Страница 1 от 3

Breitling и авиацията

Публикувано: 04 сеп 2014 17:59
от гост
Добър ден! Понеже прочетох в тази ваша тема http://chasove.com/viewtopic.php?f=55&t=217&p=35794#p35794
едно мнение с което не съм много съгласен:

[b]"Нали ви е ясно, че това е модел от периода на раждане на марката. Тогава са били никакво име. Даже много хубава машина са сложили."[/b]

и понеже Брайтлинг са една марка ,която много уважавам,си позволявам да ви представя една малка част от историята на марката,все пак е хубаво да се набляга на истинските факти.


1884: В Сент Емиер, в планината Юра, Швейцария, Леон Брайтлинг отваря работилница, специализирана в направата

джобни хронографи часовници за научни и промишлени цели.

1892: Леон Брайтлинг се премества в Ла Шо-де-Фондс, център начасовникарството в конфедерацията по това време.

1914: Леон Брайтлинг умира. Неговият син Гастон Брайтлинг поема компанията.

1915: По време на Първата световна война, като отчитат, бързите промени в авиацията, както и необходимостта от

прецизен часовник, за тази цел, Гастон въвежда първият си ръчен часовник хронограф предоставен на пилотите.

1923: Брайтлинг разработва първият независим хронограф pushpiece. Започване на броенето,стопиране и после връщане

към нула,функция,която преди се е контролирала от коронката.

1932: Синът на Гастон Брайтлинг - Уили Брайтлинг, поема от баща си ръководството на компанията.

1934: Брайтлинг разработва часовник с втора pushpiece функция Това изобретение дава допълнителни възможности и

определя и дизайна difinitive на ръчният хронограф.

1936: Брайтлинг става официален доставчик на Кралските военновъздушни сили. Това бележи началото на

дългогодишните му връзки към авиацията.

1942: Брайтлинг стартира първият модел Chronomat, и дава разрешение да се ползва от армията на САЩ

1952: Брайтлинг създава Navitimer, ръчен инсрумент оборудван с така нареченият "навигационен компютър" който може

да борави с всякакви изчисления в процеса на полета на един самолет.Този супер хронограф бързо става любим на

пилотите от цял свят.

1962: Астронавта Скот Карпентър носи хронографа Cosmonaute по време на орбиталния си полет на борда на космическа

капсула Aurora 7.

1969: Брайтлинг въвежда самостоятелно winding-up хронограф. Това техническо постижение представлява важен пробив за

цялата швейцарска часовникарска промишленост.


1979: Ернест Шнайдер - пилот и производител на часовници поема поста на ръководител на Брайтлинг под чието

ръководство Компанията продължава да произвежда часовници от най-високо качество в света.

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 18:39
от Pavlin2
Добре дошъл в нашият форум!

Така е! Не се изразих правилно, за което се усетих, но вече бях го написал. :)

Но дори и да има няколко нововъденения, за такъв голям период от време, не става автоматично велика марка. В тези години доста по неавторитени понастоящем фирми и марки са имали много повече регистрирани патенти.

Исках да кажа, че коментираният модел е от зараждането на известността на Брайтлинг. :)

Аз пък с такива самоопределяния като последното изречение не мога да се съглася:
гост написа: ...1979: Ернест Шнайдер - пилот и производител на часовници поема поста на ръководител на Брайтлинг под чието

ръководство Компанията продължава да произвежда часовници от най-високо качество в света.
През 1979г. са били много далече от едни от най качествените часовници. Съжалявам ако съм накърнил нечии чувства! Естествено, ако някой предостави факти и доказателства за това горно твърдение, ще си променя мнението. :b

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 19:10
от Гост
Не съм казал,че марката е "велика" ,но тя е била много и достатъчно реномирана доста по-назад във времето,е ,не са я носили селски чираци,а летци и астронавти. М/у другото е много свързана с една друга неизвестна марка - Bently. Няма обида,има незнание.

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 19:16
от Pavlin2
Отново съм съгласен с Вас!
Има незнание, и то в голяма степен. Ще бъде прекрасно ако хората научат че е имало доста повече от 3 марки.
Също така, ще бъде много добре ако ни покажете някой модел носен от пилоти и астронафти, ще ни бъде интересно. Казвам го с най добри чувства. :)

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 19:29
от plamenhar
В другия форум вече има и цена-800лв.
За Felsa 4002-и каса от Breitling!
Множко.
Но за всеки влак...
И каква е връзката с Bently?
И какво общо има с този часовник?

