Страницата на Върбан / Страничка Варбана
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Разглобих и сглобих механиката, със снимки. Ама точно като слагах моторчето и платката от Тагиль, изпуснах едно винтче в механизма. Не излиза, мамка му! Сега пак ще трябва да разхвърлям всичко, докато го намеря :'( :O =-O
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Как се ползва радиокомпас в Луфтвафе:
Използва се лесно. Щурманът на Юнкерса се настройва на радиостанция Ленинград, почва да върти на ръка антенката на радиокомпаса и настройва на минимална чуваемост. Това означава, че плоскостта на антената е насочена към радиостанцията. Да, най-простия ръчен радиокомпас (казват му радиополукомпас) се настройва на минимална чуваемост... за кво му е на Ханс да слуша - там предават новини на руски и болшевистка музика, а през повечето време - метроном, който чука бавно, ако няма тревога и ускорява такта си, когато бомбардировачите приближат.
Е, не само на Ленинград се настройва, щото долу може да са измислили някоя гяволия, та вместо на Невски проспект да излезе над артилерийския полигон или над Кронщадт, а там празно няма - зенитчиците са моряци, а те стрелят по-добре от сухопътните.
Може да се настрои на Хелзинки - малко по-сложни изчисления, но по-сигурна приводна радиостанция, щото са съюзници. Обикновено се ползват три и повече радиостанции, като при необходимост се сменят по трасето. Може направо да се определят координати - с триангулация. Два пеленга се пресичат в точка, три - в триъгълник.
Същото е, като снемане на компасен пеленг по ориентири, само че не се прави с компас, а с радиокомпас. Разбира се, трябват координатите на излъчвателите, както и координатите на ориентирите при визуално пеленгиране. Най-добре - подробна карта, или радиокарта.
Там вече е по-сожно, ама няма да превръщам темата ти в разказ за навигация на летателните апарати
Та така с Ханс... като се приближи достатъчно до целта, не му трябва навигация, щото целта е огромна - няколкостотин квадратни километра. Ама не е лесна - отначало се среща с изтребителите, И-16 и малко МиГове и ЛаГГове. То И-16 се смята за стар, ама... тип 26 е оръдеен, 2х20 и 2х7.62. А ЛаГГ е точно Bombermörder - 1х20, 2х12.7 и 2х7.62. И ги пилотират сити летци, щото повечето полкове са извън блокадата, а тия, които са вътре, ядат достатъчно, за да не загубят съзнание в боя, въпреки че в столовата им пресяда. Ама като нареди Партията - ще ядат, няма да мрат от глад. Тяхната задача е да накарат Ханс унд камраден да умрат за Фюрера и Райха.
След това - аеростатите, после се включват прожекторите и полугладните зенитчици почват да хвърлят в устата на оръдията си 25 килограмовите патрони с осколочни снаряди. Вероятността да улучат е с много нули след запетаята, ама всяко оръдие изстрелва по 20 снаряда в минута, а стрелят стотици, а ако броим и по-дребните - много хиляди.
И ако на Ханс му се размине, хваща в прицела... абе кво хваща... лети по счисление, и като сметне, че е над целта, пуска бомбите, все нещо ще улучи.
Може да се цели през лятото, през белите нощи, ама не им стиска да летят по светло, щото един път са пробвали, и повече не са повторили - нямали излишни бомбардировачи и екипажи.
И после - на обратно. Като свършат оръдията и аеростатите, идват изтребителите. Принципно положение - болшевиките атакуват и на отиване, и на връщане, та да намалят броя на машините.
Реших да не го пиша в темата на Коцето...
Използва се лесно. Щурманът на Юнкерса се настройва на радиостанция Ленинград, почва да върти на ръка антенката на радиокомпаса и настройва на минимална чуваемост. Това означава, че плоскостта на антената е насочена към радиостанцията. Да, най-простия ръчен радиокомпас (казват му радиополукомпас) се настройва на минимална чуваемост... за кво му е на Ханс да слуша - там предават новини на руски и болшевистка музика, а през повечето време - метроном, който чука бавно, ако няма тревога и ускорява такта си, когато бомбардировачите приближат.
