Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Тук пишем за каквото се сетим
Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban » 12 юли 2014 21:06

Успях да постигна частичен успех с фотото:


Изображение

Изображение

Изображение

Но излизат само вълните. Няма я играта на цветове... то това не е за цифрова сапунерка задачка :(

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban » 12 юли 2014 21:22

А класиката е лесна за снимане:


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Но не става за конкурс - тя пък бърза с три или четири секунди на ден, а и се полага двойно по-малко според завода и четворно - според мен ;)
Ще се пробвам да я регулирам и ако успея до края на месеца, ще и измисля прякор и ще я пусна.
Последна промяна 1 на varban, променена общо 31 пъти

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban » 29 юли 2014 14:53

С часовниците - пълен блокаж: всичко работи, ама нямам време да оформя конкурсен постинг :(
Все пак ще трябва да си седна на задника и да хвана последния вагон - два готови имам, и са от тоя месец.

Ама тука един отговор на Митака:
мitakaaa написа: Тук нещо се спомена за ФОРД модел Т - ама не разбрах какво. На мен ушите ми порастват като чуя нещо за стара кола.
На времето Хенри Форд е заявил, че автомобилът може да бъде какъвто и да е цвят, стига тоя цвят да е черен :) Обикновено се обяснява с това, че черната боя е била по-евтина. Е, не е така :) Хенри Форд е имал доста повече акъл от тези, които са създали митове и легенди от биографията му, и му е било напълно ясно, че различните цветове коли ще водят до по-големи продажби. Но на първия етап, когато пазарът не е бил наситен, той е могъл да си позволи правенето само на черни коли. Защото те наистина са му излизали много по-евтини, но заради производителност на бояджийното отделение. Такива са били тогавашните емайллакове - черният съхнел много по-бързо от другите цветове, и май с пъти. Те всички са били маслени, но в черния се добавяла някаква смола от типа на асфалтите, която не се връзвала нито с един друг цвят по понятни причини.

За другите производители, които правели по 10...20 автомобила на ден, това не било проблем. Но за първия автомобил, произвеждан на конвейер - много даже.
С въвеждането на новите алкидни бои и лакове фордовете също станали като цветовете на дъгата. И обратно може да се каже - новите алкидни лакоматериали са се появили благодарение на рязко нарастналото производство на автомобили.

мitakaaa
Специалист
Reactions:
Мнения: 866
Регистриран: 03 фев 2012 23:01

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от мitakaaa » 29 юли 2014 16:04

Не знаех подробности за цветовете. Но се заинтересувах от от споменаването на ФОРД Т тъй като един приятел е намерил в едно село такава кола и я купи. Беше ми я докарал за възстановяване. Свързах се с познат в Германия - автомонтьор. Той от своя страна намери фирма която продава резервни части за стари коли. От фирмата ми изпратиха каталог с наличните в момента резервни части. Оказа се че има всичко. ( но на цени като за Германци) Та в процеса на търсене на инфо за колата се установи че това е ГАЗ А - Руска кола започната с американски части. Единствено двигателя е отлят в Горкиевски автомобилен завод. Всичко останало носи щемпел ФОРД.
Свързахме се и с Г-н Маргарит Карабуров - председател на ретро клубовете в БГ. Той каза че в България има само 4 Форда реставрирани, но няма известна кола ГАЗ А. Нито реставрирана, нито нереставрирана. Та Каза че ако наистина това е не ФОРД а ГАЗ - ще е първата. И дойде от София да види с очите си. Няколко месеца работих по тази кола, но глътна много пари на приятеля ми. Сега я прехвърли при друг автотенекеджия и там отидоха много пари. А Г-н Карабуров каза че по неговата са отишли 25 000 лева като се има предвид че е била почти в прекрасно състояние. Та имам някъде и снимка с Газката преди да я разглобим за ремонт , ама дано някъде я намеря тая снимка и да си я запазя , че друга няма да има.

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban » 29 юли 2014 17:52

ГАЗ-А е лицензно копие на Ford Model A.
Той прилича на модел Т, ама е доста по-традиционен.
Аз модел Т не съм виждал, но описанието му е достатъчно и не можеш да го сбъркаш с нищо - газта му е като на самолет, със секторна ръчка, а заден ход се включва с педал :-) Че и скоростите са били само две предни, и разни други особености, дето не ги помня (и сигурно ги има в мрежата).
Форд-А, както и ГАЗ-А са с тристепенна скоростна кутия и три привични педала - амбреаж, спирачка, газ.

