Смени големината на шрифта



Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 2   [ 26 мнения ]
Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2015 18:55 

Регистриран на: 21 Ное 2015 23:36
Мнения: 5
Здравейте! Причината да ви пиша е следната: Баща ми е учил фина механика в Москва преди около 50 години.Там се е сдобил с един морски хронометър,който е произведен през 1815 година,но производителят не му е известен.Часовникът е поддържан и работещ.Всичко по него е оригинално.Някой знае ли нещо за него,тъй като никъде в интернет не намерих информация? Благодаря ви предварително.
Изображение


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2015 19:12 

Регистриран на: 21 Ное 2015 23:36
Мнения: 5
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2015 19:23 
Site Admin

Регистриран на: 03 Яну 2012 18:46
Мнения: 4798
Много интересен часовник, за съжаление нямам информация за производителя. Но бих отделил по сериозна сума ако решите да го продавате.


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2015 21:12 
Site Admin

Регистриран на: 03 Яну 2012 18:46
Мнения: 4798
Оттеглям предложението си тъй като имам съмнения относно автентичността. Ако имате интерес, мога да изкажа доводите си.

relkom написа:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2015 22:23 
Специалист

Регистриран на: 11 Фев 2013 21:37
Мнения: 3259
Местоположение: Варна
Ха. Тука става доста интересно. На мене лично би ми било много интересно да научим доводите на Павлин,знаем ,че той е спец по такива машинки. Аз лично не видях някаква вторична намеса по надписите на циферблата и машината,но може би нещата са другаде.

_________________
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2015 22:36 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Аз ще опитам да позная - украински цифер :)

Демек, Павлин е намерил машината, ама с друг цифер.

Колкото за хронометър - аз не мога да се ориентирам. Но си мисля, че през XIX век хронометрите са били задължително със секундна стрелка. Пък и през 18 също.

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2015 22:52 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Хм... има още едно нещо - името на кораба на циферблата... ама не закачвам Охта 1815.
Има две галери, 1721 и 1730, бриг 1827 и параход 1828.
Сигурно не са всичките де :)
Но на някои корабни часовници името на кораба се е писало върху циферблата. Кой знае...

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2015 23:03 
Специалист

Регистриран на: 11 Фев 2013 21:37
Мнения: 3259
Местоположение: Варна
На мене циферблата ми мяза на оригинален,а секундарната стрелка просто липсва,вижда се ,че оста е там и май е здрава.

_________________
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2015 01:39 

Регистриран на: 21 Ное 2015 23:36
Мнения: 5
Охта е приток(десен) на река Нева в Санкт Петербург.Там е организирано първото часовникарско училище.


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2015 01:47 

Регистриран на: 21 Ное 2015 23:36
Мнения: 5
По това време Русия си е пробивала път към Северните морета. Александър първи е бил император.Освен това часовника е номер1,което означава,че може би е първият произведе от руснаци(до този момент са купували основно от Франция).Баща ми е изключителен часовникар,един от малкото останали в България.Ако имате нужда от части за редки часовници или от ремонт-той е човека.В момента е на 76 години.


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2015 05:32 
Специалист

Регистриран на: 11 Фев 2013 21:37
Мнения: 3259
Местоположение: Варна
Едва ли е произведен в пълният смисъл на думата от руснаци, най-много да е сглобен от тях.

_________________
"Човекът откри времето,Сейко го усъвършенства" " 浪人 "


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2015 07:46 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Аз вчера от таблета не можах баш да го разгледам.
Ето кроп от едната снимка на машината:


Изображение

Надписите на котвата:

Охта
1815
№1

На плочата:

Убавить |---|---|---| Прибавить

Ст. Петербургъ 1815 года
№1 (о) при Адмиралтействѣ
въ Физическомъ Заведѣнiи

това (о) е шпилката с щифта

Чакай да го пратя :)

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2015 08:03 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Първия въпрос е какво е Охта :)

Аз предположих, че е име на кораб.
Ама не прилича, щото е не само на циферблата. Не вярвам да са маркирали и механизма с името на кораба.

Че е река, река е. Означава мечка на финландски: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D1%85%D1%82%D0%B0
Оттам взех имената на корабите.

Сега устието на Охта е в чертите на града. А ето какво е имало на това място през годините:

http://www.citywalls.ru/house10063.html ... hpepjmout0

Две работи се закачват. Първото - Охтинское Адмиралтейство,
Адмиралтейство тогава е означавало държавна военна корабостроителница.

А второто е:

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D1 ... 0%BE%D0%BD) (търсене по Охта (исторический район) ).

Там има интересно нещо:

Цитат:
Паноптический институт[править | править вики-текст]
Паноптический от греч. panoptes Всевидящий.