Е, не само на Ленинград се настройва, щото долу може да са измислили някоя гяволия, та вместо на Невски проспект да излезе над артилерийския полигон или над Кронщадт, а там празно няма - зенитчиците са моряци, а те стрелят по-добре от сухопътните.
Може да се настрои на Хелзинки - малко по-сложни изчисления, но по-сигурна приводна радиостанция, щото са съюзници. Обикновено се ползват три и повече радиостанции, като при необходимост се сменят по трасето. Може направо да се определят координати - с триангулация. Два пеленга се пресичат в точка, три - в триъгълник.
Същото е, като снемане на компасен пеленг по ориентири, само че не се прави с компас, а с радиокомпас. Разбира се, трябват координатите на излъчвателите, както и координатите на ориентирите при визуално пеленгиране. Най-добре - подробна карта, или радиокарта.
Там вече е по-сожно, ама няма да превръщам темата ти в разказ за навигация на летателните апарати

Та така с Ханс... като се приближи достатъчно до целта, не му трябва навигация, щото целта е огромна - няколкостотин квадратни километра. Ама не е лесна - отначало се среща с изтребителите, И-16 и малко МиГове и ЛаГГове. То И-16 се смята за стар, ама... тип 26 е оръдеен, 2х20 и 2х7.62. А ЛаГГ е точно Bombermörder - 1х20, 2х12.7 и 2х7.62. И ги пилотират сити летци, щото повечето полкове са извън блокадата, а тия, които са вътре, ядат достатъчно, за да не загубят съзнание в боя, въпреки че в столовата им пресяда. Ама като нареди Партията - ще ядат, няма да мрат от глад. Тяхната задача е да накарат Ханс унд камраден да умрат за Фюрера и Райха.
След това - аеростатите, после се включват прожекторите и полугладните зенитчици почват да хвърлят в устата на оръдията си 25 килограмовите патрони с осколочни снаряди. Вероятността да улучат е с много нули след запетаята, ама всяко оръдие изстрелва по 20 снаряда в минута, а стрелят стотици, а ако броим и по-дребните - много хиляди.
И ако на Ханс му се размине, хваща в прицела... абе кво хваща... лети по счисление, и като сметне, че е над целта, пуска бомбите, все нещо ще улучи.
Може да се цели през лятото, през белите нощи, ама не им стиска да летят по светло, щото един път са пробвали, и повече не са повторили - нямали излишни бомбардировачи и екипажи.
И после - на обратно. Като свършат оръдията и аеростатите, идват изтребителите. Принципно положение - болшевиките атакуват и на отиване, и на връщане, та да намалят броя на машините.
Реших да не го пиша в темата на Коцето...
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Още едно отплесване от същата тема:
trk2> Не ми е известно Луфтвафе да са използвали самолетоносачи в Атлантика.
Не само в Атлантика. Не са имали нито един, както и основния им противник - СССР. Самолетоносачите са британска, а най-вече американска и японска работа.
trk2> Преди представянето четох сводка от един полет в бискайския залив с Юнкерс 290, на връщане са направили определяне на местоположението по звездите. Ето я статията, http://www.knirim.de/rlmbhi.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; има я и на немски.
Разбира се, това е голям самолет... всъщност, един от малкото, който е бил удобен за работа с октант - виж астрокупола точно в центъра на тежестта на самолета, да се клати най-малко:
http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/ju ... 290a-1.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Ама това е и признак, че не е истински бомбардировач - на това място на истинските бомбардировачи няма обем за такива шукарий - там е бомболюка, а над него има най-много херметичен тунел, а то и хич няма достъп от предните кабини до задните.
Ако в един бомбардировач можеш да се разхождаш, както във пътнически самолет, значи това е преправен от пътнически
На немците и двата им по-масови четиримоторника са транспортни. Те не са имали време да направят стратегическа авиация, тя за 5 годино не се прави.
Руснаците също не са имали, по-точно имали са преди това, че и преди другите две страни. Говоря за огромния флот от четиримоторни ТБ-3, Над 800 са построени, поне 500 са били в роля на бомбардировачи. Тогава братята виждат меда и жилото на това да си пръв. Хубаво е, че друг такова нещо няколко години няма, ама лошото е, че... че появата на нови машини праща първите за вторични суровини... е, в ролята на транспортни самолети и нощни бомбардировачи.