мitakaaa
Специалист
Reactions:
Мнения: 866
Регистриран: 03 фев 2012 23:01

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от мitakaaa » 29 юли 2014 18:07

Правилно - говорим за Т а аз си мисля за А. Без да се усетя.
Да - всичко е едно към едно на А-тата. Макар че руското А е с отлят руски двигател , пак е едно към едно с Американския - дамо дето на чугунения блок е отлято и едно ГАЗ Молотова. Незнам точната история , дали е лицензен и кога става лицензен - защото първите коли като тази , както ти казах всеки един детайл е маркиран с емблемата на ФОРД . Освен това като го разглобявахме всички лагери в него бяха TIMKEN - USA. Просто колата беше сглобена от 100 процента американски части. Все пак е възможно и с лиценз да е - договорка да речем първите количества да ги сглобят само , докато се премине към собственото производство.

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban » 29 юли 2014 22:05

Когато се пуска бързо ново лицензионно производство на гола поляна, това е стандартна тактика. Тръгва се от едър (агрегатен - двигател, скоростна кутия, мостове), среден (системен - електрооборудване, спирачна система) и дребен (възли - примерно балансиран колянов вал в сбор с маховик) разсип. Плюс комплектовки и чарколяк. Плюс - конвейерите се насищат с пооперационни сглобки - примерно греди на рама, заварена рама и така до готов автомобил.
И в един прелестен ден почва лудницата - всичко тръгва успоредно, ако нещо не върви, се слага разсип от резерва, та да не се спира заради виещ диференциал усвояването на машината.
Заедно с местните работници работят и работници на лицензьора, конструктори, технолози, началници - всичко е двойно. За няколко месеца основния зор свършва и после се чистят тесни места. И чак като местното производство тръгне като свят, се плаща последната половина от парите :-)
Така е било в ГАЗ, така е било във ВАЗ, пък и не само за колите.
Значи ГАЗката е от първите години.

За лиценза - не се съмнявай, всичко е било официално. Не само за този модел, ами още за два-три. Освен това - за трактори, камиони. Огромна сделка е била - тогава в САЩ е била Великата депресия, а СССР е бил в международна изолация. С Форд е първия голям пробив, след него и на други им харесва. Съветския пазар е бил черна дупка - на това нямане добре дошло е било всичко, а американската школа на автомобилостроенето не е била хич лоша. Според много хора - даже най-подходяща за братята тогава.

С часовниците пак е станало така, ама не от първия път и не от американците, а от французите.

мitakaaa
Специалист
Reactions:
Мнения: 866
Регистриран: 03 фев 2012 23:01

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от мitakaaa » 29 юли 2014 22:57

То и аз така си го представих - в началото буквално внос на частите и само монтаж. До колкото знам Форд А започва конвеирно през 1928 - а Газ А се появява през 1932 или 33. Така мисля че беше . Та няма как в такъв кратък период да се случи и лицензно споразумение и изграждане на огромен завод който да бълва вече истински автомобили вместо дотогавашните опитни модели на полукаруци, полуфайтони , полукаляски. И все пак - нима тогавашното силно червено РСФСР са били в такива близки отношения със ''загниващия'' капитализъм. Ама явно на парите цветът е без значение. Само количеството .

мitakaaa
Специалист
Reactions:
Мнения: 866
Регистриран: 03 фев 2012 23:01

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от мitakaaa » 29 юли 2014 23:06

някъде имах снимки - на руските коли и техните родители американци, германци и т.н
Ето едно NSU PRINZ - с неговото отроче ЗАЗ
Изображение

storyteller
Moderator
Reactions:
Мнения: 845
Регистриран: 12 яну 2012 13:36

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от storyteller » 30 юли 2014 06:31

Специално Сталин е имал много положително отношение към САЩ - преди Желязната завеса и Студената война, разбира се. Съветските политици са смятали, че САЩ не са империалистическа страна, защото нямали колонии (след Втората световна имат, и то доста) и не участвали във военната интервенция срещу болшевиките след Първата световна. Освен това били много впечатлени от масовото индустриално произвоство на всичко, включително на часовници. Коли, камиони, трактори, електромотори, минна индустрия, та чак до химически моливи. Даже Анастас Микоян искал да въведе МакДоналдс - системата в работническите столове.