Охтенская верфь и Паноптический институт
Развитие судостроения наряду с существующим опытом в проектировании, построении и оснастки судов требовало совершенствования и разработки новых материалов, современных оптических инструментов и средств навигации. Для решения этих проблем П.В.Чичаговым «возбуждено было предложение об устроении в С. Петербурге механическаго и инструментальнаго завода для флота». В 1806 году прибывший из Англии Бригадир Бентам сформулировал одобренное П.В.Чичаговым предложение о устроении «Паноптического заведения», которое «заключалось в том, чтобы основать институт для образования искуссных механиков по всем техническим работам до флота касающимся, и образцоваго завода, где бы выделывались всякого рода инструменты, машины и вообще изделия, необходимыя в морском деле». В институте кроме чтения, письма, арифметики и черчения, предполагалось преподавать физику, математику, а также «некоторые высшия науки и свободныя художества, как-то рисование и скульптуру. Институт должен был принимать для воспитания детей всякого происхождения и звания от 7 лет и продолжать их воспитание и обучение до 22-х летнего возраста»[16]. 28 июня 1806 года Император Александр I утвердил план строительства Паноптического института на территории, примыкающей к Охтенскому адмиралтейству. Для «производства работ по возведению Паноптического Заведения ... Вице-Адмирал Чичагов исходатайствовал Высочайшее соизволение на перемещение из Охты казачей команды ... 200 адмиралтейских служителей». В августе 1806 года Бригадир Бентам приступил к строительству Паноптического заведения. К октябрю 1809 года деревянное главное здание Паноптического Заведения на каменном фундаменте в форме пятиконечной звезды было закончено. Продолжалось строительство начатого в мае 1807 года канала длиной 88 сажень (около 180 метров) от Невы до здания Института, т.е. до середины местности, занимаемой Охтенской верфью (канал хорошо виден на карте 1858 года). Кроме того строились «два дома: смотрительский и караульный, кухня, хлебная, прачешная и квасоварня». В главном здании были установлены паровая машина в 20 лошадиных сил, выписанная Бантамом из Англии, 20 токарных станков, конная машина и точильный станок. Предполагалось устроить следующие мастерские: кузнечную, слесарную, инжемического (машинного) дела, медно-котельную, медно-литейную, математических инструментов, столярную, оптическую, колесную, а также портновскую, сапожную и шорную мастерские. В 1809 году в здание Паноптического института была переведена Мастерская мореходных инструментов, учрежденная в 1804 году на базе Ижорского адмиралтейского завода. Главным мастером был назначен механик Ричес, который «обязался перед Адмиралтейским Департаментом выделывать»: компасы, чертежные инструменты, барометры, термометры, гигрометры, песочные склянки, секстаны и октаны, зрительные трубы. В Паноптике работало 8 мастеров, 177 подмастерьев, учеников и мастеровых. В караульной команде состояло 2 унтер-офицера и 20 рядовых. В Паноптике разрабатывались и изготовлялись новые образцы мореходных инструментов. Так в 1813 году компасным мастером Афанасьевым был сделан секстан «по образцу английских, а ценой в три раза дешевле». Всего на строительство и устройство Паноптического заведения к 1 января 1810 года было израсходовано 404 992 рубля. Параллельно около Пантоптического института продвигалось судостроение: «на берегу Невы возводились разных размеров элинги, на которых уже строились шхуна и катер под надзором Директора Кораблестроения Брюна; при этих работах состояла особая команда из 98 человек»[17]. 15 марта 1818 года от загоревшейся в кузнице балки вспыхнул пожар, пламя которого «совершенно уничтожило все здание Паноптического института со всеми в нем устройствами и заведениями, почти все инструменты и запасы и большую часть служительской собственности»[18]. К счастью, никто из работников не пострадал. Убыток, нанесенный казне, доходил до 513 000 рублей. Было решено не восстанавливать Паноптику «ввиду громадной стоимости заведения». Все эллинги и стоящие рядом строения от огня не пострадали, поэтому судостроительные работы, судя по списку спущенных в эти годы судов, не были прерваны. Мастерская морских инструментов была переведена на Ижорские адмиралтейские заводы.


Пак да се запиша :)

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2015 08:46 
Moderator
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2013 21:00
Мнения: 4585
Местоположение: Казанлък
Ето и още едно направление на търсене:

http://www.navydevices.ru/about/history/151-ustroistvo


Изображение

Това е "Штатъ заведенiя при Адмиралтействѣ мореходныхъ физическихъ и математическихъ инструментовъ"

Не е текста на плочата, ама малко се приближава. Абе... кво да ги правиш, като не е имало ГОСТове :)

Прави впечатление различното изписване на думата заведение. На плочата е с ѣ, пък в документа - с е. Ама може да се е уцелил неграмотен писар :)

Моето мнение засега: не е било училище само за часовникари (и даже не толкова за часовникари!).
Пък и не е било само училище, а производство с обучение на кадри на място.
И устройството не е хронометър, а просто часовник. Щото няма секундна стрелка.
Не може да е била централна, понеже няма как да се сверява. А се е сверявала баш както и до днес се сверяват морските хронометри - с квадрат на централното колело.

А за автентичността - на мен ми прилича на истинско. Ама аз не се интересувам от такива работи и малко знам.

Трябва да погледна снимките си от Военно-морския музей, дали има подобно нещо. Ама май не, щях да го запомня :)

_________________
В мрежата никой не може да ме обиди ;)


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2015 09:18 
Site Admin

Регистриран на: 03 Яну 2012 18:46
Мнения: 4798
Погледнах темата на господина съвсем бегло, докато вечерях. След това го обсъдихме с колега.
За мен за сега надписите нямат особено значение.
На първо четене не ми се връзват тънката като ламарина бронзова кутия, с покритие като лак, много късно като производство, дебелите и масивни панти, външната дъсчена кутия, наподобяваща конструкция като за морски хронометър, какъв този часовник не е.
Много късният като ецван циферблат като на съвременните нацистки Мълнии. Абсолютно нетипична за мен гравирана модерна котва с въжета, некореспондираща с грубите планки крепящи я.
Нелогичен N1, типичен за съвременните лимитки.

Моето мнение е че това е часовникарска компилация, сътворена някъде около 50-те.
Искам да се извиня предварително ако някъде бъркам, но бих го направил само срещу факти и снимки.
Интересна загадка и ще се радвал ако стигнем до края.


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 2   [ 26 мнения ]
Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие можете да пускате нови теми
Вие можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Начало