Еконт и правило 33

Тук пишем за каквото се сетим
Отговори
blight
Напреднал
Reactions:
Мнения: 240
Регистриран: 17 окт 2013 17:48

Еконт и правило 33

Мнение от blight » 07 май 2015 20:20

Предполагам всички тук използват услугите на куриерската фирма, и заради некоректни продавачи и определени казуси сметнах че ще е полезно за всички да проведем една здравословна дискусия. Става дума за указанието към куриера - ако получателя откаже пратката, да заплати и пътя обратно (когато взимам пратка съм напълно наясно, че ще платя пътя насам). Преди седмица получих лот часовници с множество умело прикрити на снимките липси, и съответно ги отказах. Служителката на Еконт ми каза че в товарителницата са получени указания аз да платя пратката на връщане ако откажа, като след кратък, цивилизован конфликт тя се обади на подателя и той с нежелание се съгласи да си плати пратката.
Междувременно, из Общи Условия на Еконт, Раздел IV:

"Пратки, които не могат да бъдат доставени поради това, че не са потърсени в срок, определен в служебното известие; получателите отказват да ги получат или да заплатят сумата на наложения платеж; заминали са на неизвестен адрес; непознати са на посочения адрес или са починали; посоченият адрес е недостатъчен или не съществува, се връща на подателя за негова сметка. Ако той откаже да я получи в 7-дневен срок от уведомяването му, пратката става собственост на ЕЕ. ЕЕ има правото, в качеството си на собственик, да я продаде на търг или унищожи. "

Имайки гореспоменатото предвид, доколко, според вашата лична компетенция и опит, е основателна тази практика, и каква тежест има? Не следва ли да се заключи че е проста версия на "ако мине", считайки че цитираното по-горе правило виси на стената на всеки офис на еконт? Чия от отговорността, имайки предвид че за това указание на подателя получателя разбира едва когато огледа пратката?
Последна промяна 1 на blight, променена общо 7 пъти
Майсторът се е провалил повече пъти, отколкото начинаещия е опитал.

Потребителски аватар
the collector
Специалист
Reactions:
Мнения: 1279
Регистриран: 05 фев 2015 02:42
Местоположение: София

Re: Еконт и правило 33

Мнение от the collector » 07 май 2015 20:32

Тази ситуация е много неприятна и много от нас са се сблъсквали с такъв казус. Истината обаче е, че Еконт са куриерска фирма и не могат да бъдат арбитър между продавач и купувач при некоректност. Те извършват съвестно предоставената от тях услуга и искат да си приберат парите за нея. Тук отново опираме до въпроса, че оценяването по сайтове като олх е крайно нужно.
Има ли подобни "замазвания", пиша негатив на секундата!
"Бог може да ни изпраща терористи, но мой дълг е да му ги върна обратно."
В. В. Путин

Pavlin
Site Admin
Reactions:
Мнения: 4809
Регистриран: 03 яну 2012 18:46
Контакти:

Re: Еконт и правило 33

Мнение от Pavlin » 07 май 2015 21:17

Според мен няма сила или правило, които да могат да те накарат да платиш и двете посоки без твоето желание. В едната ДА, защо иначе не ти дават да провериш пратката, но връщането е "ако мине'!

rosen_er
Специалист
Reactions:
Мнения: 3864
Регистриран: 19 яну 2012 19:20

Re: Еконт и правило 33

Мнение от rosen_er » 07 май 2015 21:38

Имах случай, при който се бяхме разбрали продавача да плати куриера.Обаче беше включил опцията за обратно плащане от мен .Питам служителката как биха ме накарали да платя ако реша ,че не ми харесва стоката......замисли се и каза,че първо плащам в такъв случай и после гледам.Ако ми хареса-връща ми кинтите icon_crazy

Pavlin
Site Admin
Reactions:
Мнения: 4809
Регистриран: 03 яну 2012 18:46
Контакти:

Re: Еконт и правило 33

Мнение от Pavlin » 07 май 2015 21:43

В такъв случай им казваш да се обадят на продавача и да нареди отпадане на задължение за плащане на връщането. Със сигурност няма да има продавач, който няма да го нареди. Дори когато няма опция за преглед, обаждат се и го питат дали разрешава.

Отговори

Върни се в “Всичко останало ----- Off Topic Discussions”