Сканирах преди три години няколко страници от списанието Амторг (Американска търговия), едно пропагандно издание на английски, с което СССР се рекламират пред американски инвеститори и специалисти - работници и инженери, на които предлагат работа. Сергей Антонов ги качи на страницата си в Гугъл, може да ги разгледате, ако ви е интересно.

https://plus.google.com/photos/11309823 ... 0604889521" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Отплеснахме се на коли, ама то и на мен ми е интересно :)

Мнение от varban » 30 юли 2014 07:27

мitakaaa написа: Ето едно NSU PRINZ - с неговото отроче ЗАЗ
Изображение
По външен вид. Агрегатите вътре са от ЗАЗ 965, който е правен за гърбавия Запорожец:

Изображение

Като малък много пъти съм гледал двигатели на ЗаЗки, ама преди петнайсетина години го погледнах с други очи. Чудо на техниката си е, откъдето и да го погледнеш :)

rosen_er
Специалист
Reactions:
Мнения: 3864
Регистриран: 19 яну 2012 19:20

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от rosen_er » 30 юли 2014 08:27

Като ученици четирима приятели купихме един "гърбав" Запорожец “по 100лв май дадохме.Червен,ама избеляло червен.Нямаше оригинален ключ ,а продавача беше направил "заготовка" от лист за ръчна ножовка :) Никаква регистрация нямаше, разбира се,нито пък ние книжки.Ходехме за риба с него.Докато веднъж не прегря и блокира двигателя.Ех , спомени....

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban » 30 юли 2014 08:43

storyteller написа:Специално Сталин е имал много положително отношение към САЩ - преди Желязната завеса и Студената война, разбира се [...] Освен това били много впечатлени от масовото индустриално произвоство на всичко, включително на часовници. Коли, камиони, трактори, електромотори, минна индустрия, та чак до химически моливи. Даже Анастас Микоян искал да въведе МакДоналдс - системата в работническите столове.
Анастас "От Ильича до Ильича без инфаркта, без паралича" Микоян е една от най-ярките фигури на висшите ръководители на Съюза. И не само Анастас - брат му е най-често споменавания арменец в света, вярно, не пряко... стоп, пак ще се отплесна :)

Американците също с интерес са гледали, какво се случва в Съюза. И някои от тях положително са се отнасяли към това, което е ставало там... далече не всички, разбира се, и далече не във всичко. За политика няма да говорим, щото не и е мястото тук, но индустриализацията на такава огромна и изостанала страна е предизвиквала остър интерес на целия свят. Руската империя и Съветска Русия е била много зле по общотехническо ниво в сравнение даже с такава затворена в себе си страна, като Япония.

Потребителски аватар
varban
Moderator
Reactions:
Мнения: 4585
Регистриран: 26 май 2013 21:00
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от varban » 30 юли 2014 08:45

rosen_er написа:Докато веднъж не прегря и блокира двигателя.Ех , спомени....
Това си е болест на ЗаЗките - заден двигател с въздушно охлаждане... немците по ги разбират тия работи: трабантутляците много по-рядко прегряват, щото броя на цилиндрите е правилния и е сложен на правилното място :D

Между другото - оказва се, че първата съветска кола с предно предаване е скопен (без двигателен заден мост) ЛуАЗ:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:LuAZ-969_(ZAZ-969" onclick="window.open(this.href);return false;).jpg

Та на този вундерваген двигателят се е чувствал доста по-добре.

мitakaaa
Специалист
Reactions:
Мнения: 866
Регистриран: 03 фев 2012 23:01

Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана

Мнение от мitakaaa » 30 юли 2014 12:35

Той проблема на въздухарките като Заза не е точно в това че им е трудно охлаждането , а в немарливото отношение към поддръжката точно та това охлаждане. Целия двигател е обвит в ламарини които насочват струята въздух така че да обдухва оребрените глави и ризи. Ама ако тия ламарини са изпокривени и неприлепнали добре - се нарушава циркулацията на въздуха от турбината. Освен това омасляването и затлачването на ребрата води до лошо температурно отдаване. А пък модела 968 има и термоклапи които регулират потока въздух от вън. Някой поглеждал ли ги е дали са изправни и дали отварят и затварят - едва ли . Та ако един заз се поддържа правилно ще ни надживее.

Заключена

Върни се в “Всичко останало ----- Off Topic Discussions”