Как разбираш ,че звънеца е развил един оборот на пружината?varban написа:В темата за септемврийския конкурс:
Аз май не успявам да хвана влака с будилника. Преди няколко седмици ми мина през ума много красива идея, ама дали ще мога да я осъществя, не знам. Но нищо не пречи да пробвам. Ще я разпиша по-подробно, та да не я забравя.plamenhar написа:Ей,хвана последния влак.
Зорката работи като кварце За две седмици - десетина секунди напред. То това нещо не е за пипане, и не ме притеснява... ама нали трябва да има тръпка, реших да я настройвам по клас настолен хронометър в домашни условия (не в морето :P ). Ама това не пречи да я сборя с наличните два-три броя работищи 6МХ
То битката ще е много неравна, ако не щипна зарчетата за дюшес, и измислих как.
6МХ има хронометров ход и фузея, тук нищо не мога да направя, ама не ми даваше мира начинът му на навиване - не се оставя да работи до края и не се навива до края. Така се избягват местата, където пружината работи нелинейно.
Е, ако навия Зорката примерно в 19.50 (аз тогава навивам часовниците си) и звънецът и е настроен в 8:00, тя ще звънне десет минути след навиването. И ще развие пружината на един оборот. И ще избяга от рязкото увеличаване на момента при напълно навита пружина. То това е ясно.
Обаче ми направи впечатление, че при напълно навита пружина и при развита на един звънец ходът си сменя знака. От малко минус (около две секунди/денонощие) става съвсем леко в плюс, под 1 секунда.
Е, реших да му преместя звънеца в 9 часа. И... и няколко дни улучих нулата! Верно!!!
Както си беше дванайсет секунди напред, така хич не мърда!!!!
Защо - ясно е защо. Като изменям времето, което работи с напълно натегната пружина, мога тънко да компенсирам настройката на хода. И... и мога да се хващам на бас със собствениците на 6МХ - който му стиска, да се бие със Зорката. Пращаме ги на трети човек, той ги сборва и праща двата на тоя, чиито хронометър е по-точен
Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Де да знам, сигурно като съм броил оборотите на барабана, докато го правех. Оная пружинка, която още не съм ти я намерил, е точно за тая работа. Ще проверя де... може и да е по-малко, щото запасът му от ход не пада пропорционално. Но върши работа, ефектът е налице
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Оная пружинка ,ако я няма и не е изключен от звънене звъни непрекъснато докато остане съвсем малък резерв само за хода на часовника.Без значение на колко часа е настроен да звъни.Превключиш ли с бутона -веднага почва да звъни и ......Мисля,че ако е на място си при достигане на часът който е настроен за звънене започва да звъни и ако не го спреш ръчно,ще звъни по същия начин- докато изчерпи резерва.За това питах как точно определи колко се е развила от пружината.Или греша?
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Кофти станаха, щото за 16 секунди се наложи да направя няколко снимки. Ама работата на механизма може да се види. Оня зъбен сектор с чопчето служи именно за ограничаване на движението. Изходно положение - на първата снимка. Пружинката, дето е счупена при теб, овигурява зацепване на първия зъб на сектора с второто колело, надянато на квадрата. Ако пружинката я няма, колелото ще се превърти през зоната без зъби. След като секторът се зацепи, започва да се върти, докато чопът опре в колелото, и тогава спира. Един оборот на пружината, 15 секунди сигнал. След това, докато не го навиеш пак, звънецът мълчи.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Чета по форумите (и тук, и на стрелките, и в руския, че и във WUS) за уплътненията (в часовниците де, ама ква разлика?) и тук-таме умирам от смях. Ей, много градски легенди са пъкнали! Като истина в последна инстанция се вземат заявленията на часовникарските фирми, че, видите ли, налягането на душа надминавало две, три, пет или повече атмосфери. И за вземане на душ е необходима единствено и само тежководолазна техника :-)
Та се чудя, да почвам ли тролинг, или да дам линк към някоя монография по разчет на уплътнения. Ама там е пълно със скучен текст и формули, не е интересно като Мyths busters :-) Лошото е, че не мога да го илюстрирам с резултати от тема "Водомер" :-) Ама някои работи ми просветнаха миналата година.
