеме и сглобявам, като държа механизма с лявата ръка... айде сега, майсторите с две ръце сглобяват, пък аз, аджамията - само с една.
Втората разлика е обективна.
Барабанът е малък, пружината - много по-слаба от тази на мъжките и въртящият момент е в пъти по-малък. Малко да заплескаш с мазно/мръсно, и не ще и не ще.
И смазката - тази, която имам от Лаврентий Палыч, става само за ангренажа. Ако намажа анкърното колело с капка върху палета и с прещракване, анкърът отскача вяло. И машината не тръгва.
Същото е и с опорите на баланса.
Сега на сухо върви с амплитуда малко над 180 градуса, което не е добре за точност.
Интересно, как ще му се отрази мазане като на анкър на омега и сейко.
Бях чел някъде, че цапфите на анкъра на шестстотните машини се смазват, като се забият в намаслено меко дърво или сърцевина от бъз.
Като правя репасаж на механизма на златната слава на жена ми, ще го пробвам тоя номер.
По-скоро е чисто психологическа.
Да, платината е малка, ама механизъм две стрелки е по-прост от централна секунда.
По-неудобен е мостът. На 160* той държи всичките четири колелета. По-зор се наместват.
Винтчетата се навиват в щифтовете и са само два. А сглобката им е стегната, пък мостът е лек, така че няма "шльоп" когато нацелиш осите в камъните.
Другото е от мой хайванлък - нямам нито стойка, нито държач, нито менгеме и сглобявам, като държа механизма с лявата ръка... айде сега, майсторите с две ръце сглобяват, пък аз, аджамията - само с една.
Втората разлика е обективна.
Барабанът е малък, пружината - много по-слаба от тази на мъжките и въртящият момент е в пъти по-малък. Малко да заплескаш с мазно/мръсно, и не ще и не ще.
И смазката - тази, която имам от Лаврентий Палыч, става само за ангренажа. Ако намажа анкърното колело с капка върху палета и с прещракване, анкърът отскача вяло. И машината не тръгва.
Същото е и с опорите на баланса.
Сега на сухо върви с амплитуда малко над 180 градуса, което не е добре за точност.
Интересно, как ще му се отрази мазане като на анкър на омега и сейко.
Бях чел някъде, че цапфите на анкъра на шестстотните машини се смазват, като се забият в намаслено меко дърво или сърцевина от бъз.
Като правя репасаж на механизма на златната слава на жена ми, ще го пробвам тоя номер.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
А Чайка 1601 май-май е по-лесна от мъжки часовник. В моста са само три оси - минутното колело е на моста на пружината.
За Слава 1600 - разглобих машината на златната. Барабанът излезе при сглобен ангренаж. Значи става. На сглобяване ще пробвам така г
За Слава 1600 - разглобих машината на златната. Барабанът излезе при сглобен ангренаж. Значи става. На сглобяване ще пробвам така г
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Вече сериозно (+)
На крива ракeта космосът и пречи, а пък на мен - маслото на партията.varban написа: Втората разлика е обективна.
Барабанът е малък, пружината - много по-слаба от тази на мъжките и въртящият момент е в пъти по-малък. Малко да заплескаш с мазно/мръсно, и не ще и не ще.
И смазката - тази, която имам от Лаврентий Палыч, става само за ангренажа. Ако намажа анкърното колело с капка върху палета и с прещракване, анкърът отскача вяло. И машината не тръгва.
Същото е и с опорите на баланса.
Сега на сухо върви с амплитуда малко над 180 градуса, което не е добре за точност.
...
Като правя репасаж на механизма на златната Slava на жена ми, ще го пробвам тоя номер.
Втората Слaва тръгна кут змей.
Само че си поиграх да намеря най-добрата комбинация от мостове и подвижни части. Събрах най-доброто от две машини (едната без колелета и със счупен баланс). И стана една хубава машина 1600.
В кутията останаха мостовете и платината на златната слава, а балансът, пружината и колелетата ги съеших с другата.
Измих като свят всичко, лъснах камъните и осите, пробвах с различни пластини под моста на баланса и работата стана.
Върви с голяма амплитуда и цъка по-звънко от първата.
Сглобявах първо ангренажа и после мушнах барабана.
Интересно, че нищо не загубих, само счупих едно минутно колело, като вадих карамфила. И камъкът се измъкна :( Сложих го на място със счупеното колело...
Така че не е до масло, а до ръчички. И до мръсния навик да си търся оправдание.
Първата Славa ще се разглобява още един път, като настроя втората на ход.
Последна промяна 1 на varban, променена общо 29 пъти