Впрочем, и немците много-много не са си позволявали да бомбардират масово цели в дълбочина денем, щото.. писах зашо
Братята са имали всичко на всичко по-малко от 100 четиромоторни Пе-8, ама те пролет не са правили. Основната далечна машина на братята е била Ил-4 (ДБ-3Ф), по-малко Ер-2... страшен хайтек, ама не особено убедителен.
И малко-много B-25 по ленд-лиза - най-тежката машина, която са давали американците на братята.
Впрочем, историята с дизеловите съветски бомбардировачи е много добра илюстрация на резултатите от авангардни изследвания - може и да не са направили реално добър авиационен дизел, ама пък цялата война изкараха с танковия дизел В-2, слаган на всички машини, като се почне от Т-34 и КВ и се свърши с... да, да, с Т-90.
Размерностите на съветските и руските танкови дизели не е изменяна още от средата на 30-те: диаметър на цилиндъра 150, ход на левия блок 180, на десния - 186.7, 48 клапана, 39 литра работен обем. Разликата между танковия и авиационния е била 1.5 пъти - авиационния е бил 60 литров, ама два и половина пъти по-мощен - към 1300 коня.
trk2> Не ми е известно Луфтвафе да са използвали самолетоносачи в Атлантика.
Не само в Атлантика. Не са имали нито един, както и основния им противник - СССР. Самолетоносачите са британска, а най-вече американска и японска работа.
trk2> Преди представянето четох сводка от един полет в бискайския залив с Юнкерс 290, на връщане са направили определяне на местоположението по звездите. Ето я статията, http://www.knirim.de/rlmbhi.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; има я и на немски.
Разбира се, това е голям самолет... всъщност, един от малкото, който е бил удобен за работа с октант - виж астрокупола точно в центъра на тежестта на самолета, да се клати най-малко:
http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/ju ... 290a-1.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Ама това е и признак, че не е истински бомбардировач - на това място на истинските бомбардировачи няма обем за такива шукарий - там е бомболюка, а над него има най-много херметичен тунел, а то и хич няма достъп от предните кабини до задните.
Ако в един бомбардировач можеш да се разхождаш, както във пътнически самолет, значи това е преправен от пътнически

На немците и двата им по-масови четиримоторника са транспортни. Те не са имали време да направят стратегическа авиация, тя за 5 годино не се прави.
Руснаците също не са имали, по-точно имали са преди това, че и преди другите две страни. Говоря за огромния флот от четиримоторни ТБ-3, Над 800 са построени, поне 500 са били в роля на бомбардировачи. Тогава братята виждат меда и жилото на това да си пръв. Хубаво е, че друг такова нещо няколко години няма, ама лошото е, че... че появата на нови машини праща първите за вторични суровини... е, в ролята на транспортни самолети и нощни бомбардировачи.
Впрочем, и немците много-много не са си позволявали да бомбардират масово цели в дълбочина денем, щото.. писах зашо

Братята са имали всичко на всичко по-малко от 100 четиромоторни Пе-8, ама те пролет не са правили. Основната далечна машина на братята е била Ил-4 (ДБ-3Ф), по-малко Ер-2... страшен хайтек, ама не особено убедителен.
И малко-много B-25 по ленд-лиза - най-тежката машина, която са давали американците на братята.
Впрочем, историята с дизеловите съветски бомбардировачи е много добра илюстрация на резултатите от авангардни изследвания - може и да не са направили реално добър авиационен дизел, ама пък цялата война изкараха с танковия дизел В-2, слаган на всички машини, като се почне от Т-34 и КВ и се свърши с... да, да, с Т-90.
Размерностите на съветските и руските танкови дизели не е изменяна още от средата на 30-те: диаметър на цилиндъра 150, ход на левия блок 180, на десния - 186.7, 48 клапана, 39 литра работен обем. Разликата между танковия и авиационния е била 1.5 пъти - авиационния е бил 60 литров, ама два и половина пъти по-мощен - към 1300 коня.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Ер е съкратено от Ермолаев... ама хайтека е на друг конструктор, на Бартини:varban написа:... Ер-2... страшен хайтек...