Но още не ми е ясно, защо в часовниците за подводна работа не се предвиждат влагопоглъщащи патрончета с индикатор, както се прави в сериозната техника. Или аз не съм срещал?
Та се чудя, да почвам ли тролинг, или да дам линк към някоя монография по разчет на уплътнения. Ама там е пълно със скучен текст и формули, не е интересно като Мyths busters :-) Лошото е, че не мога да го илюстрирам с резултати от тема "Водомер" :-) Ама някои работи ми просветнаха миналата година.
Но още не ми е ясно, защо в часовниците за подводна работа не се предвиждат влагопоглъщащи патрончета с индикатор, както се прави в сериозната техника. Или аз не съм срещал?
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6201
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: гр. Кюстендил/NRW
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Много хубави стрелки и като цяло часовника е много добре изглеждащ.
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Много е красив честито.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Нямам такъв... не още Само се точа
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
От бая време не съм писал, ама намерих нещо, дето заслужава да се запази - механизъм 2609 на Луч:
Оттук: http://forum.watch.ru/showthread.php?t=57727" onclick="window.open(this.href);return false;
Мелез на негър с моторетка...
Оттук: http://forum.watch.ru/showthread.php?t=57727" onclick="window.open(this.href);return false;
Мелез на негър с моторетка...
-
- Специалист
- Reactions:
- Мнения: 1260
- Регистриран: 14 юни 2012 17:05
- Местоположение: Варна
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Е те такова животно нема!
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Е,месингов винт.
Можеше да е стоманен.
Разпробий с по малко свредло винта и с един миниатюрен шабър ще го отвиеш.
Ама първо пробвай да го отвиеш така.Щом главата е отделно значи остатъка не е затегнат.
Можеше да е стоманен.
Разпробий с по малко свредло винта и с един миниатюрен шабър ще го отвиеш.
Ама първо пробвай да го отвиеш така.Щом главата е отделно значи остатъка не е затегнат.
- varban
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 4585
- Регистриран: 26 май 2013 21:00
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Страницата на Върбан / Страничка Варбана
Затегнал е, резбата не вървеше и аз реших да я прочистя. Не се затягаше до край моста на баланса.
Сигурно съм вкарал някой боклук, въпреки че мих всичко яко. Ама сигурно десет пъти махах и слагах баланса и ходовото колело, докато тръгне. Таман набарах чалъма на смазването, и резбата затегна.
Аз свалих накладката, която държи подложния камък и в която се завива моста на баланса, за да я прочистя. Понеже щатният винт е по-дълъг, реших да я прочистя с късия, който държи накладката.
Хич не предоплагах, че е месингов, а работех с малко увеличение - очите ме заболяха от 20х за смазването.
И тоя гад да вземе да се счупи :-(
Интересно, че винтът беше с покритие.
Абе ще го извадя аз него :-) Машината тръгна почти добре, така че само това и е дерта.
Сигурно съм вкарал някой боклук, въпреки че мих всичко яко. Ама сигурно десет пъти махах и слагах баланса и ходовото колело, докато тръгне. Таман набарах чалъма на смазването, и резбата затегна.
Аз свалих накладката, която държи подложния камък и в която се завива моста на баланса, за да я прочистя. Понеже щатният винт е по-дълъг, реших да я прочистя с късия, който държи накладката.
Хич не предоплагах, че е месингов, а работех с малко увеличение - очите ме заболяха от 20х за смазването.
И тоя гад да вземе да се счупи :-(
Интересно, че винтът беше с покритие.
Абе ще го извадя аз него :-) Машината тръгна почти добре, така че само това и е дерта.