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 19:37
от гост
Разбира се ,аз нямам това удоволствие да имам този модел използван и от астронаВт,прекалено скъп е за мене,но в нета може да се види на много места,например тук http://www.interwatches.com/blog/2011/01/21/Breitling-Cosmonaute

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 19:47
от plamenhar
Breitling в периода на показания часовник ползват предимно чужди механизми.
FHF,Venus,Waljoux,Lorsa и други.
Великите марки доста преди това са си изработвали и конструирали сами
механизмите.
Breitlig малко бие на бутикова стока.
Нямам лоши чувства-ще ми се да си имам и аз.
Но малко ги преекспонират.
Десетки марки са пращали часовници в космоса-кои добри,кои не чак толкова.
Това не е критерий,а по скоро маркетинг.

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 20:01
от Pavlin2
Благодаря за поправката!
Темата е обширна и създава предпоставки за зараждане на враждебни настроения. Аз също бих искал някой от модерните модели, не съм хейтър.
Съгласен съм, че в днешно време името им тежи, но това не важи за миналото. Както каза Пламен, всичко е маркетинг и реклама. Да стане даден модел известен е било платено за това.

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 20:20
от trk2
"Гайгеровия брояч" на Джеймс Бонд е продаден за за 160 хил. щ.д. http://www.christies.com/about/press-ce ... aseid=6414" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 20:25
от гост
Не знам,може би има някакво неразбиране,пак повтарям,че не съм казал,че марката е велика,но и даденото мнение за нея ,не беше съвсем коректно,за това се включих. Аз не съм специалист,но от това което ми е било интересно и съм чел през годините,затвореният цикъл на производство,що се отнася до швейцарските часовници е присъщ само на една шепа марки и то в определен период от време,когато така е било икономически изгодно. Повечето марки,каквато е и Брайтлинг,която е произвеждала в началото само части и цели часовници,а не цели механизми. Механизмите които са създавали са решения на тяхното конструкторско звено,а кой е осъществявал поръчката е и без значение и едва ли може да се намери информация. Такива са в огромното си количество марки и Грюен и Булова и Сейко и Ролекс,ако щете,няма нищо странно,това е било политика на една фирма и дори да е произвеждала собствени механизми, е нямало нищо странно да произвежда такива на базата на други,тука влизат в това число и най-големите Омега ,Ролекс,Лоджин Тисо и т.н.
Май се увлякох и изморих и за да не става излишна полемика,ви казвам довиждане и бъдете здрави.

М/у другото Фелса в никакъв случай не е под средният клас,по-скоро точно обратното,а Брайтлинг никога не са ползвали Лорса която е френски механизъм за своите часовници.

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 22:01
от Pavlin2
Подходих леко с пристрастие, признавам си!
Но реакцията ми по скоро е породена от незачитането на редица други марки с много по голям принос за часовникарстовото.

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 22:58
от varban
Аз и тук ще напиша :-)
Ръчните часовници в авиацията са горе-долу като дайверите - използват се главно като аксесоар, а не като инструмент. За инструмент отдавна са станали неудобни, ненадеждни и с неопределени метрологични характеристики.

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 23:23
от гост
Темата беше за Брайтлинг и се извинявам за всички други класни марки ,че не съм им обърнал внимание,а на последният колега,който явно е вещ по материята,ще кажа,че там от където съм се мъчил да скалъпя някакъв превод по темата,има и такъв термин като инструмент,може би не е правилен израза,но пък от друга гледна точка има доказателства,че някои от моделите са правени специално за Space с допълнителни функции. Дал съм линк,ако трябва и имате интерес ,мож да видите и други подробности. Може да е рекламен трик,може да е технически нищожно,но са го направили,искате ли да ви дам примери за нищожни неща в часовникарството? Марката е уважителна,влезте в Гугъл и ще видите хронографи с тази марка,толкова,колкото малко марки са произвеждали. За мене е все едно ,дали ще признаете една истина или не,това едва ли ще я промени.

Re: Breitling

Публикувано: 04 сеп 2014 23:43
от гост
С извинение искам само да допълня ,че този абзац от по-горе "През 1979г. са били много далече от едни от най качествените часовници." е изключително неточен. След тази година Брайтлинг преминава постепенно към кварцовите механизми,а механичните легенди остават в историята на марката,като при повечето механични колоси. Марката е била винаги една,доколкото знам,последно собственост на катарски консорциум(без да съм уверен на 100) и въпреки всичко,една голяма част от акциите се държат от наследниците на Леон Брайтлинг.

Re: Breitling

Публикувано: 05 сеп 2014 07:46
от kapkan
Гост,защо не пуснеш тема,ще ми е интересно да науча за историята и механизмите им?