Това е следвоенна снимка, може би от шейсетте години, ако не и от началото на седемдесетте.
А приветствието е това, коети си мислите - рот фронт!
Защо ли?
Защото Роберто Орос ди Бартини, по самоопределение - руснак (нищо, че е е син на италиански барон) е емигрирал в Съюза и цял живот е работил, та да могат червените самолети да летят по-бързо от черните.
На който му е интересно, да погледне в мрежата по Роберто Бартини, Роберт Людвигович Бартини, че и по Roberto Oros di Bartini.
За първи път чух за Бартини в Ленинград, когато бях студент, и то от стария измервач, любител на часовници, Иван Иваныч. Той е мерил разни работи по негови теми, та ми е разправял и не особено формални работи... и сигурно - не особено достоверни... трудно ми е да повярвам, че на 65 години е свалял млади мацета, и то съвсем не платонично...


Но това, че Бартини е бил универсалист, а не инженер, си е ясно. Дали е бил гений, ще кажат потомците след 300... вече - след 250 години. Тогава трябва да се отвори завещанието му, не по-рано.
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Човек,от къде ги знаеш всички тези неща дето ги споделяш с нас?
Изумен съм каква "енциклопедия" си icon_clap

- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Ми аз съм си признал без бой, че съм завършен продукт на съветската система за подготовка на кадри за военната промишленост, экспортный вариант. Разбирай - с влошени параметри ;)
Последно промяна от varban на 20 Авг 2014 15:07, променено общо 1 път.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Да не си помислите от горните писанки, че съм комунист. Не съм. Ама ако си мислите, че съм антикомунист, не сте познали. И истината (за това, какъв съм) не е по средата някъде, а перпендикулярно на линията, която свързва комунизма и антикомунизма ;)
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Айде малко за дизел-пънк 
Може не на всички да им е интересно за самолети... дай да минем на актуалното - бензин vs дизел.
Ама понеже това, дето го обсъждам, трябва да лети или поне да стреля, дай да обсъдим танковите двигатели на истинните арийци и на болшевиките.
Всеизвестно е, че братята, ако и са правили нещо хайтечно, е крадено. А оригиналната съветска разработка трябва да е от як чугуний, щото иначе не може да е съветска, ми как!
Е, вижте два линка:
Първи: http://www.wheatcroftcollection.com/engine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Това е танков двигател.
И втори:
Това е В-54П, ама желязото и алуминия са същите като на В-2 до степен взаимозаменяемост. Други са агрегатите, друга е горивната помпа и дюзите. Конете са малко повече, май 550... абе има сайт: http://www.barnaultransmash.ru/producti ... sel13.html" onclick="window.open(this.href);return false;
И това е танков двигател.
Само че първият, от як чугуний и с архаична конструкция, е плод на мрачния тевтонски гений. С такива двигатели са били панцеркампсвагените, демек, разните пантери, тигри и други майбаси. И той е бензинка.
А втория, с горни разпределителни валове, с 4 клапана на цилиндър, алуминиев, с истински колянов вал (а не порнография с разминаващи се цилиндри като на Майбаха), със сух картер, е В-2. Той е карал Т-34 и всички тета след него, та и до Т-90, до днес демек.
Тоя дизел е бил по параметри бензинката на майбах: http://www.anchem.ru/FORUM/read.asp?id= ... cordnum=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Аз съм го писал по друг повод, затова е на руски.
Та пита се в задачата - от кой откраднаха този дизел руснаците?
Аз съм се учил от хора, които са счупили гръбнака на Третия Райх. Не на фронта, а зад Урал. Щото гръбнакът на Третия Райх е бил и той не на фронта, а в Рур примерно.

Може не на всички да им е интересно за самолети... дай да минем на актуалното - бензин vs дизел.
Ама понеже това, дето го обсъждам, трябва да лети или поне да стреля, дай да обсъдим танковите двигатели на истинните арийци и на болшевиките.
Всеизвестно е, че братята, ако и са правили нещо хайтечно, е крадено. А оригиналната съветска разработка трябва да е от як чугуний, щото иначе не може да е съветска, ми как!
Е, вижте два линка:
Първи: http://www.wheatcroftcollection.com/engine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Това е танков двигател.
И втори:
Това е В-54П, ама желязото и алуминия са същите като на В-2 до степен взаимозаменяемост. Други са агрегатите, друга е горивната помпа и дюзите. Конете са малко повече, май 550... абе има сайт: http://www.barnaultransmash.ru/producti ... sel13.html" onclick="window.open(this.href);return false;
И това е танков двигател.
Само че първият, от як чугуний и с архаична конструкция, е плод на мрачния тевтонски гений. С такива двигатели са били панцеркампсвагените, демек, разните пантери, тигри и други майбаси. И той е бензинка.
А втория, с горни разпределителни валове, с 4 клапана на цилиндър, алуминиев, с истински колянов вал (а не порнография с разминаващи се цилиндри като на Майбаха), със сух картер, е В-2. Той е карал Т-34 и всички тета след него, та и до Т-90, до днес демек.
Тоя дизел е бил по параметри бензинката на майбах: http://www.anchem.ru/FORUM/read.asp?id= ... cordnum=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Аз съм го писал по друг повод, затова е на руски.
Та пита се в задачата - от кой откраднаха този дизел руснаците?
Аз съм се учил от хора, които са счупили гръбнака на Третия Райх. Не на фронта, а зад Урал. Щото гръбнакът на Третия Райх е бил и той не на фронта, а в Рур примерно.
Последно промяна от varban на 20 Авг 2014 16:51, променено общо 1 път.
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
icon_clap icon_clap icon_clap
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6426
- Регистриран на: 20 Яну 2012 22:02
- Местоположение: Euskirchen, Кюстендил
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Върбане уникален си!
Аз също като Росен съм удивен от интересните неща които знаеш.
Богат човек си да знаеш, а като чета твоето богатство настръхвам.
Иде ми да си ги копирам някъде и да си ги пазя в сейфа.
Продължавай все така. Раздухай насъбралата се мъгла около нас.
Поздрави!
Аз също като Росен съм удивен от интересните неща които знаеш.
Богат човек си да знаеш, а като чета твоето богатство настръхвам.
Иде ми да си ги копирам някъде и да си ги пазя в сейфа.
Продължавай все така. Раздухай насъбралата се мъгла около нас.
Поздрави!
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Последно промяна от varban на 20 Авг 2014 22:37, променено общо 1 път.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Сам ли ще интерпретираш или да помагам?
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Да бе,кажи,че работят и двата?
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Обратна връзка:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Един и половина. От три :-)
Ама ако двигателя тръгне добре, ще станат два. Засега има интифа.
Болния двигател от монтана заедно с платката си работи на пернишки въглища... така де, уитий :-) - 2хAG6, които три волта не дават, щото клякат на тоя тролейбус 3050. ама два и половина докарват.
Твоята платка ще я направя като намеря кондензатор. Моторът няма да го бъде - днес на микроскопа видях, що работи толкова странно - откъсната и оголена жичка между две от бобинките. Той твоя двигател е преправян от такъв за 3056. Познава се по прозрачния корпус, на 3050 са кафяви.
Ще чака да си направя скоба за разглобяване на такива двигатели. И пресичка за сглобяване.
Ама ако двигателя тръгне добре, ще станат два. Засега има интифа.
Болния двигател от монтана заедно с платката си работи на пернишки въглища... така де, уитий :-) - 2хAG6, които три волта не дават, щото клякат на тоя тролейбус 3050. ама два и половина докарват.
Твоята платка ще я направя като намеря кондензатор. Моторът няма да го бъде - днес на микроскопа видях, що работи толкова странно - откъсната и оголена жичка между две от бобинките. Той твоя двигател е преправян от такъв за 3056. Познава се по прозрачния корпус, на 3050 са кафяви.
Ще чака да си направя скоба за разглобяване на такива двигатели. И пресичка за сглобяване.